اولین فستیوال همبرگر در تورنتو ؛ شش، هفت و هشت جولای

Submitted on پ., 06/14/2018 - 18:49

اولین فستیوال همبرگر در تورنتو ؛ شش، هفت و هشت جولای
تورنتو- خبر خوب برای دوستداران همبرگر گیاهی و گوشت اینکه می توانند طی روزهای 6، 7 و 8 جولای 2018، با شرکت در فستیوال Burgermania، از خوردن انواع مختلف همبرگر لذت ببرند.

در فستیوال امسال، بهترین عرضه کنندگان همبرگر، از جمله Golden Star، Mama’s Boys Burgers، Stockyards، Holy Chuck، Marben و دیگران شرکت خواهند کرد.

مکان: Ontario Place

955 Lake Shore Boulevard West

بلیط ورودی: 10 دلار

پیگیری موشکافانه تخلفات مالیاتی در بازار مسکن از سوی وزارتخانه مربوطه
با اعلام اخیر وزارت مالیات بر درآمد دولت مرکزی مبنی بر شناسایی 100 میلیون دلار مالیات بیشتر در ارزیابی مجدد، آشکار است که این دولت به شدت در پی، گیر انداختن کسانی می باشد، که در بازار مسکن تورنتو و ونکوور از زیر بار مالیات فرار می کنند. در عین حال برخی از کارشناسان حوزه مالیات و دست اندرکاران این بازار بر این باورند، که این تازه ابتدای کار وزارتخانه مورد اشاره درباره به دام انداختن افرادی می باشد، که سال هاست دست به تقلب های مالیاتی می زده اند.

از دیگر سو اینکه کانادایی ها به سبب تخلف مالیاتی محکوم شوند و به زندان بیفتند، نادر است. کمااینکه در برهه مالیاتی یک ساله بین آوریل 2016 و مارس 2017 از حدود 29 میلیون مورد پر کردن فرم های مالیاتی مربوطه، تنها 37 مورد – یعنی حدود 0.0001 درصد- به محکومیت منجر شده اند. حال آن که در سال 2016 این میزان در آمریکا 0.001 درصد بود.

اما در دو سال اخیر از چگونگی رفتار وزارت مالیات بر درآمد دولت مرکزی کانادا این پیام دریافت می شود: ما داریم توجه می کنیم، و مخاطرات مالی واقعی هستند.

کمااینکه این وزارتخانه در آخرین هفته ماه مه با صدور بیانیه ای، چکیده تلاش های به اجرا در آوردن قوانین مربوطه را منتشر کرد. براساس این بیانیه از سال 2015 به این سو در حوزه ملک و املاک 592 میلیون دلار مالیات پرداخت نشده کشف شده است. در سال اخیر نیز 102 میلیون و 600 هزار دلار دیگر از این دست ارزیابی مجدد، و 19 میلیون و 200 هزار دلار جریمه مالیاتی برای اظهارات دروغین در نظر گرفته شده است. این میزان از سال 2015 به این سو، سر به 43 میلیون و 700 هزار دلار می زند.

در حال حاضر دولت همه ساله 10 هزار مورد در پیوند با ملک و املاک را مورد بازبینی قرار می دهد، و این کار تا یافتن متخلفان ادامه می یابد. بگونه ای که حتی امکان دارد فرم های تحویل داده شده تا چهار سال پیش نیز، مورد بازبینی قرار بگیرند.

جرمی گیو سخنگوی مطبوعاتی دفتر دیان لبونثیلر وزیر مالیات بر درآمد دولت مرکزی، در این پیوند می گوید: البته این وزارتخانه همواره در بخش ملک و املاک حضور داشته است. اما ما در راستای نگرانی های فزاینده درباره تخلف های قانونی، بر تمرکز خود بر این بخش افزوده ایم. (زیرا) در خلال چند سال اخیر عوامل اقتصادی در کلانشهر تورنتو و بخشی از استان بریتیش کلمبیا که در آن بازارهای از پیش گرانبها که با افزایش سریع بهای ارزش ملک و املاک نیز توأم شده اند، سبب بالا رفتن مخاطرات عدم رعایت قوانین مربوطه در حوزه ملک و املاک گشته اند.

از دیگر سو در یکی از برهه های زمانی پیشین برخی متخلفان توانسته اند، در بخش واحدهای واقع در مجتمع های مسکونی و قطارخانه ها (از هر دو طرف متصل به خانه های کناری)، صاحب چند ملک بشوند، و بدون اعلام مالیات های مربوطه آنها را بفروشند. اینک شمار زیادی از اینگونه افراد دارند متوجه می شوند، که وزارتخانه مذکور در بخش اجرای قوانین مربوطه، دارای ابزاری نیرومند است. کمااینکه می تواند از طریق پیگیری معاملات به ثبت رسیده و یا سایر منابع اطلاعاتی، نقل و انتقالات مشکوکی را که به ثبت نرسیده و یا مالیات شان اعلام نشده اند، شناسایی کند، و در ادامه پرونده مالیاتی مربوطه را مورد بازبینی قرار دهد. فراتر اینکه در مواردی که از نظر این وزارتخانه مشکوک به نظر برسند، می تواند شرکت های ساخت و ساز، آب، برق، و گاز، بانک ها، و ارائه دهندگان خدمات ارتباط از راه دور را وادار کند، که اطلاعات در پیوند با ملک و املاک مشکوک را به آن ارائه بدهند.

از آنجاکه سیستم دریافت مالیات بر درآمد در کانادا براساس اعتماد به شهروندان و برمبنای اظهارات آنها در فرم های مربوطه می باشد، در صورت تخلف و یا موارد مشکوک، این شهروندان هستند که باید ثابت کنند، از قوانین مربوطه تخطی ننموده اند. در عین حال بیشتر صاحب خانه ها می دانند در صورتی که ملک و املاک تازه خریداری شده زیر عنوان محل اقامت اصلی خود را در کمتر از یک سال بفروشند، امکان دارد لازم شود برای 50 درصد از سود حاصله مالیات بپردازند. اما اگر خود وزارتخانه مذکور متوجه شود که مالک در این ملک زندگی نمی کرده و آن را تنها به عنوان سکونت خریده و فروخته است، این روند را به عنوان درآمد کاری ارزیابی می کند، و برای 100 درصد سود به دست آمده از طریق چنین معاملاتی مالیات در نظر می گیرد.

یک انتخابات و این همه رکورد تاریخی؟
عزم جزم مردم انتاریو برای تغییر

روز هفتم ژوئن مردم انتاریو به پای صندوق های رأی رفتند، و حزب محافظه کار پیش رو به رهبری داگلاس/ داگ فورد را برای تشکیل دولت برگزیدند. حزبی که در حوزه اقتصاد به مردم قول های شیرین می داد، و آنها را به دلایل گوناگون از بازانتخاب لیبرال ها برحذر می داشت.

با رأی مردم از 124 کرسی مجلس استانی به ترتیب 76، 40، 7 و 1 جایگاه، به نمایندگان احزاب محافظه کار پیش رو، دمکرات نو، لیبرال و سبز، واگذار شد. این 76 کرسی بیش از 63 جایگاه لازم برای تشکیل دولت اکثریت است.

داگ فورد در نطق پیروزی خود در جمع هوادارانش، از جمله گفت: امشب مردم انتاریو حرف شان را زده اند. ما پیامی روشن برای جهان فرستاده ایم. اینکه (درهای) انتاریو برای تجارت باز است… ما مالیات شما، و بهای بنزین شما را کاهش می دهیم….

وی همچنین خاطرنشان کرد که به سختی خواهد کوشید اعتماد کسانی را که به حزب متبوعش رأی نداده اند، جلب نماید.

افزایش مشارکت مردم

با شرکت 58 درصدی واجدین شرایط در انتخابات سال جاری، میزان رأی دهندگان به بیشترین سطح از 1999 به این سو رسید.

واکنش های مردم

هواداران حزب متبوع آقای فورد در حوزه های انتخاباتی گوناگون، و همچنین در کنار وی و اعضای خانواده اش، به شکلی گسترده پیروزی این حزب و رهبرش را جشن گرفتند.

همچنین به ویژه در دنیای مجازی از باورهایشان نوشتند. کمااینکه یکی از آنان خاطرنشان کرد: اینک خیلی خرسند و آسوده ام. دمکرات نویی ها و لیبرال ها انتاریو را نابود می کردند.

طبیعتا مخالفان از چنین گزینشی اظهار تاسف کردند. حتی یکی از آنها پا را فراتر گذاشت، و نوشت: نمی دانستم شمار این چنین زیادی از مردم انتاریو، تا این اندازه احمق هستند.

در واکنش به وی این اظهارات عنوان شدند: بله سوسیالیسم دقیقا همان چیزی است، که انتاریو به آن نیاز دارد. ببینید ونزوئلا چقدر خوب شده است… / بله بهتر است احمق شویم، ولی استان مان را نفروشیم. انتاریو 312 میلیارد دلار بدهی دارد. اینهمه بدهی تنها برای یک استان!….

دیگر مخالف در واکنش به این اظهارات نوشت: داگ فورد استان را نابود خواهد کرد. دمکرات نویی ها و لیبرال ها به ما خدمت می نمودند. محافظه کاران همواره پدر ندارها را درآورده اند، و حق آنها را به داراها داده اند. اینک ما ناچاریم، با رأی دهندگان احمق به محافظه کاران به سرببریم.

واکنش های سیاستمداران

در شامگاه هفتم ژوئن نخست وزیر ترودو در بیانیه ای که صادر کرد، از جمله آورد: به نیابت از دولت مرکزی صمیمانه ترین تبریکاتم را به داگ فورد تقدیم می کنم، که افتخار و امتیاز خدمت به عنوان نخست وزیر (استانی) را خواهد داشت. مشتاقانه منتظرم با دولت نوین استانی برای ایجاد یک طبقه متوسط خوب، و… همکاری کنم…. ما با یکدیگر به همکاری جهت رشد اقتصاد انتاریو و پرداختن به مسایل مهم مردم آن و کل کشور ادامه می دهیم…. همچنین از کتلین وین برای سال های خدمتش به عنوان نخست وزیر (استانی) تشکر می کنم.

کتلین وین، آندریا هوروات/ رهبر استانی حزب دمکرات نو، و جان توری/ شهردار تورنتو نیز، در پیام های جداگانه به آقای فورد تبریک گفتند.

انتظارات درست از دولت نوین

هر چند که ما رأی دهندگان به تجربه می دانیم هزار وعده سیاستمداران یکی وفا نکند، اما یادمان هم هست که کاهش برخی مخارج از جمله 20 درصد از مالیات بردرآمد افراد با حقوق سالانه بین 42 هزار و 960 تا 85 هزار و 923 دلار، 12 درصدی بهای برق، و.. از وعده های عمده انتخاباتی داگ فورد بودند. امیدواریم شاهد عملی شدن این وعده ها باشیم.

یک انتخابات و این همه رکورد تاریخی؟

بدیهی است که در هر انتخاباتی، احزاب شمار متفاوتی از رأی دهنگان را جذب کنند. اما این بار نتایج گزینش مردم چند رکورد تاریخی به جا گذاشت. نخست اینکه لیبرال ها پس از 15 سال در دست داشتن سکان اداره انتاریو، تن به شکستی بسیار سنگین دادند. کمااینکه از 55 کرسی که در اختیار داشتند، 48 جایگاه را از دست دادند. بگونه ای که اینک با داشتن تنها 7 کرسی، دیگر نه تنها در جایگاه منتقد و رقیب اصلی دولت قرار ندارند، حزب سوم هم نیستند، و حتی حزب رسمی به شمار نمی روند. خانم وین اظهار امیدواری کرده که آقای فورد با تغییر مقررات موجود، سبب شود حزب متبوعش دوباره در جایگاه رسمی قرار بگیرد.

دوم اینکه محافظه کاران با افزودن 49 کرسی به 27 جایگاه پیشین خود، همانگونه که آمد با داشتن 76 کرسی به راحتی می توانند دولت اکثریت تشکیل دهند. چنین دولتی از جمله به این معنی است، که برای تصویب لوایح خود حتی به جلب نظر حزب منتقد و رقیب اصلی اش نیاز ندارد.

سوم اینکه حزب دمکرات نو با در اختیار گرفتن 40 کرسی یعنی افزودن 18 جایگاه دیگر برای خود، موفق شد برای نخستین بار از هنگام شکست دولت باب ری در سال 1995، از پله سوم به جایگاه دوم صعود کند، و عنوان منتقد و رقیب اصلی دولت را به خود اختصاص دهد.

چهارم اینکه مایک شراینر رهبر استانی حزب سبز توانست با کسب بیشترین آرای مردم حوزه انتخابیه گوئلف، به جایگاه نمایندگی برسد. این نخستین بار است، که مجلس استان شاهد ورود نماینده ای از این حزب می شود.

در نهایت اینکه در حالی که در مجلس پیشین سه نماینده مستقل وجود داشتند، در انتخابات اخیر هیچ یک از نامزدهای غیروابسته و یا متعلق به احزاب کمتر شناخته شده، رأی نیاوردند.

پس لرزه های انتخابات برای حزب لیبرال

کتلین وین تنها چهار سال پس از تشکیل دولت اکثریت، و شکستی سنگین در انتخابات اخیر، اعلام کرد از رهبری حزب متبوعش کناره گیری می نماید. در عین حال بی رغبتی مردم بیشتر حوزه ها به لیبرال ها شگفت انگیز است. کمااینکه تقریبا تمامی وزرای کابینه اش نتوانستند، از حوزه های انتخاباتی خویش که دژ محکم لیبرال ها به شمار می رفته اند، به مجلس راه پیدا کنند. فراتر اینکه حتی جیم بردلی که از 1977 تاکنون (41 سال) نماینده حوزه انتخاباتی سنت کاترینز بود، کرسی خود را به جنی استیونس دمکرات نویی واگذار کرد.

افول ستاره حزب لیبرال در سطح کشور نیز پیشینه ای کاملا مشابه داشته، که پیشترها دوبار در همین ستون به آن پرداخته شده است. البته در سیاست نیز گهی پشت به زین گهی زین به پشت، مصداق عینی دارد، و به هیچ حزبی محدود نمی شود.

جام جهانی و ما: تقاطع هنر مردمی و ورزش
خوشبختانه در کنار حضور افتخارآفرین ملی پوشان ایرانی در جام جهانی، مسایل دیگر هم هستند که سبب دلگرمی و سربلندی مردم ایران می شوند. یکی از زیباترین نمونه هایی از این دست طراحی و بافت سه تخته فرش نفیس تبریز با نقوش اسلیمی و گل رز/ نماد فرش این شهر، با تار و پود ابریشم و… با همکاری چند گروه زبده است، که به موزه‌ های فیفا، فدراسیون فوتبال روسیه و آستان قدس رضوی، اهدا می‌ شوند. سه عدد تابلو- فرش زیبا نیز، برای اهداء به حریفان تیم ملی ایران در مرحله نخست آماده شده اند.

همین هنرمندان در جام‌ های جهانی 1998 فرانسه، 2002 کره و ژاپن، 2006 آلمان، 2010 آفریقا و 2014 برزیل، فرش‌ های یادبودی بافته بودند، که نخستین آنها در موزه شخصی زین‌ الدین زیدان نگهداری می‌شود.

یک مورد دیگر عملکرد حسن كلاهدوز هموطن هنر‌مند (آن هنگام) 73 ساله در رقابت های پیشن جام جهانی است. او با صرف 100 ساعت وقت یک پيراهن صلح و دوستی سفيد 5 هزار تكه ای طراحی کرد و دوخت، تا به برنده این مسابقات تقدیم شود. روی این پيراهن پرچم های 32 كشور شرکت کننده در رقابت ها ازجمله ایران جاوید، نقش بسته است. این هنرمند پیشتر نیز از جمله یک تابلوی 3 هزار تكه ای به محمد علی كلی، و یک تابلوی 100 هزار تكه ای به مراسم شب هفتم جهان پهلوان تختی اهدا كرده بود.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز