رشد 0.3 درصد اقتصاد کانادا در ماه اکتبر

Submitted on جمعه, 12/21/2018 - 20:45

مرکز آمار کانادا گزارش داد؛ رشد 0.3 درصد اقتصاد کانادا در ماه اکتبر

به گفته مرکز آمار کانادا رشد اقتصادی کشور در ماه اکتبر 0.3 درصد رشد داشته و این رشد عمدتا در حوزه تولید، سرمایه، بیمه و تجارت کلان بوده است.

به نقل ازthechronicleherald ، طبق گزارش Thomson Reuters Eikon، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند کانادا رشد 0.2 درصدی را در این ماه شاهد باشد.

بر اساس گزارش مرکز آمار کانادا رشد اقتصادی در اکتبر در مقایسه با سپتامبر 0.1 درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین بر اساس گزارش دیگری از سوی مرکز آمار کانادا، میزان خرده فروشی‌های کانادا نیز با 0.3 درصد رشد در اکتبر به 51.0 میلیارد دلار رسیده است البته در این رابطه پیش‌بینی کرده بودند که 0.4درصد رشد داشته باشد.

همچنین بر اساس گزارش دیگری از سوی مرکز آمار کانادا ، میزان خرده فروشی‌های کانادا نیز با 0.3 درصد رشد در اکتبر به 51.0 میلیارد دلار رسیده است البته در این رابطه پیش‌بینی کرده بودند که 0.4درصد رشد داشته باشد.
گفتنی است کانادا در ماه اکتبر تفاهمنامه USMCA جایگزین تفاهمنامه نفتا کرد.

قرارداد جدید تهدید ناشی از اعمال تعرفه‌های چشمگیر بر خودروها و کامیون‌های واردشده به ایالات متحده‌ی آمریکا از کارخانه‌های مونتاژ در کانادا و مکزیک را ازبین خواهد برد. ناگفته نماند که این قرارداد هزینه‌های وسایل نقلیه‌ی تولیدشده در جنوب مرز را افزایش می‌دهد.

باتوجه‌به توافق USMCA، هر دو کشور کانادا و مکزیک بدون اعمال تعرفه به صادرات ۲.۶میلیون دستگاه خودرو و کامیون به ایالات متحده‌ی آمریکا مجاز می‌شوند.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور امریکا با جایگزینی نفتا قصد دارد کسری تراز تجاری آمریکا در زمینه مبادله با دیگر کشورها را کاهش دهد. رئیس‌جمهوری آمریکا در همین راستا صدها میلیارد دلار تعرفه بازرگانی بر روی کالاهای وارداتی از چین وضع کرده است.

در توافق تجاری جدید بین واشنگتن، اتاوا و مکزیکوسیتی تعرفه بازرگانی وضع نشده است اما شرکت های خودروسازی جهانی برای تولید محصولات خود در مکزیک محدودیت بیشتری خواهند داشت.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز