قیمت خانه در ماه فوریه ۵٪ کاهش داشت، قیمت بازار مسکن در بهار، وارد یک آزمون واقعی می شود

Submitted on جمعه, 03/15/2019 - 23:10

انجمن کانادایی مشاوران املاک (CREA) امروز اعلام کرد که فروش خانه و متوسط قیمت معاملات در ماه فوریه در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته است.
(CREA) گفت که فروش خانه به میزان ۴/۴٪ نسبت به دسامبر سال گذشته کاهش داشته است. بر اساس برآورد ماهانه، فروش خانه در ماه فوریه نسبت به ماه ژانویه ۹/۱٪ کاهش داشته است.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، فوریه ماه پر رونقی در بازار مسکن نبود اما، فوریه ای امسال فقط تعداد ۲۹۹۷۴ باب خانه در کل کشور به فروش رفت و فوریه راکدترین ماه فروش از نوامبر ۲۰۱۲ تا کنون می باشد.

Barb Sukkau مدیر CREA به این نکته اشاره کرد که خیلی از افراد به دلیل تست مورتگیج قادر به خرید خانه نیستند و تعدادی از افرادی که واجد شرایط خرید خانه هستند تحت تأثیر استرس تست قرار گرفته اند.

در نگاهی دورنمای یکساله، CREA انتظار میرود که سطح فروش در کل کشور به نسبت ۱/۶٪ افزایش یابد و در سال ۲۰۱۹ تعداد ۴۵۰۵۰۰ باب خانه به فروش رود. این ضعیف ترین فروش از سال ۲۰۱۰ می باشد. انتظار می رود در سال ۲۰۲۰ فروش خانه به میزان ۲٪ یعنی ۴۵۹۴۰۰ باب خانه افزایش یابد.

قیمت خانه تا ۵٪ کاهش یافته است
قیمت متوسط خانه در سطح کشور در ماه فوریه به ۴۶۸۳۵۰ دلار رسید که نسبت به فوریه ی سال گذشته کاهشی ۵/۲ درصدی داشته است.

به غیر از دو بازار گرانقیمت که تورنتو و ونکوور می باشد، متوسط قیمت خانه در سطح کشور ۳۷۱۰۰۰ دلار می باشد. CREA همچنان از شاخص قیمت (HPI) برای اندازه گیری نوسانات قیمت استفاده می کند.

شاخص (HPI) به نسبت ۰/۱٪ در دوازده ماه گذشته پایین افتاده است. این اولین باری است که شاخص (HPI) در یک دهه گذشته ارزش منفی پیدا می کند.

در زیر تغییرات فصلی قیمت خانه را در شهر های اصلی کانادا مشاهده می کنید:

Greater Vancouver: -10.8%
St. John's: -8.6%
Thunder Bay: -8.4 %
Calgary: -5.8%
Edmonton : -4.7%
Winnipeg ): 1.3%
Quebec: 1.8%
Greater Toronto: 2.0%
Hamilton-Burlington: 2.8%
Kitchener-Waterloo: 3.0%
Montreal: 4.7%
Ottawa: 7.3%
London and St. Thomas: 12.0%
Windsor-Essex: 17.6%

Brian DePratto اقتصاد دان TD Bank به این نکته اشاره کرد که در ماه فوریه تورنتو و ونکوور تحت تأثیر سرمای سخت قرار گرفت و خریداران و فروشندگان بالقوه وارد بازار نشدند. همچنانکه در بهار هوا گرمتر می شود، بازار وارد یک آزمون واقعی می شود. به طور کلی انتظار می رود که بانک مرکزی نرخ بهره را دوباره بالا نبرد که افزایش نرخ بهره مجدد منجر به عقب نشینی بازار می شود.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز