قوانین جدید وام مسکن عامل گرایش متقاضیان به وام دهندگان غیربانکی

Submitted on ش., 02/10/2018 - 17:35

تورنتو- کارگزاران وام مسکن می گویند که متقاضیان وام به دلیل واجد صلاحیت تشخیص داده نشدن از سوی بانک ها، به وام دهندگان غیربانکی روی آورده اند.


همانطور که می دانید دولت کانادا برای وام گیرندگانی که به وام بیمه شده نیاز ندارند، تست استرس تعیین کرده است. در نتیجه وام دهندگان غیربانکی که
با نام alternative lenders نیز شناخته می شوند، شاهد رونق بیزنس شان هستند. زیرا کارگزاران، بسیاری از مشتریان خود را به این موسسات مالی معرفی می کنند. موسساتی که مشمول مقررات تعیین شده از سوی ارگان دولتی تصمیم گیرنده نیستند.

کارمن کمپانارو، مدیر موسسه Pro Funds Mortgages واقع در برلینگتون – انتاریو، می گوید: متقاضیان وام که فاقد شرایط دریافت وام بانکی نیستند، به وام دهندگان خصوصی، شرکت های سرمایه گذاری، برخی موسسات اعتباری که تحت نظارت دولت استان فعالیت کرد و مجبور به انجام تست استرس نیستند، روی آورده اند. قابل توجه اینکه برخی موسسات اعتباری، به صورت داوطلبانه تست استرس را بر روی مشتریان خود اعمال می کنند. برای مثال Desjardins Group در کبک، از اول ژانویه، از مقررات تعیین شده توسط OSFI پیروی می کند. شرکت Vancity Credit Union مستقر در ونکوور نیز شرایط دریافت وام را سخت تر کرده است. پیروی برخی از این موسسات از مقررات OSFI باعث شده، کسب و کار وام دهندگان ریسکی، همچون Harold the Mortgage Closer نیز رونق بگیرد. البته مشخص است که اینگونه موسسات، وام را با نرخ های به مراتب بالاتر ارائه می کنند.

موسسه خصوصی Fisgard Asset management Corp. واقع در ویکتوریا (بریتیش کلمبیا) نیز شاهد افزایش تعداد مشتریان اش بوده.

متقاضیان خرید خانه، برای دریافت وام از بانک های کانادایی، بایستی بتوانند ثابت کنند که در صورت افزایش نرخ بهره، از عهده پرداخت اقساط وام با نرخ 2 درصد بالاتر از نرخ درج شده در قرارداد وام، بر خواهند آمد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز