بزرگترین راهپیمایی معترضین به تغییرات آب و هوا در مونترال با حضور مقامات دولتی

Submitted on ی., 11/11/2018 - 20:34

بزرگترین راهپیمایی معترضین به تغییرات آب و هوا در مونترال با حضور مقامات دولتی
بزرگترین راهپیمایی معترضانه به تغییرات آب و هوا پس از Earth Day protest of 2012 تاکنون با حضور 50 هزار نفر مردم معترض در مرکز شهر مونترال با حضور سه نفر از اعضای کابینه فرانسوا لوگو برگزار شد.

به نقل از مونترال گزت، هزاران نفر درپی این رویداد روز شنبه 10 نوامبر در the planet at Place des Festivals شرکت کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی خواهان اقدامات جدی دولت جدید (فرانسوا لوگو نخست وزیر کبک) در رابطه با تغییرات آب و هوایی بودند.

آنها ضمن حرکت در خیابان‌های مونترال از رهبران و مسئولین استان خواستار توقف تغییر در آب و هوا و پاسخگویی در رابطه با این تغییرات شدند.


Thousands of people took part in a march for the planet at Place des Festivals in Montreal on Saturday, Nov. 10, 2018. Supporters want Premier François Legault to step up the province's efforts to fight climate change. MONTREAL GAZETTE / MONTREAL GAZETTE

سه نفر از اعضای حزب « فرانسوا لوگو »( François Legault)، از دولت کبک در این تظاهرات حاضر بودند از جمله MarieChantal Chassé، وزیر محیط زیست کبک، Quebec Treasury Board president Christian Dubé و Québec Solidaire MNA Gabriel Nadeau-Dubois.

برخی از معترضان نشانه‌هایی را در حمایت از دوچرخه‌سواری، خارج کردن روغن از سبد غذایی، توقف خوردن گوشت به دلیل «تولید بیشترین میزان گاز اتان و متان توسط گاوها» با خود حمل می کردند.
بیشتر شرکت‌کنندگان بطور خاص «فرانسوا لوگو» را مورد نظر داشتند. شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم احزاب مختلف از جمله سازمانهای غیر دولتی با خود حمل می‌کردند.

تجمعات مشابهی نیز که در آن‌ها صد‌ها نفر گرد آمده بودند هم زمان در حدود ده شهر دیگر استان کبک انجام شده است.

این تجمع که افرادی از همه سنین در آن گردهم آمده بودند، با هدف فشار بر دولت جدید کبک به ویژه نخست وزیر فرانسوا لوگو برای این که محیط زیست را به یکی از اولویت‌های خود تبدیل کند، برگزار شده بود.

این تجمع در اصل بر اساس بیانیه موسوم به “پیمانی برای گذار” برگزار شده بود که ساکنان کبک را به کاهش تاثیرات اکولوژیکی دعوت می‌کند که نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر از راه اندازی آن در اینترنت حمایت کرده‌اند.

مصدومیت 6 کانادایی در پی فرود اضطراری هواپیما جامائیکا
پرواز جامائیکا به مقصد تورنتو 20 دقیقه پس از آغاز پرواز به دلیل نقص فنی مجبور شد در کشور گویان فرود اضطراری داشته باشد.

به نقل از سی تی وی، بنابر اطلاعیه صادر شده در خصوص این سانحه، پرواز OJ256 حدود ساعت 2 صبح روز گذشته (به وقت محلی) از فرودگاه بین‌المللی جورج تاون Cheddi Jagan International Airport in Georgetown به مقصد تورنتو حرکت کرد ولی پس از مدت کوتاهی دچار نقص فنی و مجبور به فرود شد.


فرود اضطراری هواپیمای جامائیکا
A Fly Jamaica Boeing 757-200 aircraft, which overshot the runway, sits at the northeastern takeoff end of the runway at the Cheddi Jagan International Airport, in Georgetown, Guyana, Friday, Nov. 9, 2018. An airline spokesman said the plane, which was on its way to Toronto, reported a hydraulic failure emergency shortly after taking off and returned after less than 20 minutes. Several people were injured. AP Photo/Adrian Narine

این پرواز که مجموعا هنگام بروز این حادثه 128 سرنشین داشته که 82 نفر آنها کانادایی بوده اند.
وزارت امور خارجه کانادا ضمن تایید این حادثه تاکید کرده است که تمام 82 کانادایی مسافر این پرواز پس از فرود اضطراری سالم بوده و هیچ کدام مصدومیت جدی نداشته‌اند.

در ادامه این بیانیه ضمن آرزوی سلامت برای مصدومین ، دولت کانادا آمادگی خود را برای ارائه کمک به شهروندان کانادایی از طریق کنسولگری کانادا اعلام کرده است.

بنابر گزارش St. Lucia News، درپی این حادثه شش کانادایی دچار مشکل شدند و البته وضعیت‌شان تثبیت شده و در بیمارستان محلی جورج تاون تحت درمان قرار گرفته‌اند.

دختر یکی از مسافران این هواپیما در گفتگو با سی تی وی، گفت که اگرچه مادرش در این پرواز بوده و به علت شرایط جسمی خودش(فشارخون و ..) دچار مشکل شده است ولی طی تماسی که با او داشته می‌داند که حالش خوب است و جای نگرانی نیست.

همچنین به گزارش یورونیوز، این هواپیما از نوع بوئینگ ۷۵۷ بوده و دلیل فرود اضطراری آن بروز مشکل هیدرولیکی عنوان شده است.

بنا بر اعلام سخنگوی شرکت هواپیمایی جامائیکا، تمامی مسافران و خدمه این پرواز از این سانحه جان سالم به‌ در برده‌اند و شش مصدوم حادثه نیز به سرعت به بیمارستان منتقل شده‌اند که در میان آنها نیز کسی دچار شکستگی عضو نشده است.

این دومین هواپیمای شرکت بوئینگ است که طی دو هفته گذشته دچار سانحه شده است.

پیش‌تر یک فروند بوئینگ مدل۷۳۷ نیز در اندونزی دچار سانحه شده که تمام سرنشینان آن کشته شدند.

شرکت بوئینگ اعلام کرده که در حال بررسی دلایل بروز این حادثه است.

رژه میلیونی بابا نوئل در شهرهای مختلف کانادا، در روزهای آینده + ویدیو سال گذشته
یکی از بزرگترین و محبوب ترین برنامه‌هایی که هرسال هزاران نفر را به خیابان ها می کشد رژه یا کارناوال سانتا کلاز (به زبان خودمان بابا نوئل) است.

شاید برای شما جالب باشد که رکورد بزرگترین رژه در کل کانادا متعلق به شهر تورنتو است، این رژه اولین بار در سال 1905 برگزار شد.
طول رژه بابا نوئل (سانتا) در برخی شهرها از جمله مونترال و تورنتو بیش از 5 کیلومتر میرسد.


رژه بابا نوئل سانتا کانادا

یکی از بزرگترین برنامه‌ها و البته قدیمی ترین برنامه های آمریکای شمالی به حساب می آید. هر سال شبکه تلویزیونی CTV با پخش زنده این مراسم را نشان میدهد.

از حدود 35 سال پیش دلقک ها نیز به این رژه ورود پیدا کردند و البته شایعه شده است که در رژه معروف بابا نوئل در شهرهای کانادا، پشت ماسک دلقک ها سیاست مداران و شخصیت های مهم کشوری هستند که بدین صورت در رژه شرکت می کنند. اما شما این موضوع را از ما نشنیده بگیرید!
رژه سانتا یا بابا نوئل یک نمایش جالب برای تمام اعضای خانواده و مخصوصا کودکان است، چرا که در سرمایی که بوی زمستانی طولانی را میدهد این شاید آخرین فرصت لذت بردن از یک کارناوال خیابانی دلگرم کننده باشد.

عکس و ویدیو فراوان تهیه کنید که تا سال دیگر خبری از رخسار نورانی جناب سانتا (همان بابانوئل خودمان) نخواهیم دید. در این سالها این مراسم در شهرهای مختلف کانادا به یک جاذبه گردشگری بین المللی نیز تبدیل شده است.

بابا نوئل یا پاپا نوئل
نام بابا نوئل با جشن کریسمس آمیخته شده‌است. بابا نوئل عمدتا یک پیرمرد چاق با ریش سفید بلند و لباس قرمز است. معمولا او یک کیسه پر از هدیه به همراه دارد که در روز کریسمس یا شب قبل از آن برای بچه‌ها می‌آورد.

این باور وجود دارد که بابا نوئل بچه‌ها را به دسته‌های خوب و بد تقسیم می‌کند و برای کودکانی که رفتار مناسبی داشته باشند هدایایی می‌آورد. همچنین داستانی وجود دارد مبنی بر اینکه این هدایا در کارگاه اسباب‌بازی سازی بابا نوئل در قطب شمال ساخته می‌شوند.

بابا نوئل اشاره به نام یکی از کشیشان مسیحی به نام سنت نیکولاس دارد که در قرن چهارم میلادی می‌زیست و از اهالی بیزانس و منطقه آناتولی در ترکیه فعلی بوده‌است. نیکولا در خردسالی پدر و مادرش را از دست می‌دهد و ثروت زیادی برایش به ارث می‌ماند. وی به خاطر کمک و دادن هدیه به فقرا شهرت داشت.

شهر مونترال و رژه معروف بابا نوئل (کارناوال بزرگ سانتا کلاز)

شنبه 17 نوامبر ساعت شروع: 11

مراسم مانند هر سال در خیابان سنت کاترین در تقاطع du Fort و Urbain شروع شده و یاران و همراهان سانتای عزیز! آرام آرم به سمت Place-des-Arts سرازیر می شوند. به همراه داشتن لباس گرم و شال گردن و نوشیدنی گرم به شدت توصیه میشود. مراسم از ساعت 11 صبح شروع میشود و کل مراسم تقریبا 3 ساعت طول میکشد.

تا سانتای بزرگ با گوزن‌های خود به میدان هنرهای مونترال برسد. اگر مثل ما زیاد اهل پیاده روی نیستید، پیشنهاد می کنیم مستقیم به میدان هنرها رفته و همانجا منتظر باشید!

تمامی اطلاعات مربوط به این برنامه در شهر مونترال را با کلیک بر روی اینجا (وب سایت رسمی) می توانید ببینید.
شهر تورنتو و رژه نیم میلیونی بابا نوئل


یکشنبه 18 نوامبر ساعت شروع: 12:30

سالهای پیش طول کارناوال جناب سانتا شهر تورنتو به بیش از 6 کیلومتر رسیده است، پس یعنی آنکه هرجایی در مرکز شهر باشید می توانید این رژه را ببینید. راستی دماغ قرمز فراموش نشود!

تمامی اطلاعات از جمله کروکی مسیر کارناوال را با کلیک بر روی اینجا می توانید مشاهده کنید.

بابا نوئل سانتا
شهر زیبا و آرام ونکوور

یکشنبه دوم دسامبر ساعت شروع: 12 – بلی به هرحال تا بابانوئل از شرق کانادا به غرب برسد چند روزی طول می‌کشد برای همین ساکنان ونکوور در دسامبر این رژه را شاهد هستند.

برخی معتقدند که تا قبل از سال 2016 حضرت سانتا با ونکوور میانه خوبی نداشت، در همان سال بود که کودکی در گوش بابا نوئل آرزو می کند که چرا ما در ونکوور برف نداریم!

حضرت سانتا کمی با خود فکر می کند و دستی به ریشش می کشد و می گوید صبر کن!

آن کودک چندماهی صبر کرد تا در نهایت در روز جمعه دهم فوریه 2017 (چندماه بعد) رکورد بارش برف سال 1946 ونکوور با بیش از 11 سانتیمتر شکسته شد.

می گویند آن کودک امسال نیز می خواهد به دیدن حضرت سانتا برود!

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز