هیچ راه حلی برای آلودگی تهران وجود ندارد؟

Submitted by saeed on س., 02/06/2018 - 12:19

مدارس تهران ۱۸ بهمن هم تعطیل شد

تمام مدارس استان تهران به غیر از پردیس، رودهن، دماوند و فیروزکوه، چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه در همه مقاطع تعطیل شد.
به گزارش فارس، با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و به علت تداوم آلودگی هوا، مدارس تهران چهار‌شنبه 18 بهمن ماه در همه مقاطع تعطیل شد.

تمام مقاطع تحصیلی شهرستان‌های تهران نیز به غیر از پردیس رودهن، دماوند و فیروزکوه تعطیل هستند.
مدارس تهران ۱۸ بهمن هم تعطیل شد

این راه حل رئیس جمهور برای آلودگی هوا، ایشان می فرمایند باید راه حلی برای آلودگی هوا یافت ولی بودجه ی لازم موجود نیست، پس بی خیال می شویم:

برای حل مشکل آلودگی هوا باید دنبال راه صحیح و عاقلانه باشیم
وی با اشاره به اینکه اکنون برای حل مشکل آلودگی مدارس را تعطیل می‌کنیم، بیان کرد: این ساده‌ترین راه و شاید بدترین باشد در حالیکه ما باید دنبال راه صحیح و عاقلانه باشیم که این راه هم بدون پول نمی‌شود. برای مبارزه با آلودگی باید تمام خودروها و وسایل مصرف‌کننده انرژی اصلاح شود. طرح نوسازی حمل و نقل بودجه می‌خواهد و ما باید بتوانیم کمک کنیم که خودروهای فرسوده نوسازی شوند و پول را از جایی بیاوریم. عربستان سعودی که چندین برابر ما نفت می‌فروشد قیمت بنزین و گازوئیل را دو برابر کرده است. ما هم از مجلس خواسته‌ایم در این زمینه همفکری کند. هنوز دیر نشده و می‌شود در این زمینه فکری کرد. اکنون روزانه معادل 5.5 میلیون بشکه نفت به صورت گازوئیل، بنزین و گاز مصرف می‌شود. سوخت در ماشین‌ها ریخته می‌شود و خیابان‌ها تبدیل به پارکینگ می‌شود. در تعطیلات هم جاده‌های بین شهری به پارکینگ تبدیل می‌شوند.

روحانی با بیان اینکه این مشکلات باید رفع شود و برای رفع آن به گفت‌وگو نیازمندیم، خاطرنشان کرد: این گفت‌وگو را باید جامعه مدنی انجام دهد. باید گفت‌وگوی ملی درباره مسائل اصلی کشور راه بیفتد. مشکلات ما فقط سیاسی نیست بلکه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست هم داریم.

چرا روحانی در نشست خبری دیروز بیش از 70 بار گفت «باید»؟

نشست خبری روز گذشته رسانه‌ها با رئیس‌جمهور در حالی برگزار شد که وی همچنان با تکیه بر همان رویه همیشگی خود بیش از 70 بار از کلمه باید و نباید استفاده کرد و انگار نه انگار که خود مسئول اجرایی کردن این بایدهاست. اظهارات آقای روحانی در حالی مطرح می‌شود که این مسأله محدود به این نشست نبود و وی بارها همین رویه را در دولت یازدهم و دوازدهم در پیش گرفته است برای مثال در آخرین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی خود هم با مردم بیش از 60 بار از کلمه‌های باید و نباید استفاده کرد و رر در آن برنامه هم به جای آن که از عملکرد خود بگوید بیشتر به تشریح بایدهایی پرداخت که ضمیر فاعلی آن مشخص نبود. در این شرایط عملکرد رئیس‌جمهور و دولتمردان در حالی با وعده و وعید در حال گذران و باید بشودها همراه است که رهبر انقلاب در 22 خردادماه 96 که یکی از دیدارهای مهم دولتی‌ها با ایشان بود، در جواب بایدهایی که آقای روحانی از گفتن آن ابایی ندارد، فرمودند: « رئیس جمهور محترم در سخنانشان مواردی را گفتند که «باید بشود» اما مخاطب و مجریِ عمده این موارد، خود ایشان و تیم کاریِ دولت هستند.

۳۵ میلیون ایرانی در معرض سرطان ناشی از آلودگی هوا
تر ندافی با بیان اینکه ثابت شده آلودگی هوا و ریزگردها سرطان‌زا هستند گفت: ۳۵ میلیون ایرانی در مناطقی با این نوع آلودگی‌ها زندگی می‌کنند.
دکتر ندافی رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران در میزگرد تخصصی چهارمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا با اشاره به پیشرفت‌های بشر در زمینه شناسایی عوامل محیطی موثر در بروز بیماری‌ها افزود: شناخت بشر در این زمینه از حد اثرات عوامل محیطی بر روی سلول و ژن و اثرات آن بر روی ارگانیزم‌های بدن فراتر رفته و در این حوزه هیچ ابهامی وجود ندارد.

وی با اشاره به مطالعات جهانی بر روی اثرات آلودگی‌، آلودگی هوا را هفتمین عامل خطر برای سلامت انسان دانست و گفت: این در حالی است که در سال‌های گذشته این عامل جزو 10 عامل خطر آفرین برای سلامت انسان محسوب می‌شد. دكتر ندافي اظهار داشت: جدیدترین یافته‌های محققان که در قالب بیانیه سازمان ملل منتشر شده حاکی از «سرطان زا بودن آلودگی‌ هوا و ریزگردها» است.

ندافی، با تاکید بر این که در حال حاضر 35 میلیون نفر از جمعیت کشور در مناطقی با آلودگی هوا و ذرات معلق به عنوان مهمترین منبع آلودگی زندگی می‌کنند، ادامه داد: از این رو هر اقدامی که در زمینه رفع آلودگی هوا صورت گیرد اثرات آن قشر عظیمی از جامعه را در بر خواهد گرفت.

رییس مرکز تحقیقات آلودگی هوا همچنین خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی آلودگی هوا هفتمین عامل خطر برای سلامت انسان اعلام شده که از این رو لازم است وزارت بهداشت به این حوزه ورود جدی داشته باشد.

وی، محاسبه میزان بار بیماری‌ها را بر اساس نرم افزار خاصی در این حوزه دانست و توضیح داد: این نرم افزار بر اساس اطلاعات سایر کشورها تدوین شده است ولی ما برای استفاده از آن می‌توانیم اطلاعات بومی چون آلودگی هوا و مرگ و میر پایه کشور را وارد کنیم.

ندافی با اشاره به برخی از انتقادات در خصوص میزان اعتبار و دقت داده‌های این نرم افزار و تفاوت در آمارهای ارائه شده از طریق این نرم افزار، خاطر نشان کرد: در صورتی که از این نرم افزار به طور صحیح استفاده شود دقت داده‌های آن زیاد است.

رییس مرکز تحقیقات آلودگی هوا با تاکید بر این که آمار مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا با استفاده از آمار بهشت زهرا صحیح نیست، افزود: از آنجایی که عوامل دیگری چون آنفلوآنزا را در کشور داریم از این رو تکیه بر آمار بهشت زهرا برای برآورد میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا صحیح نیست.

اگر قراره ۳۵ میلیون ایرانی با هوای آلوده بمیرن میمونه ۴۵ میلیون دیگه که اونا هم از گرسنگی می میرن.
می مونن فقط خودشون که بر خودشون حکومت کنند.تورو خدا خنده دار نیست؟!!!!
اگر دولت نمی تونه بحران آلودگی هوا و دیگر بحران های کشور را حل کند، پس به چه کار مردم می آید؟!!!!

آلودگی هوا احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد
مطالعات اخیر محققان دانشگاه فلوریدای آمریکا نشان می‌دهد که آلودگی هوا احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد.
مجله سرطان
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مدیکال ساینس، اکثر زنان از عوامل خطر سرطان سینه از جمله رژیم غذایی و کم‌تحرکی اطلاع دارند، ولی ارتباط آلودگی هوا با افزایش احتمال سرطان سینه از مواردی است که تا به امروز به طور کامل مطالعه نشده است.

همان‌طور که مطالعات قبلی نشان داده بود، تراکم بافت سینه یکی از مهمترین عوامل خطر ابتلا به سرطان سینه است. مطالعات جدید محققان دانشگاه فلوریدا روی 280 هزار زن نشان می‌دهد وجود ذرات ریز آلودگی در هوا، احتمال تراکم بافت سینه را 4 درصد افزایش می دهد و همین امر می‌تواند منجر به بروز سرطان سینه شود.

بافت متراکم سینه به معنی کاهش بافت چربی و افزایش بافت غیر چربی است؛ امکان رشد غده در بافت غیر چربی بیشتر است.

تحقیقات قبلی نشان داده بود بافت سینه یک صفت ژنتیکی است؛ تحقیقات قبلی علاوه بر تایید این مطلب، نقش عوامل محیطی را نیز بر این موضوع موثر می‌داند و نشان می‌دهد امکان بروز سرطان در بافت متراکم تا 6 برابر بیشتر است.

از طرفی ماموگرافی که شایع‌ترین شیوه تشخیص سرطان است، در بیمارانی که بافت متراکمی دارند، با دقت کمتری احتمال سرطان را نشان می‌دهد.

به رشد کنترل نشده سلول‌های پوشش داخلی مجرای شیری یا لوبول، سرطان سینه گفته می‌شود. هر سینه از 15 تا 20 بخش به نام لوب تشکیل شده که به صورت خوشه ای در کنار هم قرار دارند. لوب‌ها مجموعه ای از غدد شیری هستند. هر لوب از بخش‌های کوچکتری به نام لوبول تشکیل شده است. سرطانی که از لوبول آغاز شود، سرطان لوبولار نامیده می‌شود. سرطان سینه در زنان شایع‌تر است، گرچه احتمال ابتلای مردان نیز به سرطان سینه وجود دارد.

معمولا پس از تشخیص سرطان و نمونه‌برداری، درمان آغاز می‌شود که شامل پرتودرمانی، هورمون درمانی و شیمی درمانی است. در برخی موارد و درصورت عدم گسترش تومور، به تشخیص پزشک پرتودرمانی کفایت می‌کند.

سرطان سینه تهاجمی‌ترین نوع سرطان زنان در سراسر جهان است و 16 درصد آمار سرطان‌های زنان را به خود اختصاص می‌دهد.

با توجه به پیشرفت علم، اکثر بیماران درمان می‌شوند و بدون کوچکترین تغییر به زندگی خود ادامه می‌دهند. امید به زندگی وحمایت خانواده، یکی از مهمترین عوامل موفقیت در درمان سرطان سینه است و در کشورهای توسعه یافته به دلیل فرهنگ‌سازی در زمینه تغذیه سالم و فعالیت مستمر بدنی، درمان با موفقیت بیشتری صورت می‌گیرد.

خودروسازها باید به خاطر آلودگی هوا محاکمه شوند

بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آلودگی هوا عوامل متعددی دارد ولی در کلان شهرها طبق گزارشات بالغ بر ۸۰ درصد آلایندگی مربوط به خودروهاست. متأسفانه خودروهای ما خصوصا خودروهای ملی هم صرف سوخت بسیار بالایی دارند و هم این سوخت را به صورت ناقص می‌سوزاند و این امر باعث آلایندگی می‌شود. این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به طور جدی موضوع آلودگی هوا را حل کنیم ابتدا باید خودروسازها را محاکمه کنیم که سالیانه هم از نظر آلودگی هوا و هم ناامنی و تصادفات جاده‌ای به کشور لطمه وارد می‌کنند. ما نیازمند جراحی عمیق در این حوزه هستیم و لازمه آن گذشتن از منافع باندها و مافیاهای خاص است تا یک بار برای همیشه کشور را نجات دهیم.

Most viewed topics today