معاون صدا و سیما: آمریکایی‌ها مرضیه هاشمی را به خوردن گوشت خوک وادار کرده‌اند

Submitted on ی., 01/20/2019 - 20:48

معاون صدا و سیما: آمریکایی‌ها مرضیه هاشمی را به خوردن گوشت خوک وادار کرده‌اند
ه‌ها نفر از زنان عضو بسیج و دانشجویان اسلامی با تجمع در مقابل سفارت سوئیس در تهران که حافظ منافع آمریکا در ایران است، خواهان آزادی مرضیه هاشمی خبرنگار شبکۀ پرس- تی‌وی شدند که در آمریکا زندانی شده است. معاون برون‌مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز با دفاع از این کارمند خود ادعا کرد که آمریکایی‌ها بعد از بازداشت مرضیه هاشمی، با وی رفتاری وحشیانه داشته‌اند.

تظاهرات زنان در مقابل سفارت سوئیس، در دفاع از مرضیه هاشمی

روز یکشنبه ٣٠ دی/٢٠ ژانویه، تظاهرکنندگان در مقابل سفارت سوئیس (واقع در شمال تهران، حوالی خیابان فرشته) علیه آمریکا شعار دادند و خواستار آزادی مرضیه هاشمی شدند. وی که در ابتدا ملانی فرانکلین نام داشته بعد از ازدواج با یک ایرانی به اسلام گروید و نام خود را تغییر داد. او از حدود بیست سال قبل با شبکۀ پرس- تی‌وی همکاری دارد و یکی از چهره‌های آشنای تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجۀ ایران نیز خواستار آزادی او شده و توضیح داده است که به دلیل ازدواج با یک ایرانی، خانم هاشمی نیز شهروند ایران محسوب می‌شود.

پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: "ایشان (مرضیه هاشمی) تاکنون ۲ بار به عنوان شاهد اجباری در دادگاه حاضر شده است... آن چیزی که در اطلاعیۀ دادگاه به طور صریح به آن اشاره شده، این است که ایشان هیچ اتهامی ندارد و صرفاً به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شده است".

جبلی با اعتراض به رفتار آمریکایی‌ها افزود: "نوع برخورد با خانم هاشمی در فرودگاه سن لوییس (محل بازداشت) وحشیانه بوده و او را با دست و پای زنجیر شده به زندان بردند"...

معاون صدا و سیما گفت: "ایشان علیرغم آنکه گفته است من مسلمان هستم و اعتقاداتی دارم که باید آنها را حفظ کنم حجاب او را برداشتند و او را وادار کردند به خوردن گوشت خوک"...

مقامات قضایی آمریکا علت دقیق بازداشت مرضیه هاشمی را اعلام نکرده و فقط گفته‌اند که وی تا زمان شهادت در مقابل هیئت منصفه، در بازداشت خواهد بود. اما معلوم نیست که وی در چارچوب چه پرونده‌ای باید شهادت بدهد.

مخالفت رهبران دموکرات ها با پیشنهاد تازۀ ترامپ برای خروج از تعطیلی دولت
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پیشنهاد داد که در ازای اعطای حمایت قانونی موقت به حدود یک میلیون از مهاجران غیرقانونی در این کشور، دموکرات ها با تأمین هزینۀ ساخت دیوار مرزی با مکزیک موافقت کنند. این در حالیست که رهبران دموکرات ها در کنگرۀ آمریکا، با پیشنهاد تازۀ دونالد ترامپ به شدت مخالفت ورزیده اند.


دونالد ترامپ روز شنبه ١٩ ژانویه/ ٢٩ دی پیشنهاد داد که دو برنامۀ فدرال برای ممانعت از اخراج مهاجرین غیر مجاز را برای مدت سه سال تمدید نماید.

دونالد ترامپ روز شنبه ١٩ ژانویه/ ٢٩ دی پیشنهاد داد که در ازای موافقت دموکرات ها با تأمین هزینۀ ساخت دیوار مرزی با مکزیک، دو برنامۀ فدرال برای ممانعت از اخراج مهاجرین غیر مجاز را برای مدت سه سال تمدید نماید. برنامۀ اول موسوم به "وضعیت حفاظت شدۀ موقت" (TPS)، مانع از بیرون راندن حدود ٣٠٠ هزار مهاجر غیرمجازی می شود که از کشورهایی جنگ زده یا دچار فاجعۀ انسانی مانند سودان، هائیتی یا نیکاراگوئه به آمریکا آمده اند. برنامۀ دوم که "داکا" نام دارد، در سال ٢٠١٢ توسط باراک اوباما رئیس جمهوری سابق این کشور راه اندازی شد و حدود ٧٠٠ هزار مهاجر جوانی را در بر می گیرد که عمدتاً لاتین تبار هستند و والدینشان آنها را در کودکی به طور غیر مجاز به آمریکا آورده اند.

"نانسی پلوسی" رهبر اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا، از قبل با پیشنهاد تازۀ دونالد ترامپ مخالفت کرده و آن را غیرقابل قبول دانست و اعلام کرد که این طرح در مجلس نمایندگان و سنا رأی نخواهد آورد.

از سوی دیگر، "چاک شومِر" رهبر اقلیت دموکرات ها در سِنای آمریکا، پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا برای برون رفت از وضعیت تعطیلی دولت را مردود دانست و در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: « این دونالد ترامپ بود که پیش از این شخصاً تصمیم گرفت حمایت از مهاجرین و قانون "داکا" را که توسط باراک اوباما راه اندازی شده بود لغو کند؛ اکنون پیشنهاد بازگردندان حمایت ها از مهاجرین در ازای تأمین بودجۀ ساخت دیوار مرزی با مکزیک، نه تنها مصالحه نیست که بیشتر نوعی گروگان گیری به شمار می آید».

پیشنهاد تازۀ رئیس جمهوری آمریکا برای پایان بخشیدن به تعطیلی بخش هایی از دولت صورت گرفته که به خاطر اختلاف بر سر تأمین بودجۀ ٥ میلیارد و ٧٠٠ میلیون دلاری برای احداث دیوار مرزی با مکزیک که یکی از وعده های انتخاباتی مهم اوست، به تعطیلی یک چهارم دولت فدرال (حدود ٨٠٠ هزار کارمند) منجر گشته و به رکود تاریخی یک ماه نزدیک می شود.

استقبال کره جنوبی از برگزاری دومین دیدار میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، برای دومین بار، بر سر خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، گفتگو می‌کنند
کره جنوبی، انتشار گزارش کاخ سفید، مبنی بر برگزاری دومین دیدار میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ را مورد استقبال قرار داد. کاخ سفید، روز جمعه ۱۸ ژانویه، اعلام کرد دومین دیدار میان رهبران واشنگتن و پیونگ‌یانگ در اواخر ماه فوریه برگزار خواهد شد.

پس از ملاقات مذاکره‌کننده ارشد کره شمالی با دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد کیم یونگ چول، با دونالد ترامپ به مدت یک ساعت و نیم مذاکره کرده است.

به گفته سخنگوی کاخ سفید، دومین دیدار رهبران کره شمالی و آمریکا، برای اواخر ماه فوریه برنامه‌ریزی شده است.

در پی اعلام این خبر، کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی ابراز امیدواری کرد که این ملاقات زمینه‌ساز "چرخشی" در جهت دستیابی به صلح در شبه جزیره کره باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: سئول به همکاری نزدیک خود با ایالات متحده آمریکا، عمده‌ترین متحد خود، تا دستیابی به یک منطقه کاملا عاری از سلاح‌های اتمی، ادامه خواهد داد.

همین مقام ریاست‌جمهوری کره جنوبی افزود: سئول، به گفتگوهای بیشتر با پیونگ‌یانگ برای برگزاری یک نشست همراه با "موفقیت" ادامه می‌دهد.

هنوز زمان دقیق و مکان این ملاقات اعلام نشده است. اما پیش از این، ویتنام برای میزبانی این دیدار اعلام آمادگی کرده بود.

نخستین دیدار میان رهبران کره شمالی و ایالات متحده آمریکا، به منظور خلع سلاح اتمی کره شمالی، در تابستان گذشته، در سنگاپو،ر برگزار شد. رهبران دو کشور این دیدار را بسیار موفق ارزیابی کردند.

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز