هشدار نخست وزیر ترودو در ارتباط با گسترش خشونت ناشی از سلاح‌های گرم در تورنتو / آمارهای تکان دهنده

Submitted on پ., 08/15/2019 - 12:48

همزمان با افزایش شمار موارد تیراندازی در تابستان سال جاری در تورنتو نخست وزیر جاستین ترودو خواستار اتخاذ سیاست‌هایی به منظور مقابله با این معظل شد.

به نقل از نشنال پست، ترودو در همین رابطه طی این نشست با شهرداد تورنتو جان توری در خصوص مقابله با گسترش خشونت در این شهر به رایزنی پرداخت.

ترودو در نشست مطبوعاتی پس از دیدار با شهردار تورنتو گفت: تیراندازی‌های اخیر بر لزوم قضاوت صحیح در زمینه سیاست استفاده از سلاح های گرم تاکید می‌کند. ما در این زمینه به اقدام عملی نیاز داریم. اما من و توری موافقیم که نمی‌توانیم به سادگی راهی را برای حل این مشکل پیدا کنیم.

به گفته پلیس، تورنتو شاهد افزایش خشونت اسلحه در سال 2019 بود به طوری ‌که 267 تیراندازی منجر به کشته شدن 20 تن و جراحت 132 نفر شد. این درحالی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته (2018) در 248 مورد تیراندازی ، 30 نفر کشته و 109 نفر زخمی شده بودند.

در حالی که مرگ ناشی از تیراندازی در کانادا در مقایسه با آمریکا ناچیز است، اما بحث کنترل اسلحه به سرعت در حال شکل گیری است و به یک موضوع مهم در انتخابات آینده فدرال که ماه اکتبر برگزار می‌شود تبدیل خواهد شد.

در یکی از تازه ترین موارد تیراندازی، پلیس از تیراندازی نزدیک مکان برگزای جشن قهرمانی بسکتبال در تورنتو خبر داد. این حادثه تیراندازی در میدان فیلیپ ناتان تورنتو نزدیک مراسم جشنی که برای قهرمانی تیم تورنتو در لیگ بسکتبال برگزار شده بود، روی داد.

بر اساس گزارش منابع خبری، نخست وزیر ترودو نیز در این مراسم حضور داشت و زمان وقوع حادثه در کنار بازیکنان بسکتبال باقی بماند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز