چگونه میتوانیم ازخشم صبحگاهی جلوگیری کنیم؟

Submitted by firooz on پ., 05/03/2012 - 22:01
انجمن‌ها
دوری از خشم صبحگاهی
چگونه میتوانیم ازخشم صبحگاهی جلوگیری کنیم؟
 
 
دنیای ما پر از محرک های گوناگون برای خشمگین کردنمان است ، همه ما گاهی به دلایل مختلف و به خاطر همین محرک ها ناراحت و خشمگین می شویم این خشم می تواند بعضی مواقع آسیب های جدی به ما برساند بعد از این که انسان خشمگین می شود به دنبال راهی برای تخلیه خشم می گردد .
از آنجایی که قدرت تعقل در این زمان در انسان کم است ممکن است به کارهایی دست بزند که برای خودش و یا اطرافیانش آسیب های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد هر کس بنا به شرایط و موقعیتی که باعث خشمگین شدنش شده واکنش های مختلفی نسبت به این معقوله نشان می دهد یک نفر گریه می کند یک نفر به اطرافیانش آسیب می زند و ......
در حقیقت به تعداد آدم هایی که روی این کره خاکی زندگی می کنند واکنش هایی که نسبت به خشم بروز می کند متفاوت هستند .
از آنجایی که هر فردی در لحظه ای که خشمگین هست احتمال دارد که دست به کارهای مجرمانه هم بزند بنابراین ارائه راهکارها یی برای کنترل خشم در دستور کار بسیاری از سازمان ها در نقاط مختلف قرار گرفته است .
بعضی مواقع تحقیقات در زمینه های مختلف می تواند نتایج عجیبی را به همراه داشته باشد . در مورد عصبانیت و خشم هم به تازگی به یک سری نتایج جالب و عجیب در تحقیقات روان شناسی به دست آمده و آن این که خشم در بعضی از ساعات به طور ثابت بیشتر و در بعضی ساعات کمتر است هورمون سروتئن هورمونی است که ترشح آن آرامش را برای انسان به همراه دارد .
تحقیقات نشان داده که درساعات اولیه روز میزان خشم در حداقل میزان خودش قرار دارد زیرا ترشح سروتوئین در ابتدای روز در بدن بیشتر است و از طرفی عواملی که باعث خشم و عصبانیت می شوند در ابتدای روز کمتر است .
قبل از صرف صبحانه ، زمانی که میزان قند خون در بدن پایین است . می تواند موقعیتی برای عصبانیت باشد بنابراین اولین قدم برای جلوگیری و کنترل خشم ، خوردن صبحانه مفصل و به حد کافی رساندن قند خون است . اکثر ما بین ساعت ۸ تا ۱۰ در خیابان هستیم و تلاش می کنیم به موقع خود را به محل کار یا مقصدمان برسانیم .
از آنجایی که این زمان بیشترین ترافیک صبحگاهی را در بردارد . همین ترافیک عاملی است برای بروز خشم حالا در حین رانندگی به موسیقی های خشن می تواند بیشتر شود .پس در یک جمع بندی کلی وقتی صبح از خواب بیدار شدیم بعد از ورزش صبحگاهی با خوردن یک صبحانه مفصل میزان قند خونمان را به حد کافی برگردانیم و سعی کنیم زودتر از ساعات ترافیک به سمت محل کارمان حرکت کرده و حتی الامکان در ترافیک هیا صبحگاهی از گوش داده به موسیقی های تند و خشن خودداری کنیم .
البته باید بدانیم که عوامل ایجاد کننده خشم به همین چند مورد محدود نمی شود ولی حداقل برای اینکه روزمان را با خشم و عصبانیت شروع نکنیم ، رعایت نکات بالا می تواند به ما کمک کند

Most viewed topics today