طرزتهيه ماكاروني صدفي باگوشت چرخ كرده

Submitted by mana on پ., 11/07/2019 - 06:14
انجمن‌ها

مواد لازم برای ماکارونی صدفی با گوشت چرخ کرده
ماکارونی صدفی 400 گرم
گوشت چرخ کرده 200 گرم
قارچ 10 عدد
پیاز 2 عدد
سیر 2 حبه
گوجه فرنگی 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
جعفری یا پودر آویشن 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه : داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید . پیاز و سیر را ریز خرد کنید و به روغن اضافه نمایید ، تفت دهید تا پیاز و سیر نرم شوند. سپس قارچ های خرد شده ، پودر آویشن ، نمک و فلفل را اضافه کنید.

سپس تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود ، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس گوجه فرنگی های ریز خرد شده و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید ، باز هم تفت دهید تا آب مواد کشیده شود سپس از روی حرارت بردارید.

داخل قابلمه مقداری آب ، چند قاشق روغن و نمک بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید ، ماکارونی صدفی را به اب در حال جوشیدن اضافه کنید و پس از چند دقیقه با اب سرد خوب آبکشی کنید ( مدت زمان پخت را با توجه به دستوری روی بسته بندی در نظر بگیرید ).

ته قابلمه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، مقداری ماکارونی صدفی داخل قابلمه بریزید و روی آن مقداری مایه گوشت اضافه کنید و چند لایه به همین صورت داخل قابلمه را پر کنید و لایه آخر را با ماکارونی صدفی بپوشانید سپس با کمک دو چنگال کمی مواد را مخلوط کنید ، در قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا ماکارونی دم بکشد سپس سرو کنید.

نکته ها : میتوانید به جای دم کشیدن ماکارونی و مایه گوشت را مخلوط کنید و چند دقیقه داخل ماهیتابه تفت دهید سپس سرو کنید ؛ در صورت تمایل مقداری پنیر پارمزان یا پنیر پیتزای رنده شده روی ماکارونی بپاشید ، میتوانید به جای گوجه فرنگی از 2 قاشق دیگر رب گوجه فرنگی استفاده کنيد

Most viewed topics today