نوعی دیگر از کلاهبرداری از مهاجران تازه وارد کانادا

Submitted on ی., 10/20/2019 - 18:50

طبق گزارش پلیس Delta، یکی از مهاجرین تازه وارد کانادا توسط شخصی که مدعی گشته افسر پلیس بوده و در حال بررسی بر روی یک مورد پولشویی می باشد، حدود 6,000 دلار که به گفته پلیس با کار در یک رستوران فست فود در این شهر به مدت شش ماه پس انداز نموده، کلاهبرداری کرده است.

به گفته Cris Leykauf، سخنگوی اداره پلیس Delta، این زن متقاعد شده که در حال گفتگوی تلفنی با یک افسر پلیس 6,000 دلار بیت کوین خریداری کند.

ظاهرا کلاهبردار در این تماس تلفنی از شماره غیر اضطراری پلیس کانادا استفاده نموده که از طریق یک برنامه "کلاهبرداری" ممکن گشته و پیش تر نیز توسط کلاهبردارن مورد استفاده قرار گرفته است.

در حال حاضر پلیس Delta به تازه واردین و عموم مردم کانادا در رابطه با این تاکتیک هشدار داده، و Leykauf نیز در این بیانیه اظهار داشته که افسران پلیس کانادا هرگز با افراد تماس نگرفته و از آنان درخواست پرداخت وجه نمی کنند. و چنانچه چنین اتفاقی برای شخصی رخ دهد، قطعا کلاهبرداری بوده و شخص بایستی سریعا تماس را قطع نماید.

این هشدار Delta بر پایه موارد مشابی در اداره پلیس ونکوور (VPD) نیز می باشد، که به گفته آنان گزارش های بسیاری در این باره از ساكنین ونكوور دریافت گشته كه اظهار داشته اند تماس های متعددی از شماره غیر اضطراری پلیس، توسط کلاهبرداران، دریافت نموده اند، که طی آن کلاهبرداران خود را افسر پلیس یا نماینده آژانس درآمد کانادا معرفی نموده و خواستار پرداخت بیت کوین یا کارت هدیه گشته اند.

که البته پلیس Delta در این باره متذکر گشته که سازمان های دولتی کانادا هرگز درخواست پرداخت وجه از طریق بیت کوین یا کارت هدیه نمی کنند.

پلیس همچنین یادآور گشته که موارد کلاهبرداری این چنینی را می توان به مرکز مبارزه با کلاهبرداری کانادا به صورت آنلاین یا از طریق تماس تلفنی با شماره 8501-495-888 گزارش نمود.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز