آیا می دانستید ارزش املاک مهاجران تازه وارد بیش از بومیان کاناداست؟

Submitted on ی., 02/03/2019 - 19:45

طبق جدیدترین گزارشات مرکز آمار کانادا، منازل مسکونی مستقلی که مهاجران تازه وارد در ونکوور تهیه می کنند بیش از 824,000 دلار ارزشمندتر از منازلی است که بومیان کانادا در آن ها سکونت دارند.

به طور میانگین در سال 2017 ارزش منازل مسکونی مهاجران 2.3 میلیون دلار تخمین زده شد، در حالی که این رقم برای بومیان کانادا تنها 1.5 میلیون دلار بود.

شکاف قیمت منازل مسکونی در یک دهه اخیر با توجه به ورود 4,400 مهاجر میلیونر به ونکوور تحت برنامه سرمایه گذاری دولت فدرال، بیش از پیش شده و به 3.2 میلیون دلار رسیده است.

مطالعات نشان می دهد ارزش املاک مهاجران میلیونر چینی و ایرانی بیش از مهاجران دیگر کشورها است. گرچه سازمان آمار کانادا دارایی های مهاجران را بررسی نمی کند اما این تفاوت در قیمت مسکن، از یک تفاوت اقتصادی بزرگ بین مهاجران وبومیان کانادا خبر می دهد.

41% جمعیت ونکوور (یعنی حدود 1 میلیون نفر) را مهاجران تشکیل می دهند، که این تعداد جدای از 140,000 دانشجویی است که به طور موقت در این شهر هستند. گرچه دانشجویان نیز معمولا با سرمایه خانواده اندکی در بازار املاک شرکت دارند.

ارزش املاک مهاجران قدیمی که پیش از سال 1980 به کانادا آمده اند تفاوت چندانی با املاک بومیان کانادا ندارد. بلکه این تفاوت فاحش میان ارزش املاک مربوط به مهاجرانی است که از 2009 به بعد به کانادا مهاجرت کرده اند.

با این حال تحقیقات نشان می دهد ارزش ملک خریداری شده توسط یک مهاجر قدیمی در سال 2017 در ونکوور 1.77 میلیون دلار و 17% بیشتر از ملک خریداری شده توسط فرد بومی کانادا می باشد.

نمودار زیر متوسط قیمت خانه در ونکوور که توسط مهاجران برنامه سرمایه گذاری کبک (بنفش) و فدرال (سبز) تهیه شده اند، را نشان می دهد.


Source: Statistics Canada

در کلان شهر تورنتو میانگین قیمت منزل مسکونی مهاجران 892,000 دلار است که در مقایسه با قیمت منزل یک بومی کانادا یعنی 840,000 دلار تفاوت چشمگیری ندارد. در انتاریو نیز ارزش املاک مهاجران قدیمی پایین تر از بومیان کانادا است. آمار نشان می دهد ونکوور به شهر محبوب مهاجران میلیونر تبدیل شده است.

میانگین قیمت منازل ویلایی خریداری شده توسط 1822 مهاجر چینی که از طریق برنامه سرمایه گذاری دولت فدرال به کانادا آمده اند، 3.27 میلیون دلار است. متوسط قیمت منازل مسکونی 2,251 مهاجر چینی نیز که از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک وارد کشور شده اند، 3.34 میلیون دلار برآورد شده است. ارزش املاک خریداری شده توسط 1588 مهاجر چینی که از طریق برنامه ثبت نام استانی بریتیش کلمبیا وارد کانادا شده اند نیز در حال حاضر 2,38 دلار است.

در این میان مهاجران ایرانی رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند. 90 مهاجر ایرانی که به تازگی از طریق برنامه سرمایه گذاری وارد ونکوور شده اند، منازلی با میانگین قیمت 2.9 میلیون دلار خریداری کرده اند. البته همچنان تعداد مهاجران ایرانی کمتر از مهاجران چینی و تایوانی می باشد.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز