آیا می دانید تورونتو به عنوان یکی از غمگین ترین شهرهای کانادا شناخته شده است؟

Submitted on ش., 10/13/2018 - 20:07

آیا می دانید تورونتو به عنوان یکی از غمگین ترین شهرهای کانادا شناخته شده است؟
با وجود این که تورنتو به عنوان یکی از شهرهای پرطرفدار جهان برای زندگی در راس فهرست جهانی قرار دارد، ظاهرا یکی از غمگین ترین مکان ها در کانادا است.

این خبر که با عنوان "همسایگان شما تا چه حد خوشحال هستند" بر اساس یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه مک‌گیل و بریتیش کلمبیا انجام شده که نزدیک به 400 هزار مشاهدات از مطالعات آماری انجمن بهداشت عمومی کانادا و تحقیقات عمومی اجتماعی را مورد بررسی قرار داد.

بنا بر گفته John Helliwell، استاد بازنشسته اقتصاد در دانشگاه بریتیش کلمبیا و یکی از نویسندگان این تحقیق، شمار زیادی از جوامع را تحت تاثیر قرار داده تا درک بهتری از چگونگی خوشحال و راضی بودن مردم در کانادا ایجاد شود. Helliwell افزود، "بسیار خوب است که بدانیم شهروندان کانادایی تا چه حد خوشحال هستند، خصوصا زمانی که وارد اجتماع می شوند."

این بررسی ها حاکی از وجود تفاوت های چشمگیری در میزان رضایتمندی از زندگی در میان جوامع شهری و روستایی است.

در مطالعه قبلی که توسط Helliwell نوشته شده، مشخص شد که شهر تورنتو و ونکوور هر دو در نقطه پایینی در تمام 98 منطقه سرشماری شهری و مناطق اقتصادی در کانادا قرار گرفته اند. Helliwell توضیح داد، "با استفاده از این اطلاعات جدید و تهیه نقشه ها در همسایگی های شهر تورنتو و ونکوور به این نتیجه رسیدیم که میزان رضایتمندی و شادی برخی از نقاط در این مناطق شهری نسبت به دیگر شهرها بالاتر و بیشتر است."

حال نکته ای که حائز اهمیت است این است که چگونه میتوان این وضعیت را تغییر داد. به عنوان مثال با نگاهی ساده به مناطق شهری Surrey، بریتیش کلمبیا میتوان بعضی از مناطق حداقل شاد در کشور را پیدا کرد.

براساس این مطالعات انجام شده، عوامل متعددی به شادی و خوشحالی شهرها و شهروندان کمک میکند که شامل دارایی جامعه و اعتماد اجتماعی می باشد.

از طرفی عواملی مانند درآمد خانوار و نرخ بیکاری در میان شادترین و غمگین ترین شهرها تفاوت قابل توجهی ندارند. Helliwell در این باره افزود، ما نمی توانیم بطور کامل درآمد و بیکاری خانوارها را که عاملی مهم است، صرفا در مقیاس های مختلف نادیده بگیریم، از طرفی ثروتمندترین محله ها در کانادا مطلقا شادترین آنها نیستند.

از این رو Helliwell برای تحقق بخشیدن به شادی و خوشحالی در جوامع ما، بر اهمیت ایجاد حس تعلق و اعتماد اجتماعی تاکید میکند.

Tourism Toronto برای افزایش گردشگران با گوگل همکاری میکند
شرکت گردشگری توریسم تورنتو در حال همکاری با گوگل در جهت استراتژی افزایش گردشگر این شهر است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده، این همکاری با گوگل منجر به افزایش گردشگران از طریق استراتژی بازارها و اطلاعات خواهد بود. این اولین همکاری گوگل با یک شهر مهم کانادایی است.

این استراتژی از آخرین پیشرفت های تکنولوژی بهره خواهد برد تا اطلاعات و آمار دقیق تری از محل های اصلی حضور گردشگران بدهد، تا در نتییجه سیاست های بهتری تبیین شوند.

Andrew Weir مدیر بازاریابی شرکت میگوید "این همکاری با گوگل با آمارهای دقیق به برنامه های بازاریابی ما کمک خواهد کرد. چرا که به اطلاعات دقیق تر و اندازه گیری های سطح بالا برای نگه داشتن تورنتو در سطوح بالا نیاز است."

Tourism Toronto اعلام کرده که در این همکاری گوگل از طریق بهبود نتایج سرچ و ویدئو های یوتیوب به یکی از کانال های اصلی تبلیغاتی تبدیل خواهد شد.

Chris Adamkowski مسئول امور کانادا در گوگل اعلام کرد "هدف ما کمک به Tourism Toronto برای آشنایی با مردم بیشتری می باشد که تورنتو را به عنوان مقصد تعطیلاتشان استفاده میکنند.

ما برای این کار ابزار مخصوصی داریم که به Tourism Toronto کمک میکند تا بهترین راه های بازاریابی برای تبلیغ تورنتو و گسترش آن به عنوان مقصد گردشگران را بیابد."

در سال 2017 Tourism Toronto رکوردی بی سابقه به جای گذاشت و به 43.7 میلیون نگردشگر به جهت ورودشان به این منطقه خوش آمد گفت.

