راز مردم اسکانديناوي برای جان سالم به در بردن در سرمای سخت زمستان چیست؟

Submitted by shahrokh on س., 12/26/2017 - 21:39
انجمن‌ها

براساس پیش بینی ها انتظار می رود که امسال یکی از سردترین و برفی ترین سالها باشد. مثلا در همین هفته فقط دو کولاک را در انتاریو پشت سر گذاشتیم. اما نگران هوای سرد نباشید. نروژي ها با اينكه برخي از سرد ترین و سخت ترین زمستان ها را دارند جزء خوشحال ترین افراد هستند. قطعا کسانی که در چنين جاهاي بسيار سرد در کره زمین زندگی میکنند نکات مهمی برای ما دارند که به ما کمک می کند زمستان سختی را نداشته باشیم. در زیر به برخی از توصیه های مردم اسکاندیناوی اشاره شده است:

1. “Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"
این جمله به معنای این است که هیچ آب و هوای بدی وجود ندارد، فقط لباس پوشيدن نامناسب شرایط را دشوار می کند. ممکن است سرما اجتناب ناپذير باشد اما فقط در صورتی بد است که به خاطر مد، لباس گرم و مناسب نپوشید. با درست لباس پوشیدن هیچ کولاکي نميتواند باعث شود که از روز خود لذت نبرید.

2. Hygge
اين کلمه به معنی راحتی است. یعنی هر احساس گرم و خوبی که از هر چیزی پیدا ميکنيد. مردم اسکانديناوي معتقدند با سبك درست ميتوان در هر چیز غیر منتظره ای حس راحتي را يافت.

3. Fredagskos
مثل hygge این کلمه نروژي نیز به معنی راحتی در شب جمعه است. یعنی مدتی زندگی رو فراموش و در عوض به خوشي مطلق خودتان فکر کنید مثل خوردن غذای آماده، لم دادن جلوی تلویزیون و خوردن شکلات! از نظر من هم فکر خوبی برای گذراندن شب جمعه است.

4. Fika
سرو قهوه فكر خوبي براي گذراندن اين ماه هاي زمستاني فشارآور است. سوئدي ها حتي كلمه اي به نام Fika دارند كه به معني نوشيدن قهوه، خوردن كيك و صحبت كردن با يك دوست است.

5. Saunas
در بسياري از آپارتمانهاي فنلاند سوناي عمومي وجود دارد كه نه تنها يك سرگرمي بلكه براي فرار از واقعيت سرد زمستان است. وقتي فضایی که در آن به سر می برید 80درجه باشد، نگراني در مورد برف به هیچ وجه به ذهنتان خطور نميكند.

Most viewed topics today