حتی در شهرهای مقرون به صرفه کانادا هم هزینه های زندگی سرام آور است

Submitted on چ., 09/18/2019 - 12:33

امروزه حتی در شهرهای مقرون به صرفه کانادا، مانند Saint-Jean، مردم برای هزینه های روزمره زندگی در فشار هستند. دلیل این امر آن است که هزینه های زندگی در این شهرها تنها 3% کمتر از میانگین بین المللی می باشد.

طبق گزارشات بیشترین نگرانی مردم تهیه خواروبار و سوخت می باشد. هزینه های زندگی از غذا و خواربار گرفته تا قیمت مسکن و اجاره منزل، رو به رشد است. هر کانادایی به ازای هر یک دلار درآمد، 1.77 دلار قرض دارد و این رقم رو به افزایش است.

در شهری مانند Saint-Jean میانگین درآمد هر فرد 34,058 دلار است، که 150 دلار کمتر از میانگین دستمزد در دیگر نقاط کشور می باشد. البته نکته مهم میزان درآمد نیست بلکه میزان خرج کرد است. در شهرهای مقرون به صرفه هزینه های زندگی مانند اجاره خانه نیز بسیار پایین می باشد.

میانگین قیمت مسکن در این شهر 315,000 دلار و در بقیه نقاط کانادا 480,000 دلار است. با این حساب خرید مسکن در این شهر بسیار راحت تر است.

با توجه به اینکه این شهر مزارع کشاورزی نیز دارد، 4 ماه از سال می توانید محصولات تازه با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

به علاوه هزینه نگهداری از کودک نیز حدود 21.95 دلار برای یک روز به ازای هر کودک میباشد، البته این مبلغ ممکن است تا 8.05 دلار نیز پایین بیاید. این در حالی است که در شهرهای بزرگ (به شرطی که بتوانید پرستار بچه بیابید) هزینه پرستار دو برابر این مبلغ می باشد.

افرادی که در این شهر زندگی می کنند اما محل کارشان خارج از شهر است، معمولا حدود 8 دلار برای یک سفر رفت و برگشت به مونترآل می پردازند. در حالی که این مبلغ برای همسایگان آنها در انتاریو 18 دلار است.

با همه ای اوصاف Saint-Jean اتوپیا نیست. متاسفانه دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی خیلی ساده نیست و شهردار این شهر تصمیم دارد جهت بهبود سیستم حمل و نقل شهر از دولت فدرال درخواست بودجه کند.

حتی ساکنین شهرهایی چون Saint-Jean نیز، هرچند بسیار کمتر نسبت به دیگر شهرها، بار نگرانی در مورد هزینه های روزمره زندگی را به دوش می کشند. با این حساب افرادی که در شهرهای بزرگی مانند کلان شهر تورنتو زندگی می کنند، چه بار سنگینی بر دوش دارند. هزینه های زندگی در این شهرها مدام رو به افزایش است. به طور مثال قیمت مسکن از سال 2013 تا 2018، 44% افزایش داشته است.

با توجه به انتخابات آتی، کمپین های تبلیغاتی تمرکز خود را بر مشکلات هزینه های روزمره زندگی گذاشته اند. حزب محافظه کار این موضوع را شعار اصلی کمپین خود قرار داده، و حزب دموکرات جدید نیز تلاش دارد نگرانی های مربوط به اختلاف درآمد را کاهش دهد. در این میان حزب لیبرال برنامه خود را بر تغییر سیاست های تهیه مسکن متمرکز کرده است.

بسیاری از مردم در سرتاسر کانادا اعلام کرده اند اقتصاد نگرانی اصلی آنان است و به حزبی رای خواهند داد که وضعیت معیشتی آنان را بهبود بخشد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز