ضرورت شرکت در امتحان ریاضی سالانه برای همه معلمان انتاریو

Submitted on ش., 04/06/2019 - 21:26

دولت انتاریو در نظر دارد از تمامی معلمان مدارس انتاریو هر ساله تست ریاضی بگیرد.

مقامات دولت انتاریو در نشست خبری با Canadian Press در رابطه با ادامه تدریس معلمان از ضرورت گذراندن آزمون ریاضی ویژه معلمان خبر داد. این امتحان ریاضیات مشمول تمامی معلمان دوره ابتدایی و هم دوره متوسطه خواهد بود. حتی اگر درس تدریسی اصلی آنها درس ریاضی نباشد.

از آنجایی که در سال‌های اخیر نمره درس ریاضی دانش آموزان سیر نزولی پیدا کرده بود لذا دولت محافظه ‌کار انتاریو بارها وعده داده بود اقداماتی به منظور بهبود سطح نمرات ریاضی دانش آموزان انجام می دهد.

به این منظور دولت انتاریو روز چهارشنبه قانونی را تصویب کرد که همه معلمان استان پیش از شروع به تدریس امتحان ریاضی را گذرانده باشند و در صورت قبولی در آزمون می توانند به روند تدریس خود ادامه دهند.

در مورد دروس هنر، تاریخ و جغرافیا که ممکن است معلم در تدریس خود توانمند باشد اما از حل یک معادله ریاضی برنیاید در این خصوص با معلمان و والدین مشورت خواهد شد.

در مدت مشابه سال گذشته، Education Quality and Accountability Office که استانداردهای سطوح آموزشی استان را مدیریت می‌کند، اعلام کرده بود که سطح دانش ریاضی دانش آموزان مدارس استان در پنج سال گذشته به شدت کاهش یافته است.

براساس داده های تحصیلی از سوی این نهاد، 49 درصد از دانش آموزان کلاس ششم ابتدایی سطح سواد ریاضی در حد استاندارد دارند، در حالیکه این رقم در سال تحصیلی 2014-2013 به میزان 54 درصد بوده است. سطح سواد ریاضی دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی نیز از 67 درصد در سال تحصیلی 2014-2013 به 61 درصد در سال 2018-2017 کاهش یافته است.

به گفته Lisa Thompson وزیر آموزش و پرورش انتاریو چنین آمار و ارقامی نگران کننده است.

بنابراین اطمینان از بهبود سطح دانش ریاضی دانش آزموزان زمانی حاصل می شود که معلمانی با تجربه کافی به تدریس در کلاس درس بپردازند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز