مهاجرت فامیلی

Submitted by marjan on ی., 05/13/2012 - 21:38
انجمن‌ها

این گونه مهاجرت شامل افرادی می شود که قبلا یکی از اعضای درجه یک خانواده شان در کانادا مقیم شده باشد. فرد مورد نظر که هم اکنون دارای تابعیت کانادا و یا ویزای اقامت دائم باشد ، در صورتی که ثابت کند توانایی مالی لازم برای حمایت از اعضای خانواده خود را دارد می تواند نسبت به ارسال دعوت نامه برای آنان اقدام کند. اعضای فامیل عبارتند از: زن یا شوهر ، فرزندان وابسته( زیر 22 سال که ازدواج نکرده باشند، معلول باشد یا دانشجو حتی اگر ازدواج کرده باشد) ، نامزد با فرزندان وابسته همراهش ، پدر یا مادر ، پدربزرگ یا مادربزرگ ، برادر ، خواهر، خواهر زاده ، برادر زاده یا نوه های مجرد یا یتیم زیر 18 سال که تصمیم دارید آنها را به فرزندخواندگی بپذیرید.
هم چنين مي توانيد تکفل يکي از بستگان خود را از هر سني بپذيريد، مشروط بر اين که در کانادا يا خارج از کانادا فرد ديگري را نداشته باشيد که بخواهيد بعداً تکفل او را به عهده گيريد.
ضمنا اگر پيش از اين تکفل کسي را پذيرفته باشيد که بعداً از کمک هاي تامين اجتماعي استفاده کرده است، درخواست تکفل شما براي افراد ديگر پذيرفته نخواهد شد.
فرم هاي لازم :
فرم درخواست تکفل و فرم هاي تعهد که بايد توسط کفيل امضا شوند.
توافق نامه تکفل که بايد توسط کفيل و فرد تحت تکفل امضا شود.در اين فرم، کفيل تعهد مي کند که فرد تحت تکفل را به مدت ده سال از نظر مالي تامين کند تا وي به کمک هاي صندوق تامين اجتماعي نياز نداشته باشد. فرد تحت تکفل نيز تعهد مي کند تا براي خود کفا شدن تلاش کند ( اين تعهد در مورد افراد سالمند ضروري نيست.)

 

وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا به خوبی به اهمیت بهم پیوستن مجدد خانواده افرادی که از کشور های مختلف به کانادا مهاجرت نموده اند واقف است. اگر شما مقیم کانادا و یا شهروند کانادا هستید، می توانید اسپانسر همسر، فرزندان وابسته و یا دیگر اعضای واجد شرایط خانواده مانند والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ خود شوید تا به اقامت دائم کانادا دست یابند.افرادی که اقامت دائم کانادا را به دست می آورند می توانند در کانادا زندگی کرده و در این کشور به کار و تحصیل بپردازند. مهاجرت و شهروندی کانادا این نوع مهاجرت را کلاس خانوادگی و یا فامیلی ( Sponsoring Your Family ) می نامد.

چنانچه اقدام به ضمانت (اسپانسر شدن برای) افراد خانواده خود می نمایید باید توجه داشته باشید که شما باید عضو خانواده خود را به لحاظ مالی به طور کامل ساپورت کرده و اطمینان حاصل کنید که این عضو خانواده شما به کمک های مالی دولت کانادا احتیاج نخواهد داشت.

پروسه از آنجا شروع می شود که شما به عنوان یک فرد مقیم کانادا و یا یک شهروند کانادا درخواست اسپانسر شدن برای یکی از اعضای خانواده خود را می کنید. برای اسپانسرشدن برای اعضای خانواده دو پروسه وجود ارد.

پروسه اول به همسر و فرزندان شما اختصاص دارد و پروسه دوم مخصوص دیگر اعضای واجد شرایط خانواده است.

اسپانسر شدن برای همسر و فرزندان

برای مهاجرت همسر و فرزندان از این راه، اولین اقدام اسپانسر نمودن ایشان است. اعضای خانواده شما سپس باید آزمایشهای پزشکی مورد نظر دولت کانادا را انجام داده و گواهی عد سوء پیشنه ارائه نمایند. کسانی که دارای سوابق جنایی بوده و یا حضور آنها در کانادا ریسکی برای امنیت ملی این کشور تشخیص داده شود، شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را نخواهند داشت.

برای آنکه بتوانید اسپانسر همسر و فرزندان خود شوید باید بالای 18 سال داشته باشید. شما می توانید برای همسر و فرزندان خود که در کانادا هستند (حتی اگر به شکل قانونی در کانادا نباشند) به شرط آنکه تمامی شرایط دیگر را داشته باشند از این طریق اقدام نمایید. اگر همسر و یا فرزندان شما در خارج از کانادا به سر می برند و واجد شرایط لازم هستند شما باز هم می توانید به سادگی برای ایشان اقدام نمایید.

در صورتیکه اسپانسر همسر و فرزندان خود می شوید، باید تعهد نمایید تا ایشان را از نظر مالی تامین کنید و میزان درآمد شما باید مقدار مشخصی باشد. در صورتیکه در گذشته اقدام به ضمانت شخصی نموده باشید که در حال حاضر در کانادا به لحاظ مالی امکان تامین خود را ندارد و از کمک های دولتی استفاده می نماید، دیگر قادر نخواهید بود تا شخص دیگری را ضمانت نمایید. باید همواره به این مسئله توجه داشته باشید که اسپانسر کردن یک شخص در کانادا مسئولیت بسیار بزرگی است و شما باید آمادگی لازم را برای این کار داشته باشید.

برای آنکه به عنوان یک ضامن یا اسپانسر شناخته شوید باید:

- شما و شخصی که اقدام به ضمانت او می کنید باید یک قراداد اسپانسرشیپ امضا نمائید که شما را متعهد می سازد در صورت لزوم، شخص مورد نظر را ساپورت مالی نمایید. در این قراداد همچنین شخصی که متقاضی اقامت دائم کانادا است متعهد می شود که تمامی تلاش خود را برای تامین خویشتن به کار خواهد بست.

- شما باید برای همسر خود تضمین مالی سه ساله (از زمان دریافت اقامت دائم) بدهید.

- برای فرزندان باید تضمین مالی برای 10 سال و یا تا سن 25 سالگی (هر کدام که زودتر حادث شد) بدهید.

در صورتیکه یکی از موارد زیر در مورد شما صادق است، ممکن است واجد شرایط لازم برای اسپانسر کردن اعضای خانواده خود نباشید:

- در صورتیکه در گذشته اقدام به امضای قرارداد مشابه اسپانسرشیپ برای فرد دیگری از افراد خانواده خود نموده ولی از ساپورت مالی ایشان سر باز زده باشید

- در پرداخت خرجی و نفقه ای که به دستور دادگاه ملزم به پرداخت آن شده بوده اید غفلت و کوتاهی کرده باشید

- کمک مالی دولتی برای موردی غیر از معلولیت دریافت کرده باشید

- در گذشته به جرم هر نوع جنایت محکوم شده باشید

- در باز پرداخت وام های مهاجرت و غیره کوتاهی کرده باشید (این کوتاهی شامل عدم پرداخت و یا دیر کرد در پرداخت این وجوه می باشد)

- در زندان باشید

- اعلام ورشکستگی نموده باشید و هنوز از وضعیت ورشستگی به حالت عادی باز نگشته باشید

موارد دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد که می توانند موجب شوند شما فاقد شرایط لازم برای اسپانسر شدن برای اعضای خانواده خود باشید.

اگر از ایالت کبک برای این مقصود اقدام می نمایید باید توجه داشته باشید که شرایط دیگری نیز علاوه بر آنچه در بالا اشاره نمودیم برای ضامن بودن لازم است.

چناچه شهروند کانادا هستید و در خارج از کانادا زندگی می کنید و در نظر دارید همزمان با عضو خانواده خود (که اسپانسر وی شده اید) به کانادا بازگردید تنها می توانید همسر و فرزندان خود را اسپانسر نمایید. برای اسپانسر نمودن دیگر اعضای خانواده باید حتما ساکن کانادا باشید.

شرایط لازم برای همسر

شما در حالتی همسر محسوب می شوید که به صورت قانونی ازدواج نموده باشید
اگر در کانادا ازدواج نموده اید باید گواهی ازدواج صادر شده توسط استان و یا قلمروی کانادا که ازدواج در آن انجام شده است را ارائه نمایید.
چنانچه در خارج از کانادا ازدواج نموده اید، ازدواج شما باید بر اساس قوانین آن کشور و همچنین بر اساس قوانین کانادا معتبر باشد. چنانچه این ازدواج در سفارت یک کشور انجام می شود، ازدواج باید بر اساس قوانین آن کشوری که در آن ازدواج صورت گرفته انجام شده باشد نه بر اساس قوانین کشوری که ازدواج در سفارت آن صورت گرفته است.

شرایط لازم برای فرزندان وابسته

فرزندان زمانی فرزندان وابسته محسوب می شوند و می توانید اسپانسر ایشان بشوید که :

زیر سن 22 سال بوده و ازدواج نکرده باشند.
زیر سن 22 سال بوده، دانش آموز و یا دانشجوی تمام وقت بوده و به لحاظ مالی وابسته به خانواده باشند.
زیر سن 22 بوده و به لحاظ معلولیت وابستگی کامل مالی به خانواده داشته باشد.

چه کسانی را می توان اسپانسر نمود:
والدین (پدر و مادر)
پدر بزرگ و مادر بزرگ
برادر و خواهر زیر 18 سال که ازدواج نکرده باشند
فرزندان برادر و خواهر زیر 18 سال که ازدواج نکرده باشند
نوه های برادر و خواهر در صورتیکه یتیم بوده و زیر 18 سال داشته و ازدواج نکرده باشند
خویشاوندی غیر از موارد ذکر شده در بالا (با هر وضعیت سنی) تنها در صورتیکه هیچ کدام از موارد بالا قابلیت اسپانسر کردن نداشته نباشند و شما فامیل دیگری در کانادا نداشته باشید و
فامیل وابسته به یکی از موارد ذکر شده در بالا (برای مثال همسر و یا فرزندان وابسته)

دیگر اعضای فامیل مانند برادران و خواهران بالای 18 سال و یا فرزندان مستقل.  چنانچه  از طریق نیروی کار ماهر اقدام به تشکیل پرونده مهاجرت نمایند ، تنها حائز کسب 5 امتیاز به عنوان شاخص سازگاری یا انطباق پذیری با کانادا خواهند بود.

Most viewed topics today