بن سلمان: به قولمان به آمریکا برای جایگزینی نفت ایران پایبندیم

Submitted on جمعه, 10/05/2018 - 19:54

بن‌سلمان: به قولمان به آمریکا برای جایگزینی نفت ایران پایبندیم
ولیعهد عربستان که کشورش در چند روز اخیر بارها توسط رئیس‌جمهور آمریکا تحقیر شده است، به ایالات متحده اطمینان داد که ریاض هرگونه کمبود نفت تولیدی ایران بر اثر تحریم‌ها را با تولید بیشتر جبران خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محمد بن سلمان در مصاحبه با بلومبرگ به آمریکا اطمینان داد که عربستان سعودی با تولید بیشتر، قیمت‌های صعودی نفت در بازار جهانی را کنترل خواهد کرد.

وی با تأکید بر پایبندی عربستان به وعده خود به آمریکا برای جایگزین کردن نفت ایران پس از تحریم‌ها خاطرنشان کرد که هرگونه کاهش تولید ایران را جبران خواهد کرد.

بن‌سلمان افزود: «به‌ازای هر یک بشکه که اخیراً از (تولید) ایران کم شد، ما تا دو بشکه صادرات داریم».

به‌گفته بن‌سلمان، عربستان سعودی که اکنون حدود 10.7 میلیون بشکه نفت در روز صادر می‌کند، می‌تواند "در صورت نیاز بازار" تا 1.3 میلیون بشکه دیگر نیز به این رقم اضافه کند.

با وجود این، بسیاری از کارشناسان در مورد توانایی عربستان برای تولید روزانه 12 میلیون بشکه در کوتاه‌مدت ابراز تردید کرده‌اند.

ولیعهد عربستان تأکید کرد که در صورت سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، کشورش خواهد توانست به تولید بالای 12 میلیون بشکه در روز دست یابد. او همچنین به توانایی تولید بیشتر توسط امارات متحده عربی و کشورهای غیرعضو اوپک مثل روسیه اشاره کرد.

بن‌سلمان در ادامه، افزایش قیمت‌های جهانی نفت در ماه گذشته را به عوامل دیگری به‌جز ایران مرتبط دانسته افزود: «این امر عمدتاً به‌دلیل اتفاقاتی است که در کانادا و مکزیک، لیبی، ونزوئلا و دیگر کشورها در حال وقوع است».

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قصد دارد صادرات نفت ایران را تا 13 آبان به صفر برساند. بسیاری از مقامات ایرانی و کارشناسان بین المللی این تصمیم واشنگتن را غیرممکن دانسته‌اند.

آیت‌الله علوی گرگانی: تصویب قرارداد FATF به‌مصلحت کشور و نظام نیست
مرجع تقلید شیعیان در دیدار جمعی از اساتید مرکز اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم گفت: با توجه به اشارات مقام معظم رهبری و راهنمایی ایشان و بیانات مراجع عظام تقلید تصویب این قرارداد FATF به‌مصلحت کشور و نظام نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از دفتر آیت‌الله علوی گرگانی، امروز در دیدار جمعی از اساتید مرکز اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به آیه «ولاترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار» و روایتی از حضرت علی(ع) اظهار داشت: وجود رهبر و امیر در هر کشوری لازم و ضروری است تا مردم از آن تبعیت و پیروی کنند.

وی با توجه به رهبری داهیانه مقام معظم رهبری افزود: سخنان دشمن در بسیاری موارد از باب کلمة حق یراد بها الباطل است یعنی آن‌ها در ظاهر سخنان زیبا و حقی را بر زبان می‌آورند اما هدف باطلی را دارند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به موضوع برجام ادامه داد: در جریان برجام عملکرد دشمن را همه دیدند که چگونه عمل کرد و به چه نتیجه‌ای رسید و تا به‌ حال هم نتوانسته‌اند این قرارداد را سر و سامان دهند، دقیقاً همان موضوعی که مقام معظم رهبری و مرحوم امام بارها فرمودند صحیح است که هر مقدار ما حالت انقیاد و عقب‌نشینی داشته باشیم آن‌ها تقاضای بالاتر می‌کنند و اگر به همین ترتیب پیش رود نهایتاً دیگر هیچ اختیاری برای ما باقی نمی‌گذارند.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: نباید اختیار امور مالی کشور را به دست دشمن بدهیم و این مطلب واضح و مشخص است اگر هم نیاز به تصویب قوانین مالی است این قوانین به‌صورت داخلی و با نظارت خود ما باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به قرارداد FATF گفت: بنده نظرم این است که با توجه به اشارات مقام معظم رهبری و راهنمایی ایشان و بیانات مراجع عظام تقلید تصویب این قرارداد به‌مصلحت کشور و نظام نیست و من از نمایندگان مجلس می‌خواهم که همیشه زیر نظر رهبر معظم انقلاب حرکت کنند و راهنمایی‌های ایشان را در کارها مدنظر قرار دهند.

وی در پایان بیان کرد: نباید به دشمن تکیه و امید داشته باشیم و اگر به دشمنان اعتماد کردیم آتش گرفتاری نصیب ما خواهد شد، امید است که مسئولان در مجلس و دولت عنایت کنند و نظر مبارک رهبری و مراجع را در کشور پیاده کنند.

ابوبکر البغدادی از حمله موشکی ایران جان سالم به‌در برد
منابع عراقی از نجات ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش از هلاکت در حمله موشکی اخیر ایران علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی میل، یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی اعلام کرد که ابوبکر البغدادی با خوش‌اقبالی از هلاک شدن در حمله موشکی ایران به مقر فرماندهان داعشی در شرق فرات در سوریه نجات یافته است.

به‌گفته جبار المعموری از فرماندهان حشد شعبی، حمله موشکی چند روز پیش ایران علیه مواضع داعش در سوریه، جلسه بسیار مهم "شورای جنگ" داعش را هدف قرار داده است.

از قرار معلوم، ابوبکر البغدادی نیز در راه عزیمت به این جلسه بوده است، ولی تنها به‌دلیل چند دقیقه دیر رسیدن، از هلاک شدن نجات پیدا کرده است.

المعموری افزود با اینکه البغدادی از این حمله جان سالم به‌در برد، ولی معاون وی که قرار بود به‌عنوان سرکرده بعدی داعش انتخاب شود، به هلاکت رسیده است.

در نخستین ساعات دوشنبه گذشته، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمله موشکی دقیقی را به خاک سوریه انجام داد. شش موشک بالستیک برد متوسط مسافت 570کیلومتری را پیموده و اهداف مورد نظر خود، یعنی مراکز تجمع تروریست‌ها و زیرساخت‌های متعلق به آنها در شرق رود فرات را نابود کردند که در این حمله تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

این حمله در پاسخ به حمله تروریستی هفته گذشته در شهر اهواز بود که در نتیجه آن 24 نفر شهید و 69 نفر دیگر زخمی شدند.

منبع
tasnim
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز