کوچک شدن دولت به چه معناست؟!

Submitted by firooz on س., 02/06/2018 - 12:30

لاریجانی توضیح داد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کشور عیال‌وار بودن دولت است یعنی بخش‌های اجرایی کشور آنقدر فربه شدند که دیگر پولی برای کارهای عمرانی باقی نمی‌ماند. ما در این باره در قانون برنامه مصوب کردیم که باید بخش اجرایی کشور ظرف پنج سال کوچک شود و در انتهای سال دوم اجرای برنامه این بخش پنج درصد کوچک گردد. کمیسیون تلفیق بعد از توصیه ما تنها یک بند را به بودجه اضافه کرد مبنی بر اینکه باید برنامه توسعه اجرایی شود اما سوال این است که قرار است چطور این اتفاق بیفتد.
لاریجانی توضیح داد: در این باره مشابهاتی در دنیا وجود دارد که ما اصلا به آن ورود نکردیم. کوچک شدن دولت جزء سیاست‌های کلی است که ۱۰ سال از ابلاغ آن هم می‌گذرد اما شاهد کوچک و چابک شدن دولت تاکنون نبوده‌ایم. باید برای این موضوع نیز تدبیری صورت گیرد نه اینکه از ما بخواهند که استخدام‌هایی صورت گیرد که نتیجه آن عیال‌وارتر شدن دولت خواهد بود. لازم است در این باره کمیسیون تلفیقی در نشستی با دولت برای رسیدن به این مهم تصمیم‌گیری کند.

کوچک کردن دولت یعنی از ابتدا از خود دولت و از بالای هرم شروع کنند.افرادی که حقوق های نجومی می گیرند و کار خاصی نمی کنند حذف کنند و دولت را به سمت دولت کامپیوتری سوق دهند تا میزان دزدی ها کاهش پیدا کند.ولی خوب این البته به سود خیلی ها نخواهد بود و به همین دلیل در حد یک نظر مانده است.

من هم با شما موافقم جناب محسن خان
قبل تر تعداد مدیران محدود بود و کنترل مدیران امکان پذیرتر ولی امروزه در ایران از در و دیوار مدیر لبریز می شود که کارایی هم ندارند و این مدیران توسط هیچ گروهی
هم نظارت نمی شوند به همین دلیل اختلاس و دزدی بی حساب و کتاب شده است.
اگر سیستم الکترونیک شود و مانند کشورهای پیشرفته همان سیستم اجرا شود
کنترل و نظارت بهتر و روان تر خواهد شد.

Most viewed topics today