بازار مسکن تورنتو، سیزدهمین بازار گران جهان!

Submitted on ش., 01/27/2018 - 17:22

بازار مسکن تورنتو، سیزدهمین بازار گران جهان!
تورنتو- نتیجه به دست آمده از نظرسنجی سالانه Housing Affordability Survey، تورنتو را در رده سیزدهم جدول گران ترین بازار های مسکن جهان برای قشر متوسط قرار داده است. گران ترین بازارهای مسکن جهان بر اساس نسبت میانگین قیمت مسکن به میانگین درآمد ناخالص خانوار رده بندی شده اند.

طی 13 سال گذشته، قیمت مسکن در تورنتو حدود دو برابر بیشتر از درآمد خانوار افزایش داشت. اما روند افزایش قیمت مسکن تنها به تورنتو محدود نشده و در شهرهای حومه، از جمله همیلتون و آشووا و شهرهای دورتر یعنی بری برنتفورد، گوئلف، کیچنر و پیتربورو نیز مشاهده می شود.

در جدول مقایسه ای زیر نسبت بین میانگین قیمت مسکن و میانگین درآمد خانوار و فهرست گران ترین بازارهای مسکن جهان ارائه شده است. همانطور که مشاهده می کنید، میانگین درآمد خانوار در تورنتو 79.700 هزاردلار و میانگین قیمت مسکن 616 هزار و 800 دلار می باشد. در حالی که میانگین درآمد خانوار در ونکوور 70 هزا رو 500 و میانگین قیمت مسکن 830 هزار و 100 دلار ذکر شده است. به همین دلیل ونکوور، پس از هنگ کنگ و سیدنی (استرالیا) مکان سوم جدول را اشغال کرده است.

لغو سیستم پاداش ماموران پلیس مونترال بر اساس تعداد جریمه صادر شده
مونترال- به تصمیم والری پالنت، شهردار جدید مونترال، سیستم سهمیه ای برای صدور برگه جریمه راهنمایی و رانندگی و همچنین اعطای پاداش به فرماندهان پلیس بر اساس تعداد برگه های جریمه صادر شده توسط ماموران زیردست، لغو خواهد شد. البته این تصمیم بدین معنی نیست که با رانندگان متخلف برخورد نخواهد شد.

اتحادیه افسران پلیس، سال هاست که خواستار پایان دادن به سیستم سهمیه ای می باشند. اما شهرداران سابق رسما، وجود این سیستم را انکار کرده و بالطبع اقدامی در این مورد انجام ندادند. وجود چنین سهمیه ای، به صورت شایعه بین رانندگان عاصی و معترض رایج بود. آنها معتقد بودند که پلیس برای کسب درآمد بیشتر برای شهرداری، برای رانندگان تله می گذارد!

اما خانم پالنت، شهردار جدید مونترال، پس از پیروزی در انتخابات نوامبر گذشته، برای اولین بار به وجود سیستم سهمیه ای اعتراف کرد. ناتالی گولت، عضو شورای شهر مونترال و مسوول امنیت عمومی نیز در مصاحبه اخیرش تاکید کرد: فرماندهان پلیس، برای دریافت پاداش، ماموران زیردست خود را وادار می کنند که تعداد خاصی برگ جریمه صادر کنند. میزان این پاداش ها گاهی برابر با 8 درصد دستمزد سالانه فرماندهان پلیس بود! شهرداری مونترال در سال 2016، جمعا 350 هزار دلار بابت برگه های جریمه صادر شده برای رانندگان، پاداش پرداخت کرد. ما معتقد نیستیم که وظیفه نخست پلیس، تله گذاشتن برای راننده ها و موتورسواران متخلف است. پلیس همچنان به صدور برگ جریمه ادامه خواهد داد، اما تعداد برگه های صادر شده دیگر در ارزیابی عملکرد فرماندهان در نظر گرفته نخواهد شد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز