اعلام نرخ جدید ارز در لایحه بودجه | سازمان برنامه: نرخ ارز موثر در بودجه ۵۵۴۴ تومان است

Submitted on ی., 12/30/2018 - 17:28
Videos

‌اعلام نرخ جدید ارز در لایحه بودجه | سازمان برنامه: نرخ ارز موثر در بودجه ۵۵۴۴ تومان است
سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: نرخ ارز موثر برای کل ارز مصرفی دولت از درآمدهای نفتی به میزان ۲۱.۷ میلیارد دلار، ۵۵۴۴ تومان است.


ارز
تسنیم نوشت: سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد، در خبری برگرفته از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نرخ موثر ارز را 6000 تومان قید شده است در حالیکه در این ارتباط فروض اساسی تنظیم لایحه بودجه سال 1398 به شرح زیر است:

میزان صادرات نفت خام با احتساب میعانات گازی1.5 میلیون بشکه در روز پیش‌بینی شده است و با قیمت 54 دلار در هر شبکه نفت خام، نرخ برابری ارز برای واردات 14 میلیارد دلار کالای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی، و کشاورزی مورد نیاز معادل 4200 تومان و نرخ ارز موثر برای کل ارز مصرفی دولت از درآمدهای نفتی به میزان 21.7 میلیارد دلار، 5544 تومان می‌باشد.

میزان صادرات گاز نیز 3.45میلیارد دلار پیش بینی شده است.

پیش از اصلاح لایحه بودجه و در زمان رونمایی از لایحه در سازمان برنامه و بودجه نرخ ارز 5700 تومان اعلام شده بود.

‌یک‌شنبه ۹ دی | قیمت طلا، سکه و ارز؛ افزایش قیمت سکه طرح جدید
قیمت سکه تمام‌ بهار آزادی در بازار تهران با افزایش قیمت نسبت به روز قبل، ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان شد.


طلا و ارز
امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز گذشته افزایش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۳۷ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۸۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت‌های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر گرفته شده است.
صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری با ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به صبح دیروز، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.

همچنین امروز یورو در مرکز مبادلات ارزی با قیمت ۴۸۱۰تومان، ‌ قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۳۳ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

‌یک‌شنبه ۹ دی | قیمت ارز در صرافی ملی؛ دلار ۱۰۶۰۰ تومان شد
قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها با ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به صبح دیروز ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است.


ارز ، یورو
صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری با ۱۰۰ تومان افزایش نسبت به صبح دیروز، ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های بانک‌ها ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.

۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

گزارش دومین روز تجمع دانشجویان علوم و تحقیقات
‌ادعای برخورد ماشین رییس دانشگاه با دانشجویان | حضور دادستان در جمع معترضین
دومین روز تجمع دانشجویان معترض واحد علوم و تحقیقات در حالی برگزار شد که دادستان کل کشور، رییس دانشگاه آزاد و سرپرست واحد علوم و تحقیقات در جمع دانشجویان حاضر شدند.

روز دوم تجمع دانشجويان معترض
پس از اینکه عذرخواهی و استعفای رییس دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد علوم و تحقیقات به عنوان مطالبه دانشجویان در نخستین روز تجمع آنها عنوان شد، خبرگزاری فارس همزمان با دومین روز تجمع معترضین در صحن واحد علوم و تحقیقات، از حضور محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه و رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات در جمع دانشجویان خبر داد.

تا زمان انتشار این گزارش هیچ گونه خبر رسمی مبنی بر عذرخواهی رییسان دانشگاه از دانشجویان منتشر نشده است اما پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد از همدردی رییس دانشگاه و خبرگزاری فارس از همدردی سرپرست واحد علوم و تحقیقات با دانشجویان خبر داده است.

پیش از حضور رییس دانشگاه و سرپرست واحد محل تجمع دانشجویان، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور و جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در جمع معترضین حاضر شده و در جریان مطالبات آنها قرار گرفتند.

بر اساس گزارش فارس، دادستان کل کشور در جمع دانشجویان در حالی که آنها را به «حفظ آرامش»، «پایان دادن تجمع»، «پیگیری منطقی مطالبات» دعوت کرده، گفته است: «من وظیفه خود دیدم با توجه به اعتراضی که شما انجام داده‌اید، در جمع شما حضور پیدا کنم و از نزدیک با شما مذاکره کنم. ‌ برای اینکه‌ مطالبات شما و همچنین اعتراض شما پیگیری شود، دو نفر از دانشجویان را به نمایندگی از کل دانشجویان انتخاب کرده تا همراه ما در جلسه با مسئولان دانشگاهی حضور یابند و مطالبات خود و تقاضاهایی را که در رابطه با این حادثه دارند، مطرح کنند. ‌»

از خواسته‌های دانشجویان که در حضور دادستان کل کشور و دادستان تهران مطرح شده، تشکیل شورای صنفی دانشجویی است. یک دانشجوی معترض در حضور حجت‌الاسلام منتظری گفته است: «مسئولان دانشگاه آزاد ما را مشتری نامیدند و با این لقب نسبت به ما بی‌احترامی کرده‌اند، درست است که هزینه زیادی برای شهریه‌های خود پرداخت می‌کنیم اما ما دانشجو هستیم.» این دانشجو همچنین در خصوص مجهز شدن اتوبوس‌های دانشگاه آزاد مدعی شد: «دانشگاه آزاد اتوبوس‌های قدیمی را رنگ کرده و به اسم اتوبوس‌های نو دوباره در دانشگاه مستقر کرده است، دانشگاه آزاد باید اسناد قرارداد اتوبوس‌های جدید را به دانشجویان نشان دهد.» (منبع: ایرنا)

از طرفی فارس نیز در خصوص استقرار ناوگان جدید حمل و نقل در واحد علوم و تحقیقات به درج پاسخ‌های طهرانچی پرداخته است. به گزارش فارس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص تجدید قرارداد با پیمانکار جدید حمل‌ونقل واحد علوم و تحقیقات تصریح کرده است: «پیمانکار حمل و نقل پیشین در بازداشت به سر می‌برد و تا چند روز آینده ناوگان جدید حمل‌ونقل با اتوبوس‌های جدید در واحد مستقر و کار خود را آغاز می‌کنند.»

یکی از حواشی دومین روز تجمع دانشجویان، شایعه برخورد خودروی حامل رییس دانشگاه با برخی دانشجویان و مصدوم شدن آنها بود. ایرنا در این باره گزارش کرده است: «در فیلمی که در فضای مجازی در حال انتشار است، خودروی ال نود سفید با سرعت بسیاری در محوطه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در حال حرکت است و تعدادی از دانشجویان به دنبال ماشین دویده و قصد متوقف ساختن خودرو را دارند. در بخش دیگر تصاویر دو دانشجوی مصدوم دختر روی زمین افتاده و خودرو آمبولانس در محل برای مداوای آنها حضور یافته است. در حالی که مسئولان روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، خبر زیر گرفتن دانشجویان توسط خودروی فردی که مشخص نیست حامل کدام مسئول دانشگاه آزاد را تکذیب می‌کنند، اما در فیلمی دیگر هنگام حضور دادستان کل کشور و دادستان تهران در جمع معترضین، آنها مدعی هستند که خودرو حامل طهرانچی یا رئیس واحد علوم تحقیقات با همکلاسی‌های آنها برخورد کرده است.»

ظهر روز سه‌شنبه چهارم دی‌ ماه اتوبوس حامل دانشجویان در محوطه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد واژگون شد که بر اثر این حادثه تاکنون ۱۰ تن کشته شده‌اند.

‌ابوظبی در حال بررسی از سرگیری پروازهای مستقیم به سوریه است
هیأت هواپیمایی امارات اعلام کرد کمیته اعزامی این هیأت در حال بررسی وضعیت فرودگاه دمشق برای ازسرگیری پروازها میان دمشق و ابوظبی است.


هواپيمايي امارات
به گزارش فارس، چند روز پس از بازگشایی سفارت امارات در دمشق، «سیف السویدی» مدیر عامل هیأت هواپیمایی امارات اعلام کرد این هیأت کمیته ویژه‌ای را به دمشق اعزام کرده است تا گزارشی را در خصوص وضعیت فرودگاه بین‌المللی دمشق تهیه کند.

او در گفت‌وگو با روزنامه البیان گفت که هواپیمایی امارات پس از ارائه گزارش از سوی این کمیته، تصمیم خود را در خصوص از سرگیری پروازها خواهد گرفت.

او تأکید کرد که امنیت مسافران در رأس اولویت‌های هواپیمایی امارات است و مبنای تصمیم‌گیری در خصوص از سر گیری پروازها امنیت پرواز است.

سفارت امارات روز پنجشنبه گذشته سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد تا اولین کشوری باشد که از اردوگاه سعودی رابطه دیپلماتیک خود را با سوریه از سر می‌گیرد.

ازسرگیری پروازها میان دو کشور علاوه بر توسعه روابط سیاسی، می‌تواند در افزایش همکاری‌های اقتصادی نیز تأثیر بالایی داشته باشد.

در همین ارتباط هفته گذشته منابع خبری از سفر یک هیأت اماراتی از اداره شرکت املاک «داماک» امارات با دعوت رسمی شرکت‌های سوری متخصص در بازسازی به دمشق خبر دادند.

در همین حال که امارات در حال توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با سوریه است؛ دیگر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز تلاش دارند هر چه زودتر به دمشق باز گردند. بحرین و کویت نیز اعلام کرده‌اند که در آینده‌ای نزدیک سفارتشان را در سوریه بازگشایی می‌کنند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز