اژه‌ای: حکم اعدام برای ۳ مفسد اقتصادی صادر شده است

Submitted on ی., 09/30/2018 - 19:35

اژه‌ای: حکم اعدام برای ۳ مفسد اقتصادی صادر شده است
معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: درباره مبارزه با مفسدان اقتصادی دادگاه‌های ویژه‌ای در تهران تشکیل شد که طی روزهای اخیر ۳۵ نفر محکوم شدند، از این تعداد برای سه نفر با عنوان مفسد فی‌الارض در دادگاه بدوی حکم اعدام صادر شده است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه آیین معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر حکم سه مفسد فی‌الارض محکوم شده به اعدام در دادگاه بدوی بوده و حکم آنها باید برای تایید نهایی به دیوان عالی کشور ارجاع شود.

به گفته وی، از 35 مفسد اقتصادی، 32 نفر محکوم به حبس شده‌اند که ممکن است انفصال و رد مال هم داشته باشند.

معاون اول رئیس قوه قضاییه، مدت زمان زندان این محکومان را 20، 12 و 10 سال و پایین‌تر اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه از همکاری مردم نهایت قدردانی را داریم، چرا که همراهی خوبی در این زمینه داشته‌اند و امیدواریم تعامل در جهت معرفی افراد ادامه داشته باشد و اگر می‌خواهند نام آنها محفوظ باشد، از آنها حمایت خواهد شد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تاکید کرد: در شرایطی که دشمن به خیال باطل خود سعی می‌کند مردم و فضای جامعه را ملتهب و ناامید کننده نشان دهد، دولت به میزان کافی و مورد نیاز کالاهای اساسی را ذخیره کرده بنابراین مردم نگران نباشند مایحتاج خود را به اندازه نیاز خرید کنند.

معاون اول رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه برخی رسانه‌های بیگانه در صدد نگران کردن مردم هستند، هشدار داد: افرادی که به تحریک دشمنان اقدام به ایجاد خلل در بخش خدمات رسانی حمل و نقل و انتقال کالا شوند بدون اغماض با آنها برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: کسانی که کامیونداران را با چوب، چماق و سنگ تهدید و مزاحم آنها شوند و یا در میسرهای ارتباطی از تردد آنان جلوگیری کنند مجازات سختی در انتظار آنان است.

معاون اول رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: برای مزاحمان به رانندگان در بخش حمل و نقل بدون اغماض برخورد و با همکاری نیروی انتظامی دستگیری آنها هر چه سریعتر پیگیری می‌شود.

در این مراسم، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی به عنوان رئیس کل دادگستری استان زنجان معرفی و از خدمات جعفر گلمحمدی رئیس کل پیشین این دستگاه قدردانی شد.

ظریف به سی‌ان‌ان: ترامپ موفق به منزوی کردن آمریکا شد | واشنگتن قابل اعتماد نیست
وزیر خارجه ایران در مصاحبه با سی‌ان‌ان با بیان اینکه ترامپ باعث منزوی شدن آمریکا شده است گفت: واشنگتن طرف قابل اعتمادی برای مذاکره با ایران نیست.

به گزارش مهر، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مصاحبه تلویزیونی با فرید زکریا مجری شبکه سی‌اِن‌اِن به تشریح مواضع جمهوری اسلامی درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

آیا اروپائی‌ها مصمم به یافتن راهی برای تجارت با ایران هستند؟

رئیس جمهوری ترامپ موفق شد آمریکا را منزوی کند؛ این موضوع را در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل شاهد بودیم. آمریکا تنها کشوری و ترامپ تنها رئیس جمهوری بود که در موضوع برجام در نشست شورای امنیت مورد مخالفت قرار گرفت. این اولین باری است که یک کشور از دیگر اعضای سازمان ملل می‌خواهد تا قطعنامه شورای امنیت را نقض کند. اروپا و البته جامعه جهان موفق می‌شود جلوی ترامپ را بگیرد. ایران پیشتر اعلام کرده است که لازم است از منافع اقتصادی این توافق (برجام) بهره‌مند شود. اروپا، روسیه و چین اطمینان دادند که راهی برای حفظ منافع اقتصادی ما پیدا می‌کنند.

اروپا و جهان در جلوگیری از نابودی یک دستاورد دیپلماتیک به دست ترامپ جدی هستند. ساز و کار پیشنهاد شده، جدی است؛ اما باید ببینیم می‌تواند اثرگذار باشد یا نه. ایالات متحده کشورهایی که به تعهدات بین‌‌المللی خود پایبند هستند را تهدید به تنبیه می‌‌کند.

ما با اروپائی‌ها صحبت کردیم. وقتی ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد، یکی از گزینه‌های ما خروج از برجام بود. لذا با اروپائی‌ها در این خصوص مذاکره کردیم. اکنون مکانیسمی را قرار کرده‌ایم که در برابر نقض عهد ترامپ در برجام بتواند عمل کند.

اکنون شورای امنیت در برابر نقض یکی از قطعنامه های خود قرار گرفته است.

در نشست اخیر شورای امنیت و مجمع عمومی، ترامپ بر رفتار بی‌ثبات کننده ایران به ویژه در منطقه تأکید کرد، در یمن، حزب‌الله لبنان، در سوریه و در عراق. آیا ایران می‌خواهد تأثیرگذاری عمیق خود را در منطقه مورد استفاده قرار دهد؟

ما ۶ هزار مایل از کشور خود فراتر نرفته‌ایم. ما در این منطقه قرار داریم. ترامپ خود در کارزار انتخابات ریاست جمهوری (سال ۲۰۱۶ میلادی) گفت که ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کرد تا همه چیز بدتر شود. حتی خود ترامپ اذعان کرد که ایران با داعش مبارزه کرده است. ایران با القاعده در افغانستان نیز مبارزه کرد؛ ایران با صدام مبارزه کرد. ترامپ خود گفت که واشنگتن از افراط گرائی در سوریه و صدام حمایت کرد. واشنگتن اکنون غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد. با استفاده از تسلیحات نظامی آمریکایی کودکان حتی در اتوبوس در راه مدرسه نیز (حادثه صنعاء در یمن) هدف قرار گرفته‌اند.

آیا ایران برای استفاده از نفوذ خود در عراق برای اثرگذاری بر نیروهای آمریکائی استفاده کرده است؟

هرگز. کنسولگری ما در بصره مورد حمله قرار گرفت و تخریب شد. ولی متعاقب آن فعالیت‌های خود را به مکانی دیگری انتقال داده و ادامه دادیم. هم وزیر خارجه پمپئو و هم مشاور امنیت ملی بولتون به جای صحبت از تهدیدها به سیاست‌های خود در قبال سایر کشور‌ها نگاه کنند.

حمله تروریستی (در اهواز) به وقوع پیوست و شورای امنیت نیز آن را محکوم کرد. آمریکا با مداخله دادن گروه‌هائی می‌خواهد بر امنیت ایران تأثیر بگذارد. بولتون و جولیانی در نشست سال جاری منافقین حاضر شدند و در آنجا صحبت کردند؛ آنها با تروریست‌ها صحبت کردند و در نشست آنها شرکت کردند. این گروه‌ها مورد حمایت عربستان سعودی هستند تا در ایران به اقدامات تروریستی بپردازند.

عربستان پرداخت حقوق به این گروه‌ها را به انجام عملیات تروریستی در ایران منوط کرده است. ولیعهد عربستان سعودی حدود یک سال پیش خود اعلام کرد که عملیات تروریستی را به داخل خاک ایران می‌کشاند.

در دیدار شما با جان کری چه موضوعاتی مورد بحث قرار گرفت؟

درباره دیدارم با جان کری باید بگویم که این موضوع مشکلی را برای وی به همراه ندارد. من نیز در معرض قوانین آمریکا نیستم. با جان کری رایزنی کردیم و وی گفت که ایران به برجام پایبند بماند.

ترامپ با رهبر کره شمالی دیدار و توافقی را با یکدیگر امضاء کردند؟ آیا ممکن است چنین دیداری با رئیس جمهور روحانی نیز روی دهد؟

نه توافقی ۲ صفحه‌ای (در دیدار سران آمریکا و کره شمالی)؛ که ما پیشتر توافقی ۱۵۰ صفحه‌ای با آمریکا داشتیم. این توافق (برجام) تنها با آمریکا نبود؛ اروپائی‌ها هم در آن حضور داشتند. اگر ترامپ فکر می‌کند که می‌تواند توافقی را امضاء کرده و سپس از آن خارج شود؛ چرا وقت خود را باید تلف کنیم. نکته این است که باید به طرف دیگر اعتما کرد. واشنگتن نشان داد که قابل اعتماد نیست.

انتقال آب خلیج فارس به سه استان | سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریالی ۹ بانک
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: با کنسرسیومی متشکل ۹ بانک کشور و سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد ریال، آب خلیج فارس با احداث خط لوله به استان‌های یزد، کرمان و سپس به اصفهان انتقال می‌یابد.

به گزارش ایرنا، محمود شایان در آئین تکریم و معارفه رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان بوشهر افزود: هم اکنون با فعالیت سندیکایی این بانک‌ها پروژه نصب دستگاه‌های شیرین سازی آب دریا در این استان‌ها به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: با اجرای پروژه‌های خط انتقال و دستگاه‌های پمپاژ آب در 10 ماه آینده آب دریای خلیج فارس به استان‌های اصفهان، کرمان و یزد می‌رسد.

شایان ادامه داد: در این ارتباط سه شرکت بزرگ استان کرمان سهامدار یک شرکت جدید برای اجرای پروژه انتقال آب خلیج فارس به سه این استان شده‌اند.

وی افزود: اجرای این پروژه می‌تواند نقش تاثیرگذاری در تامین آب بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت استان‌های اصفهان، کرمان و یزد داشته باشد.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران یادآور شد: مساله امروز کشور کم آبی است که در این ارتباط همگان به سهم خود باید برای برطرف شدن آن تلاش کنند.

تورم شهریور ماه به ۲۶ درصد رسید | کدام استان‌ها کمترین و بیشترین تورم را داشتند؟
مرکز آمار ایران اعلام کرد: درصد تغییر شاخص کل در شهریور ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٥.٧ درصد است.

به گزارش مهر، بر اساس گزارش مركز آمار ايران، در شهریور ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ١٣٤.٦ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان سیستان­ و ­­بلوچستان با ١٠.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ٣.٤ درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢٥.٧ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان چهارمحال­ و بختیاری (٣٢.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان هرمزگان (١٩.٧ درصد) است. یعنی خانوارهای ساکن استان چهارمحال ­و بختیاری به طور متوسط ٦.٤ درصد بیشتر از میانگین کل کشور و خانوارهای ساکن استان هرمزگان به طور متوسط ٦.٠ درصد کمتر از میانگین کل کشور نسبت به شهریور ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه ١٣٩٧ برای خانوارهای کشور به عدد ١١.٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان همدان (١٤.٢ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ کرمان (٨.٩ درصد) است.

شکاف نرخ تورم دوازده ماهه استان‌ها در شهریور ماه ٥.٣ درصد است که نسبت به ماه قبل ٠.٢ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

اضافه خدمت سرباز فداکار حمله تروریستی اهواز بخشیده شد
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما به محض اطلاع یافتن از اینکه این سرباز فداکار، دارای اضافه خدمت است فورا دستور دادیم تمام اضافه خدمت او بخشیده شود.

به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: سربازان ما عاشق خدمت هستند و نیازی به تقدیر ندارند، ولی ما مجتبی محمدی آن سرباز فداکار ناجی مردم اهواز را به نحو احسن و اکمل تشویق کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما به محض اطلاع یافتن از اینکه این سرباز فداکار، دارای اضافه خدمت است فورا دستور دادیم تمام اضافه خدمت او بخشیده شود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز