در سال ۲۰۱۹ ارزش دلار کانادا کماکان کاهش می یابد

Submitted on ی., 01/06/2019 - 17:06

کارشناسان پیش بینی می کنند در سال ۲۰۱۹ ارزش دلار کانادا کماکان پایین می رود

به گزارش تورنتوپرشنز، بعضی از کارشناسان بین المللی و کانادایی اقتصاداعتقاد دارند که اگرچه دلار کانادا دومین پول کم ارزش بین المللی بعد از نروژ در سال ۲۰۱۸ است ولی ارزش پول کانادا هنوز هم بالاست ولی در سال ۲۰۱۹ این کاهش ارزش همچنان ادامه دارد.

از آنجاییکه قیمت بازار نفت در سال ۲۰۱۸ در ابتدا بالا رفت و سپس پایین افتاد، دولت فدرال نرخ بهره را بالا برد و دلار آمریکایی قوی تر شد. نرخ تبادل دلار کانادا در برابر دلار آمریکا حدود ۸ رصد در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت که تقریبا ۶ درصد این کاهش در ربع چهارم سال ۲۰۱۴ رخ داد. در پایان سال ۲۰۱۸، نرخ تبادل ارز معادل ۱ دلار کانادایی در برابر ۰/۷۳ دلار آمریکایی بود.

Bipan Rai،مدیر دپارتمان تبادل ارز خارجی در بانک سی آی بی سی امپریال بانک کانادا اعتقاد دارد که نرخ تبادل دلار کانادایی در برابر دلار آمریکایی باید در دراز مدت کاهش یابد بنابراین صادرات محصولات غیر نفتی باید افزایش یابد و کسری صنعت غیر نفتی در صنعت بین المللی جبران شود.

UBS اظهار داشت در گزارش World Currency Trend Analysis Report که دسامبر انتشار یافت که بر فرض اینکه تجارت خارجی کانادا و تبادل ارز خارجی با کسری مواجه شوند، نرخ تبادل پول رایج کانادا در برابر پول رایج دنیا نرخی غیر واقعی است. و برای انجام تجارت خارجی کاهش بها لازم می باشد به این معناست که هر یک دلار کانادا معادل پول کمتری از دلار آمریکا باشد.

Mazen Issa کارشناس بازار ارز خارجی در تی دی بانک کانادا می گوید: فاکتورهای منفی در دلار کانادا دلیل انعکاس کاهش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا در چند ماه گذشته است. باید گفت که دلار کانادا حرکتی کاهشی دارد و همچنان به شدت رو به کاهش است. بنابراین روند دلار کانادا در سال 2019 باید در حدود 1 دلار کانادا در برابر 0.77 دلار آمریکایی باشد.
تورنتوپرشنز

بیشترین بازدید اخبار امروز