بیش از 600 فرد بی خانمان 13 تا 24 ساله در مترو ونکوور به سر می برند
گزارش جدیدی مبنی بر وضعیت جوانان بی خانمان در مترو ونکوور منتشر شده است. بر این اساس در اوایل ماه آوریل، محققان 681 نفر بی خانمان را در بازه سنی 13 تا 24 ساله شناسایی کردند.

Lorraine Copas، رئیس هیئت شورای مشارکت در استراتژی جامعه بی خانمان (Homelessness Partnering Strategy Community Advisory Board)، طی بیانیه ای اعلام کرد: این تعداد بسیار بیشتر از آن چیزی است که در تصور شما می گنجد. همچنین در مورد جوانان بی خانمان اطلاعاتی ارائه کرد.

Copas افزود: این رقم آماری دور از انتظار است. 681 تن بی خانمان تعداد نگران کننده ای است، چرا که این تعداد افراد کودک و نوجوان به علت عدم برخورداری از مسکن در وضعیت سخت معیشتی به سر می برند.

برخی از نکات مهم این گزارش که در مترو ونکوور تهیه شد عبارتند از:
349 جوان بی خانمان در ونکوور و 106 نفر در Surrey زندگی می کردند.
26 درصد از مردم در خیابان زندگی می کردند.
74 درصد در کوچ سرفینگ، در پناهگاه ها، مکان های مصرف مواد مخدر، خانه های در دست بازسازی سکونت داشتند.
42 درصد از بومی همان محل و سکنه اصلی همان منطقه بودند.
44 درصد زن ، 52 درصد مرد و 4 درصد با عنوان جنسیت ناشناخته بودند (اطلاعات هویت جنسیتی 121 نفر نامشخص بود).
26 درصد به عنوان LGBT (همجنس گرا) شناخته شدند.
72 درصد دچار عارضه روحی روانی بودند.
53 درصد اعتیاد به مصرف مواد مخدر داشتند.
برخی از جوانان بی خانمان از آمار جا مانده اند
David Wells، رئیس کمیته بی خانمان بومی (Aboriginal Homelessness Steering Committee) در منطقه ونکوور اعلام کرد اگرچه که تعداد جوانان بومی در آمار بی خانمان چشمگیر بود اما احتمالا هنوز تعدادی هستند که هنوز آمار آنها رد نشده است. وی تصریح کرد: تعدادی از افراد هستند که سوابق آنها در سیستم اصلاحی و سیستم نگهداری فرزند ثبت شده است اما در این آمار منتشر نشده اند.

طبق گزارش Copas، تعداد کل افراد شمارش شده نیز کمتر از تعداد واقعی جوانان بی خانمان است. طی 9 روز تلاش برای گردآوری اطلاعات، هنوز آمار بسیاری از افراد که در شرایط عدم وجود امکانات و یا کمبود خدمات مربوطه به سر می برند، منتشر نشده است. نکته بارز این گزارش این است که تهیه مسکن در این منطقه مقرون به صرفه نیست و به خصوص برای افرادی که زیر خط فقر زندگی می کنند تحمل این وضعیت دشوار است.

Copas در پایان بیانات خود، از پیاده سازی طرحی با هدف کاهش فقر و سامان دهی وضعیت بی خانمان ها خبر داد.

کانادا عنوان برترین مکان برای فیلمبرداری فیلم های آمریکایی را گرفت
از 100 فیلم آمریکایی سال 2017، 20 مورد در کانادا فیلمبرداری شده است.

اگر در سینما یا تلویزیون فیلمی در حال تماشا صحنه هایی از فیلم به نظرتان آشنا می آمد، درست متوجه شدید. کانادا مکانی محبوب برای انجام فیلمبرداری برای بسیاری از فیلم ها است. در واقع محبوبیت آن به قدری است که سال گذشته بهترین مکان فیلمبرداری برای اکثر فیلمهای ایالات متحده نامگذاری شد.

بر طبق گزارش منتشر شده از FilmL.A از 100 فیلم پخش شده در ایالات متحده در سال 2017، 20 مورد از آنها در کانادا فیلمبرداری شده و باعث محبوبیت کانادا بیشتر از هر ایالت آمریکا شده است.

FilmL.A یک سازمان خصوصی است که گزارش میدهد که فیلم ها هر ساله کجا ساخته می شوند و این اولین سالی است که کانادا در بالای لیست این سازمان قرار گرفته است. دومین جایگاه به ایالت جورجیا که 15 فيلم در آنجا فیلمبرداری شده رسيد و در انگليس تعداد 15 فيلم، فیلمبرداری شده است. کالیفرنیا به عنوان مکان تنها 10 فیلم در رتبه چهارم قرار گرفت.

از 20 فیلمی که در کانادا فیلمبرداری شده بود، تقریبا همه آنها در بریتیش کلمبیا و انتاریو ساخته شده اند. در بریتیش کلمبیا 11 فیلم ساخته شده بود، و انتاریو با هفت فیلم در رتبه دوم قرار گرفت، در حالی که در کبک و مانیتوبا فقط یک فیلم ساخته شد.

در این گزارش آمده است، مناظر طبیعی نقش بسزایی در محبوبیت فیلم ها دارند.

برخی از فیلم های برجسته ای که اخیرا در کانادا فیلمبرداری شده اند عبارتند از:
!Deadpool2 ،IT ،Molly’s Game ،Mother، و The Shape of Water

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز