شرایط جدید وام مسکن خرید خانه در کانادا را آسان تر خواهد کرد

Submitted on چ., 07/24/2019 - 16:08

از این به بعد کانادایی ها میتوانند واجد شرایط وام های مسکن بزرگی تری شوند.

بالا رفتن مداوم قیمت مسکن طی چند سال گذشته باعث شده کانادایی های زیادی برای خرید خانه دچار مشکل شوند. با این حال برای کمک به کانادایی ها برای خرید خانه، دولت کانادا اعلام کرده برنامه "تست استرس وام مسکن" را برای وام های مسکن آغاز خواهد کرد. این قوانین جدید به خریداران خانه در سراسر کانادا اجازه خواهد داد تا بتوانند برای وام های بزرگتری اقدام کنند و در نتیجه خرید خانه برایشان آسان تر شود.

تست استرس اولین بار چند سال پیش اجرایی شد و به عنوانی تستی که همه افراد قبل از تایید شدن نامشان برای دریافت وام باید آن را میگذراندند تایید شد. این تست طراحی شده بود تا اطمینان حاصل شود در صورت افزایش نرخ بهره خریداران خانه باز هم خواهند توانست اقساط را پرداخت کنند.

تست استرس بر این اساس که شما خواهید توانست سود وام به اضافه دو درصد، یا بنچمارک 5 ساله که توسط بانک مرکزی کانادا منتشر شده است را پرداخت کنید یا نه، مشخص میکند برای دریافت وام واجد شرایط هستید یا خیر.

با این حال این تست خریدن خانه ای گرانتر را برای خیلی از کانادایی ها سخت تر کرده است. نرخ سودی که در آغاز اجرای این تست استفاده می شد از زمانی که به رقم بالای 5.34 در می 2018 رسیده، تا کنون تغییر نکرده است.

اما این هفته نرخ سود به 5.19 درصد کاهش یافته است، که در نتیجه آن کانادایی ها میتوانند برای وام هایی بیشتر از قبل واجد شرایط شناخته شوند.

با این که این تغییر میانگین وام پرداختی را زیاد تغییر نخواهد داد، اما شرایط را کمی بهتر خواهد کرد. مطابق شرایط جدید، اگر درآمد سالیانه فرد 50,000 دلار باشد میتواند خانه ای که 4000 دلار گرانتر است خریداری کند.

در حالی که اگر درآمد فرد 10,000 دلار در سال باشد، میتواند خانه ای که حدودا 8300 دلار گرانتر است را خریداری کند.

طی چند ماه گذشته دولت کانادا بر روی طرح های مختلفی برای آسانتر کردن خرید خانه کار کرده است. 2 سپتامبر 2019 دولت کانادا اعلام کرد طرحی جدید آغاز خواهد شد که مطابق آن مبلغ قسط ماهیانه وام مسکن برای افرادی که برای اولین بار خانه میخرند کمتر خواهد شد.

منبع
iraniancanada
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز