ماری جوانای خوراکی؛ چالشی بزرگ برای صنایع غذایی و وزارت بهداشت کانادا

Submitted on جمعه, 07/20/2018 - 19:12

ماری جوانای خوراکی؛ چالشی بزرگ برای صنایع غذایی و وزارت بهداشت کانادا
اتاوا- از 17 اکتبر سال جاری، مصرف تفننی ماری جوانا، از جمله دود کردن آن در سراسر کانادا قانونی می شود. اما ماری جوانای خوراکی، کمتر از یک سال دیگر قانونی خواهد شد. با ورود مواد غذایی حاوی ماری جوانا به بازار، صنعت تولید مواد غذایی با چالش بزرگی روبرو خواهد شد.

قانون C-45 در ابتدا شامل ماری جوانای خوراکی نمی شد. تنها پاییز سال گذشته بود که کمیته بهداشتی مجلس فدرال تصمیم گرفت ماری جوانای خوراکی را نیز به لایحه قانونی بیفزاید. بر اساس نظرسنجی اخیر دانشگاه Dalhousie ، حدود 93 درصد از حامیان قانونی شدن ماری جوانا، حداقل یک نوع ماری جوانای خوراکی را نیز امتحان خواهند کرد. کمیته پارلمانی، با درک این مساله، قانون ماری جوانا را اصلاح کرد.

صنایع غذایی کانادا یک بیزنس 200 میلیارد دلاری است که به بخش های مختلف از جمله، خرده فروشی مواد غذایی، خدمات غذا، تحویل، حمل مواد غذایی، کانال های توزیع و غیره، تقسیم شده است. در کمتر از یک سال این صنعت شامل مواد غذایی حاوی ماری جوانا نیز خواهد شد. حسن ماری جوانای خوراکی این است که می تواند بر خلاف دود کردن ماری جوانا، بدون جلب توجه و اطلاع اطرافیان مصرف شود. اما سهولت مصرف، می تواند خطرناک نیز می باشد.

وزارت بهداشت و درمان با افزوده شدن ماری جوانای خوراکی به قانون C-45 غافلگیر شده و هنوز برای ایجاد چهارچوب قانونی تلاش می کند. بسیاری از سوالات در مورد خطرات ماری جوانای خوراکی، بخصوص برای کودکان بدون پاسخ باقی مانده است. تولیدکنندگان مواد غذایی همواره نگران ایمنی محصولات شان هستند، زیرا برای هجوم بازرسان و تخته شدن درب کارخانه فقط به چند شکایت و فراخوان نیاز است. کافی است فقط یک کودک خوراکی حاوی ماری جوانا میل کند؛ آسیب و خسارتی که به این شرکت وارد می شود، غیرقابل جبران خواهد بود. بنابراین تعیین چهارچوب قانونی بسیار مهم می باشد. این شامل نشانه گذاری مناسب خوراکی ها، درج هشدار در مورد میزان THC موجود در محصول و خطر مسمومیت می باشد.

در صورت اتخاذ تدابیر ایمنی کافی، ماری جوانای خوراکی می تواند برای صنایع غذایی کانادا فوق العاده سودآور باشد. برای مثال سال گذشته مصرف کنندگان در کالیفرنیا، 180 میلیون دلار غذا و نوشیدنی حاوی ماری جوانا خریداری کردند. سهم ماری جوانای خوراکی از کل فروش ماری جوانا در ایالت، 10 درصد بود. میزان فروش از اول ژانویه سال جاری 18 درصد افزایش یافته است. در کلرادو که مصرف ماری جوانا در آن قانونی می باشد، میزان فروش نوع خوراکی طی دو سال گذشته حدود 60 درصد افزایش یافته است.

ماری جوانای خوراکی می تواند صنعت تولید و عرضه مشروبات الکلی را با مشکل روبرو کند. زیرا ممکن است مردم به جای نوشیدن یک یا دو آبجو به مصرف ماری جوانا روی بیاورند و سراغ سس اسپاگتی حاوی ماری جوانا یا مواد غذایی حاوی روغن ماری جوانا بروند. شاید به همین دلیل است که برخی از سازندگان آبجو، نوع حاوی ماری جوانا را به بازار داده اند.

تورنتو دهمین شهر برتر جهان جهت پیشرفت و موفقیت
تورنتو- بر طبق گزارش اخیر Visual Capitalist و World Economic Forum، پیشرفت در زمینه فن آوری و رشد اقتصاد جهانی، سبب رشد بی سابقه برخی از شهرهای جهان شده است. دست اندرکاران دو موسسه مورد اشاره با استفاده از داده های استخراج شده از City Momentum Index 2018، برترین شهرهای جهان را انتخاب کرده و در انتخاب خود فاکتورهای مهمی چون تعداد شرکت های فن آوری موجود در هر شهر، سطح تحصیلات، امکانات زیربنایی، کیفیت زندگی، ارتباطات دیجیتال و غیره را در نظر گرفته اند.

در فهرست امسال، تورنتو با کسب رتبه نهم، در بین 10 شهر برتر جهان قرار گرفت. شهرهای سن فرانسیسکو، سیلیکون ولی، نیویورک، لندن، بوستون، لس آنجلس، پاریس، آمستردام، تورنتو و سن دیگو به ترتیب مکان های اول تا دهم جدول جهانی را اشغال کردند.

شهر ونکوور و مونترال به ترتیب، مکان نوزدهم و بیست و ششم جدول را به خود اختصاص دادند.

از شرکت های مخابراتی کانادا ناراضی هستید؟ دولت آماده شنیدن شکایت تان می باشد!
اتاوا- کمیسیون رادیو- تلویزیون و ارتباطات کانادا (CRTC)، از مصرف کنندگان کانادایی دعوت می کند تا تجربیات شخصی خود و یا نارضایتی شان از شیوه های گمراه کننده فروش و بازاریابی شرکت های مخابراتی کانادا را با آن سازمان در میان بگذارند.

کمیسیون مورد اشاره، تا 31 آگوست، گزارش های کتبی را دریافت خواهد کرد. پس از آن، یعنی در 22 اکتبر 2018 در گاتینو-کبک، جلسه گفت و شنود عمومی برگزار خواهد شد.

CRTC به دستور دولت فدرال، به دنبال دریافت نقطه نظرات کانادایی ها در مورد عملکرد ارائه کنندگان خدمات مخابراتی در کشور بر آمده است تا از این طریق از شیوه های گمراه کننده، ارائه اطلاعات ناقص و همچنین فروش محصولات مخابراتی مختلف با سوءاستفاده از ناآگاهی مردم اطلاع حاصل شود.

ایان اسکات، مدیر CRTC تاکید کرد که برای ارائه گزارش جامع و کامل به دولت، دریافت گزارشات مردمی از سراسر کشور ضروری می باشد.

CRTC همچنین از کارمندان فعلی و سابق شرکت های مخابراتی، از جمله Bell Canada، Cogeco، Eastlink، Northwestel،Rogers Communications، SaskTel، Shaw Communications، TbayTel، TekSavvy، Telus Communications، Videotron و Xplornet و فروشندگان مستقل برای ارائه نقطه نظرات شان دعوت کرده است. این افراد می توانند خواستار محرمانه تلقی شدن نقطه نظرات شان باشند.

CRTC همچنین می خواهد بداند آیا شرکت های مخابراتی در قراردادها از عبارات و زبان قابل فهم برای عموم مردم استفاده می کنند یا خیر؟ همچنین نحوه تشریح خدمات و سرویس های مختلف برای مشتریان سالمند و افرادی که احتمالا به زبان انگلیسی مسلط نیستند، مد نظر CRTC می باشد. زیرا مشتری بایستی بتواند با اطلاع و آگاهی از کلیه جوانب تصمیم مناسب را اتخاذ نماید.

سیصد دلار؛ جریمه نوشیدن الکل در پارک های تورنتو
تورنتو- با گرم شدن هوا، هزاران تورنتویی به پارک ها و سواحل انتاریو می روند و احتمالا یک یا دو قوطی آبجوی خنک نیز همراه می برند.

اما توجه داشته باشید که نوشیدن مشروب الکلی در پارک ممنوع می باشد و می تواند شما را با 300 دلار جریمه روبرو کند.

مبلغ جریمه بین 100 تا 300 دلار متغیر است. حتما می دانید که بردن سگ به پارک بدون قلاده ( به جز محدوده off leash) نیز ممنوع می باشد.

هشدار؛ مشاهده کنه در یکی از پارک های تورنتو
تورنتو- برخی از مراجعه کنندگان به پارک Trinity Bellwoods تورنتو، وجود کنه ناقل باکتری عامل بیماری لایم در این پارک را گزارش کرده اند. در حالی که این پارک از زیستگاه های معمول کنه محسوب نمی شود. یکی از مراجعه کنندگان همیشگی به این پارک، متوجه وجود کنه ها شد و موضوع را گزارش کرد. او می گوید طی نیم ساعتی که زیر سایه درخت نشسته بود، متوجه حداقل 8 کنه پا سیاه شد.

اما دکتر کریستین ناوارو، از مسوولین سازمان بهداشت عمومی تورنتو می گویند که این کنه ها به احتمال زیاد از گونه (گونه ناقل بیماری لایم) نیستند. ناوارو افزود که کنه های پا سیاه، معمولا در مناطق شرقی تورنتو و در پارک های جنگلی مانند Rouge Park وجود دارند.

مقامات بهداشتی تورنتو، برای پیشگیری از نیش کنه و کاهش ریسک ابتلا به بیماری لایم، رعایت توصیه های ایمنی را به شهروندان توصیه کرده و از مردم می خواهند که در صورت مشاهده کنه های پا سیاه موضوع را بلافاصله به مقامات گزارش نمایند.

توصیه رئیس بانک مرکزی کانادا: خانه کوچک تر بخرید!
اتاوا- استیون پولوز، رئیس بانک مرکزی کانادا با قریب الوقوع بودن افزایش مجدد نرخ بهره، به کانادایی ها توصیه کرد به دنبال خرید خانه های کوچک تر باشند. پولوز گفت: کسانی که برای دریافت مورگیج جهت خانه مورد نظرشان، واجد شرایط تشخیص داده نمی شوند، گزینه های دیگری از جمله خرید خانه کوچک تر و ارزان تر را در اختیار دارند.

برداشتی که از این توصیه کارشناسانه می شود اینکه بانک مرکزی قصد متوقف کردن روند افزایش نرخ بهره یا به عبارتی کاهش اقساط وام مسکن شما را، ندارد.

بر طبق گزارش مورخ 2017 موسسه PricewaterhouseCoopers (PwC) ، کانادایی ها به زندگی در خانه های بزرگ علاقمند هستند و از این لحاظ ، بعد از استرالیایی ها و آمریکایی ها، مکان سوم جدول جهانی را به خود اختصاص داده اند. خانه های کانادایی ها با حدود 2 هزار اسکوئرفیت، بیش از دو برابر بزرگ تر از خانه های انگلیسی ها می باشد. این در حالیست که خانواده های کانادایی الزاما بزرگ تر از خانواده های انگلیسی نیستند.

میانگین اندازه خانه در کانادا از سال های 1970 تا 2000، دو برابر بزرگ تر شده است. هر چند طی سال های اخیر، به دلیل افزایش قابل توجه قیمت زمین و همچنین کمبود زمین برای ساخت و ساز در کلانشهرهای ونکوور و تورنتو، ساختمان سازان به ساخت خانه های کوچک تر روی آورده اند.

اگر امیدوار بودید جنگ تجاری بین آمریکا و کانادا، بانک مرکزی را از افزایش مجدد نرخ بهره پایه منصرف کند، اشتباه می کردید و باید خود را برای ادامه روند افزایش آماده نمایید.

بیست جولای الی پانزده اکتبر؛ طرح آزمایشی ورود سگ به قطار Go Train
تورنتو- آن ماری آیکینز، سخنگوی Metrolinx تصمیم شرکت متبوعش برای آزاد کردن ورود سگ ها به واگن های Go Train را اعلام کرد. آیکینز گفت: ما پس از گفتگو با مسافران مان، چه صاحبان سگ و چه مسافرانی که مخالف حضور حیوانات خانگی در واگن ها هستند، تصمیم مناسب را اتخاذ کردیم. در فرایند تصمیم گیری، سیاست های شرکت ترانزیت در مورد حیوانات خانگی نیز مورد بازبینی قرار گرفت. هدف، هماهنگ سازی شیوه های عملیاتی در Go، UP (خط ویژه یونیون به فرودگاه پیرسون) و TTC برای تسهیل رفت و آمد و افزایش شمار مسافران می باشد.

طرح آزمایشی از 20 جولای الی 15 اکتبر ادامه خواهد داشت. در طول این مدت، بردن حداکثر 2 سگ (با قلاده) به داخل قطارهای Go و UP در روزهای وسط هفته از ساعت 9 و 30 صبح الی 3 و 30 بعد از ظهر و از ساعت 6 و 30 عصر تا پایان ساعت کار قطارها و همچنین در طول روزهای شنبه و یکشنبه و تعطیلات عمومی، مجاز خواهد بود. توجه نمایید که حضور سگ در طبقه بالای قطار ممنوع خواهد بود. بردن سگ به داخل قطار در ساعات پر رفت و آمد روزهای وسط هفته، مجاز بوده اما حیوان در طول سفر بایستی در قفس قابل حمل باقی بماند. حیوانات خانگی دیگر، از جمله پرندگان، جوندگان و خزندگان بایستی در طول سفر در قفس مخصوص نگهداری شوند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز