آفتاب از کدوم طرف دراومده؟

Submitted by saba on Mon, 02/26/2018 - 23:48

پیشنهادهای عضو شورای شهر تهران برای برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری
ناهید خداکرمی ‎عضو شورای شهر تهران گفت: در ایران، یک‌سری آداب و رسوم و مراسم مثل چهارشنبه‌سوری، پتانسیل تبدیل‌شدن به جذابیت‌های وی‍ژه برای حضور گردشگران خارجی، تولید ثروت، رفاه و شادی و نشاط را دارد. همه مسئولان ازجمله مدیریت شهری باید با شور و اشتیاق مردم برای برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری و استقبال از بهار همراه شوند و امسال شهرداران نواحی و مناطق، فضاهای باز باقیمانده از دست‌اندازی بسازوبفروش‌ها در هر محل را در اختیار ساکنان محلات قرار دهند تا آن‌طور که خود مردم دوست دارند و نه آنگونه که ما دلمان می‌خواهد مراسم چهارشنبه‌سوری را برگزار کنند. علاوه بر احترام به آداب و رسوم و سنت‌هایی که مورد علاقه مردم است، تخلیه هیجانات و شور و انرژی جوانان و نوجوانان، کنار خانواده‌ها ـ و نه به صورت انفرادی و خطرناک با انواع بمب و ترقه و انفجارها ـ میسر خواهد شد. نترسیم از اینکه مردم شاد باشند بلکه از آن نگران باشیم که میان مردم، خشم، نفرت و تفرق به ‌وجود آید و سلامت روان شهروندان آسیب ببیند. خوب است در چند روزی که با چهارشنبه‌سوری فرصت داریم حداقل برای شادی مردم در آخر سال96 که سال سختی هم بود ترتیبی اتخاذ شود و همه بتوانند در صورتی که تمایل به برگزاری و شرکت در این مراسم دارند به‌راحتی محلی برای برافروختن آتش و پریدن از روی بوته‌های آتش و آتش‌بازی‌های معقول و مناسب، در دسترس داشته باشند. سال‌ها سعی کردیم بعضی آداب و رسوم را نادیده انگاریم اما متوجه شدیم که مردم، کار خودشان را می‌کنند چون دوست دارند صاحب اراده باشند و آداب و رسوم‌شان محترم تلقی شود.

ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران است. او دانش‌آموخته دکتری تخصصی علوم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. خداکرمی همچنین دبیر کار گروه سلامت و محیط زیست معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

به سلامتی خانم دکتر!
لطفا بفرمایید ستاد نماز جمعه خودش فشفه و ترقه بین عاشقان چهارشنبه سوری توزیع کنه.
اینا کی هستن دیگه؟
نون رو به نرخ روز میخورن

سلام این دیگه خیلی جالب بود.امسال پس به سلامتی چهارشنبه سوری تورنتو رو بی خیال می شم یه راست میرم ایران.
اینجوری که این خانم دکتر گفته اونجا باحال تر برگزار میشه.
خوب مرض داشتید این همه سال به مردم تنگ بگیرید که حالا تقتون در بیاد؟

مولاوردی: چهارشنبه سوری را عامل همبستگی و انسجام ملی کنیم
دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی گفت: چهارشنبه سوری باید عاملی برای اتحاد، انسجام و همبستگی اجتماعی و ملی باشد.
شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایرنا، با بيان اين نظر افزود: فلسفه چهارشنبه سوری، ایجاد فضایی شاد و نمادی از وحدت میان ایرانیان است. وی تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا فلسفه این مناسبت ملی حفظ شود.

دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی یادآور شد: برنامه‌ریزی و مدیریت موضوع چهارشنبه سوری بسیار اهمیت دارد و همه باید شرایطی را فراهم کنیم تا جنبه ملی بودن و شاد و مفرح بودن این سنت دیرینه حفظ شود.

این عضو دولت تدبیر و امید از چهارشنبه سوری به عنوان عاملی برای اتحاد، انسجام و همبستگی اجتماعی و ملی نام برد و خاطرنشان ساخت: متولیان امر باید برنامه‌ریزی های خوبی برای استقبال از این جشن ملی داشته باشند.

مولاوردی افزود: باید مدیریت و برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که با حقوق شهروندی مردم در شب چهارشنبه سوری منافاتی نداشته باشد.

Most viewed topics today