نگاهی به قوانین مصرف ماری‌جوآنا در استانی های مختلف کانادا / از هفدهم اکتبر مصرف آن قانونی است

Submitted on س., 08/14/2018 - 19:50


ماری‌جوآنا
Michael Ravensdale, Vice President, production and quality for the CannTrust Niagara Greenhouse Facility, holds a handful of cannabis bud during the grand opening event in Fenwick, Ont., on Tuesday, June 26, 2018. THE CANADIAN PRESS / Tijana Martin

در 17اکتبر امسال پس از 95 سال ممنوعیت، مصرف تفریحی ماری‌جوآنا در کانادا قانونی می شود.

نقل از سی تی وی، در حالی که دولت فدرال درصدد تهیه و تنظیم مجوزهای تولیدکنندگان ماری‌جوآنا است قوانین استان ها نیز برای فروش و توزیع این محصول نیز تنظیم می شود.

آنچه که درپی می آید نگاهی اجمالی است به قوانین استان کبک برای تولید و عرضه ماری‌جوآنا ، حال آنکه اکثر استان های کانادا از قوانین زیر پیروی می کنند:

سن مصرف قانونی: بالای 18 سال

از کجا بخریم؟: فروشگاه و عوامل دولتی (آن لاین) و حضوری

کاشت شخصی: مجاز نیست

کجا مصرف کنیم؟: فقط جاهایی که می شود پیپ مصرف کرد به استثنای دانشگاه و کالج

سایر نکات: در سال اول اجرای این طرح 6 شرکت در کبک حداقل 62 هزار کیلوگرم ماری‌جوآنا عرضه می کنند.

مجلس سنای کانادا در یک اقدام تاریخی روز ۲۰ ژوئن لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن مصرف اندک و معین ماری‌جوآنا برای افراد بالای ۱۸ سال قانونی اعلام شد.

اکثر قریب به اتفاق نمایندگان و سناتورها به این لایحه رای مثبت دادند. در مجلس ۲۰۵ رای موافق در برابر ۸۲ رای مخالف و در سنا ۵۲ رای موافق در برابر ۲۹ رای مخالف. سناتور تونی دین، یکی از مبتکران این لایحه، با تمجید از گام دولت لیبرال و رای‌گیری تاریخی در سنا و مجلس گفت: «بیش از ۹۰ سال ممنوعیت به پایان رسید.»

اما حال بدانید قانونی شدن مصرف تفریحی ماری‌جوآنا به چه معناست؟

با تصویب این لایحه، شهروندان بزرگسال می‌توانند به صورت قانونی تا 30 گرم ماری‌جوآنا در امکان عمومی حمل و با دیگران تقسیم کنند. همچنین اجازه کاشت 4 بوته شاهدانه و تهیه مواد خوراکی از آن نیز شامل این قانون خواهد بود.

با این وجود، قوانین سختی همچنان بر خرید و فروش این ماده مخدر حاکم خواهد بود. مصرف‌کنندگان تنها باید از مراکز مورد تایید استانی یا فدرالی ماری‌جوآنا مصرفی خود را تهیه کنند و همچنین نباید در محل فروش الکل و دخانیات عرضه شود.

لازم به توضیح است که دولت قوانین مربوط به رانندگی بعد از مصرف این ماده مخدر را تعیین و اجرا خواهد کرد. که قوانین بسیار سخت گیرانه ای به خصوص برای رانندگان متخلف خواهد بود.

حداقل سن مجاز مصرف، تولید یا فروش ماری‌جوآنا 18 سال است. با این‌حال، استان‌ها مجاز خواهند بود حداقل سن قانونی در حوزه استحفاظی خود را افزایش دهند.

ماری‌جوآنا که یکی از فراورده های گیاه شاهدانه می باشد که کمتر کسی نام آن را تا قبل از سال ۱۹۶۰ شنیده بود. اما اخیرا از این ماده مخدر بسیار شنیده می شود. این مخدر هم به صورت خوراکی و هم به صورت دود کردن مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی افراد برگ های خرد شده آنرا ریز کرده، داخل سیگار ریخته و می کشند به این عمل joint گفته می شود؛ البته استفاده از ماری جوانا روش های مختلفی دارد و با استفاده از ابزاری مانند پیپ یا سیگار های معمولی و حتی گاهی اوقات از ظروف مخروطی شکل و قلیان نیز برای مصرف ماری جوانا استفاده می شود.

ماريجوانا از قسمت های بالایی برگ، گل و تخمک های باز شده شاهدانه ماده که خشک شده است به دست می آید. همان طور که گفته شد ماده تاثیر گذار موجود در ماری جوانا تی.اچ.سی می باشد که شیمیایی بوده و نقش بسیار مهمی در ایجاد حالت نشئگی دارد و در صمغی که از آن ترشح می گردد متمرکز است. ماری جوانا گاهی اوقات به عنوان یک مکمل گیاهی برای درمان میگرن نیز استفاده می شود.

برخی مصارف پزشکی ماری جوانا عبارتند از :

تسکین علائم مرتبط با HIV و سرطان

بهبود اشتها

تسکین درد

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز