نقش بستن تصویر ویولا دزموند بر روی اسکناس های جدید، نمادی از حقوق شهروندی

Submitted on پ., 11/15/2018 - 20:47

نقش بستن تصویر ویولا دزموند بر روی اسکناس های جدید، نمادی از حقوق شهروندی
اسکناس جدید کانادایی که به افتخار ویولا دزموند چاپ شده است برای اهالی نوا اسکاشیا که تباری آفرقایی دارند سوپرایزی خوشحال کننده بود: یک یادآوری ناگهانی از قسمت شمالی تاریخی هالیفاکس، یکی از قدیمی ترین جامعه سیاهان.


اهالی این منطقه از این اتفاق بسیار خشنود هستند.

نمادی از حقوق شهروندی
این اسکناس یادآور دزموند به عنوان یک فعال اجتماعی است، یادآور زمانی که او از ترک کردن قسمت مخصوص سفیدها در سینما در بازدیدش به نیو گلاسکو در سال 1946 سرباز زد. اما پشت سر و تصویر نقشه قدیمی شمال هالیفاکس وجود دارد که اشاره به بخشی دیگر از میراث کارهای ترقی جویانه او در جامعه و کارآفرینی اش دارد.

نقشه شامل خیابانیست که او اولین سالن زیبای اش را افتتاح کرد، کاری که کم کم گسترش یافت و او توانست از طریق آن به زنان سیاه زیادی در سراسر کشور کمک کند.
اینجا مکانی بود که دزموند زندگی کرد و در آن برای عدالت جنگید. داستان دزموند باعث نیرو بخشیدن به مردم این مناطق است.

هویت
Sylvia Parris مدیر موسسه آموزشی Delmore Buddy Daye گفت "فکر میکنم این راهی برای نشان دادن هویت خاص این منطقه است. موقعی که مردم به پول نگاه می کنند و صحبت میکنند میتوانند نگاهی عمیق تر به قسمت شمالی هالیفاکس داشته باشند و بیشتر راجع به آن چیزی بدانند."

این منطقه محل زندگی سیاهپوستان زیادی از اوایل دهه 1800 بوده است. اما بسیاری از ساکنان منطقه مجبور شدند به علت فرمان شورای هالیفاکس مبنی بر ویران کردن این مکان در اواخر دهه 1960 به خانه های عمومی نقل مکان کنند.

منبع الهامی برای جوانان سیاه پوست
این منطقه به صورت تاریخی کسب و کار زیادی را به خود دیده که توسط سیاه پوستان اداره می شده است. بسیاری از آنها بسته شده بودنند اما دزموند امیدی دوباره به آنها داد. Carvery شصت و پنج ساله یکی از اعضای سابق مدرسه هالیفاکس میگوید "امیدوارم این اسکناس جدید جوانان سیاه را تشویق کند تا به تاریخ کسب و کارهای سیاهان نگاه کنند و از آنها الهام بگیرند." او امیدوار است سیاهان کسب و کارهای خودشان را آغاز کنند تا بتوانند اعضای جامعه خودشان را استخدام کنند.

بین سالهای 1995 تا 2007 در کانادا تلویزیون خریده اید؟ ممکن است پولی در انتظارتان باشد
اگر بین سالهای 1995 تا 2007 یک تلویزیون صفحه غیر تخت خریده اید، با توجه به دادخواهی جدید، میتوانید حداقل 20 دلار غرامت دریافت کنید. و نیازی نیست رسیدی داشته باشید.

گروه های حقوقی Siskinds LLP ،Camp Fiorante Matthews Mogerman و Siskinds Desmeules شکایتی در سال 2008 تنظیم کردند که مدعی است تولیدکنندگان تلویزیون راجع به قیمت تکنولوژی CRT دروغ گفته اند.

از تکنولوژی CRT در تلویزیون های قدیمی بزرگ صفحه محدب استفاده می شد.

دادگاه های بریتیش کلمبیا، انتاریو و کبک به تازگی الزام پرداخت غرامت، به مجموع مبلغ 49.8 میلیون دلار توسط 7 شرکت تولید کننده تلویزیون را تایید کرده اند. شرکت هایی که این امر را تایید نکرده اند هیتاچی، پاناسونیک، فیلیپس، سامیونگ، توشیبا، LG و Chunghwa میباشند.

هرکسی که تلویزیون خریده میتواند درخواست پرداخت غرامت کند. اگر تعداد 1 یا 2 عدد باشد نیازی به ارائه فاکتور نیست. دریافت غرامت برای تعداد بیشتر نیازمند ارائه مدرکی دال بر خرید است.

Linda Visser عضو Siskinds LLP در بیانیه ای گفته "دادگاه این ادعا را تایید کرده و هم اکنون تمامی شهروندان کانادا میتوانند پولی را که از اول نباید می پرداختند دریافت کنند."
برای دریافت این پول افراد میتوانند از 1 مارس 2019 به صورت آنلاین فرمی را پر کنند.

میزان پول دریافتی متغیر خواهد بود، اما حداقل 20 دلار خواهد بود.

پرداخت ها احتمالا یک سال بعد اتفاق خواهد افتاد.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز