هشدار چین به شهروندان درباره استفاده از ماری‌جوانا

Submitted on چ., 10/31/2018 - 21:32

اخبار حوادث / حمله به رستوران مونترال – ماجرای تلخ مرگ نو عروس – درخواست غرامت یک میلیون دلاری از پلیس مونترال – هشدار چین به شهروندان درباره استفاده از

هشدار چین در رابطه با مصرف ماری‌جوانا در کانادا
چین به تازگی نسبت به مصرف ماری‌جوانا به اتباع خود که پس از قانونی شدن مصرف ماری‌جوانا به کانادا تردد می‌کنند هشدار داد.

به نقل از سی تی وی، بر اساس بیانیه‌ای که کنسولگری چین در تورنتو منتشر کرده، اتباع این کشور به دلیل بروز مشکلات جسمی و مغزی ناشی از مصرف ماری‌جوانا از این کارمنع شده‌اند.

پیش از این کشورهای ژاپن و کره جنوبی از دیگر کشورهای آسیایی بودند که اتباع خود را نسبت به مصرف ماری‌جوانا در کانادا منع کرده و برای متخلفین از اعمال جریمه در کشور خودشان خبر داده بودند.

ممنوعیت مصرف ماری‌جوانا برای ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها در کانادا

حمله فرد ناشناس به کارکنان یک رستوران در مونترال
مالک رستوران Dunn’s Famous واقع خیابان متکالف(Metcalfe)در مرکز شهر مونترال از حمله ناگهانی و شوکه کننده فردی ناشناس خبر داد.

به نقل از سی تی وی، «رابین کیلیگمن»( Robin Kligman)، نوه «آیده دوون»( Aideh Dunn)، مالک رستوران Dunn نیز گفت این اتفاق حدود ساعت 3 عصر دوشنبه رخ داد زمانیکه او، برادر و «اسکات ویلیامز»( Scot Williams) همسرش که از کارکنان رستوران است، مشغول ناهار خوردن بودند.

او افزود: در آن ساعت شوهرم مشغول صحبت با تلفن بود که این مرد وارد رستوران شد و با مشت توی سر او کوبید. او می‌دانست چکار می‌کند چون روی گیجگاه (شقیقه) او مشت کوبید و سپس از رستوران به خیابان Ste-Catherine فرار کرد.

اگرچه ویلیامز و سایر کارکنان مرد مهاجم را تعقیب می‌کنند ولی موفق به گرفتن او نمی‌شوند.

به گفته مدیر این رستوران که 7 روز هفته شبانه روز باز است، پیش از این حادثه ضارب را ندیده بودند و انگیزه او را از این کار نمی‌دانند..

ویلیامز پس از این واقعه به بیمارستان انتقال پیدا کرد و همان روز برای استراحت به منزل انتقال پیدا کرد و این خانواده امیدوارند با بررسی 19 دوربین امنیتی موجود در محل بتوانند تصاویر ضارب را شناسایی کنند.

شکایت و غرامت 1 میلیون دلاری از پلیس مونترال
خانواده جوان 23 ساله‌ سیاه پوستی که به دنبال شلیک مرگبار در NDG کشته شد، از پلیس مونترال شکایت کرده و تقاضای بیش از یک میلیون دلار غرامت کردند.

به نقل از سی تی وی، خانواده گیبز (Gibbs’ family) روز سه‌شنبه همراه وکیل خود طی یک کنفرانس خبری فیلم گرفته شد توسط یک موبایل را به نمایش گذاشتند.

به گفته این خانواده پلیس در درگیری خیابان Montclair بیش از اندازه اعمال زور کرده و موجب مرگ جوانشان است.

پلیسی که موقع درگیری در Montclair به محل حادثه رفته می‌گوید: Gibbs سلاح سرد (چاقو) داشت و ما نمی‌توانستیم او را کنترل کنیم.

بر اساس فیلم واقعه، 5 تیر در جریان این درگیری شلیک می‌شود و بلافاصله بعد از آن Gibbs می‌افتد ولی مشخص نیست شلیک کدام تیر به او اصابت می‌کند.

ناظر پلیس کبک، BEI، در حال بررسی این حادثه است.
مرگ نوعروس در تصادف مرگبار برامپتون

خانواده «آنام لایق»، Anam Laiq، 30 ساله، تنها دو هفته بعد از جشن عروسی او اما اینبار برای مرگ نابهنگام و دردناک او دور هم جمع شدند.

به نقل از سی تی وی، «لایق» و «ماندیپ سینگ»،(Mandeep Singh) شوهرش روز 21 اکتبر از خانه دوستشان به طرف منزل می‌رفتند که در تقاطع بزرگراه 50 و Castlemore Road واقع در برامپتون تصادف کردند.

شدت این تصادف به حدی بود که نوعروس در دم جان سپرد و شوهرش نیز از ناحیه دوپا دچار جراحات اساسی شده بطوریکه تاکنون 5 عمل جراحی روی پای او صورت گرفته و همچنان در بیمارستان بستری است.

«ناوشیم لایق»( Nausheem Laiq)، خواهر بزرگتر این عروس با چشمانی اشک‌بار در مراسم سوگواری «آنام لایق» گفت: هرکسی «آنام» را می‌شناسد خوب می‌داند که نه تنها زیبا و شاد بلکه سرشار از زندگی بود.

«ولید وکیل»،( Walid Wakeel)، از اهالی نوبلتون – انتاریو، عامل این تصادف مرگبار با چهار مورد اتهام از جمله قتل غیرعمد این نوعروس رو به است.

در همین رابطه مراسمی از سوی خانواده این عروس و داماد با حضور دوستان‌شان از جمله Raj Grewal، نماینده مجلس Brampton East، برگزار شد.

زوج جوان قرار بود این هفته به ماه عسل بروند.

کشف جسد 2 خواهر عرب در رودخانه هادسون نیویورک
منابع خبری از کشف جسد ۲ خواهر با تابعیت عربستان در نیویورک خبر می دهند.

به نقل از نیویورک پست، جسد ۲ خواهر با تابعیت عربستان سعودی در نیویورک پیدا شده است.

جسد این ۲ خواهر در ساحل رودخانه «هادسون» (Hudson) در نیویورک کشف شده است.

خانواده مقتولین ادعای برخی رسانه‌ها از قبیل اِی‌بی‌سی نیوز مبنی بر خودکشی این ۲ خواهر را تکذیب کرده‌اند.

این دو نفر «روتانا» (Rotana) و «فاری» (Farea) به ترتیب 23 و ۱۶ ساله بودند که در ۲۴ اکتبر جسد آنها کشف شده؛ اما تاکنون شناسایی نشده بود.

بر اساس اطلاعات اولیه، دست و پای این دو نفر به هم بسته شده بود.

آمریکا چند افسر اطلاعاتی چین را به حملات سایبری و سرقت اطلاعات متهم کرد
آمریکا چند افسر اطلاعاتی چین در وزارت امنیت ملی استان جیانگسو را به حملات سایبری و سرقت اطلاعات از شرکت‌های هوافضا متهم کرد.

به نقل از اسپوتنیک، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا، دو افسر اطلاعاتی چینی را به سرقت داده‌های فناوری و اسناد محرمانه هوایی متهم کرد.

این دو افسر اطلاعاتی برای وزارت امنیت ملی استان جیانگسو کار می‌کردند. پنج تبعه دیگر چینی هم به همکاری با این دو نفر متهم شدند.

وزارت دادگستری آمریکا با بیان اینکه افسران این نهاد اطلاعاتی چینی از ابتدای سال 2010 تا ماه می سال 2015 به جمع‌آوری اطلاعات درباره یک مدل از موتورهای توربوفن آمریکایی مشغول بودند، می‌گوید این موتور به عنوان بخشی از همکاری‌های شرکت‌های هوافضای فرانسوی، چینی و آمریکایی در حال تولید بود.

واشنگتن مدعی است که این متهمان بارها شرکت‌های هوافضای آمریکایی مستقر در آریزونا، ماساچوست و اورگون را هک کرده‌اند.

آیا بیت‌کوین یک سرمایه‌گذاری پر خطر و بی‌ثبات است؟ همه چیز از کنفرانس مونترال شروع شد!
رئیس سابق سازمان فدرال رزرو آمریکا (بانک مرکزی آمریکا) جنت یلن(Janet Yellen )، در گفتگو با Kitco، یکی ازخبرگزاری‌های اقتصادی کانادا، گفت: بیت‌کوین هیچ کاربردی ندارد.

به نقل از cointelegraph، یکی از دلایل شهرت «جنت یلن» در جامعه‌ ارزهای دیجیتال، حضور در کنفرانس سال گذشته فاین‌تک در مونترال (Canada FinTech Forum in Montreal) بود که در حین سخنرانی او در پشت سرش فردی با نوشته ‌ (Buy Bitcoin)، بیت‌کوین بخرید را به دوربین نشان می‌داد.

او در مصاحبه‌ی خود درباره‌ این ارز دیجیتال و کاربرد‌های آن اینگونه گفت که، سال‌هاست تصور می‌شود که یک واحد پول باید منبعی با ارزش باثبات باشد، بیت‌کوین هیچی نیست، نه برای تراکنش‌ها استفاده می‌شود نه منبعی با ارزش و باثبات است.
همچنین از بیت‌کوین به منظور انجام پرداخت‌ها استفاده نمی‌کنند بدلیل اینکه سختی بالایی دارد و بسیار آرام کار می‌کند که همه‌ی این‌ها به دلیل ذات غیرمتمرکزش می‌باشد.

لازم به ذکر است «جنت یلن» در سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا از سوی دولت اوباما انتخاب شد و در دسامبر سال پیش بیت‌کوین را یک سرمایه‌گذاری بسیار پر خطر و منبع سرمایه‌گذاری بی‌ثبات خواند و گفت که دولت‌ به هیچ‌وجه قصد صدور ارز دیجیتال ایالتی ندارند.

همچنین «جنت یلن» با نظر اقتصاددان با نام نوریل روبینی (Nouriel Roubini) مبنی بر اینکه مقررات و نظارت بیت‌کوین ارزش آن را به صفر می‌رساند را هم عقیده می‌باشد و در این مصاحبه به این نظر اشاره می‌کند.

در چندسال گذشته ارزش این ارز دیجیتال در بازارهای جهانی از چند صدم دلار آمریکا به چندهزار دلار افزایش یافته‌است. شمار شرکت‌های خدماتی و تاجرانی که این ارز دیجیتال می‌پذیرند نیز در حال افزایش است.

هیچ‌کس مالک این شبکه نیست و مانند ایمیل، این کاربران هستند که آن را کنترل می‌کنند. کاربردهای این ارز دیجیتال در هیچ‌کدام از دیگر سیستم‌های پرداخت دیگر یافتنی نیست.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز