آشنایی با روش‌های ساده، ایمن و فوری برای کاهش وزن

Submitted by setareh on ی., 05/22/2016 - 21:05
انجمن‌ها

آشنایی با روش‌های ساده، ایمن و فوری برای کاهش وزن

بیماری چاقی، با خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دو، آپنه انسدادی خواب، انواع مشخصی از سرطان‌ها، آرتروز استخوان و آسم ارتباط مستقیم دارد. پس رسیدن به وزن مطلوب، ضروری است.

رو‌ش‌های بسیار ساده و البته ایمن برای مبارزه با چاقی و اضافه وزن وجود دارد که البته نتایج سریعی را نیز به همراه دارد.

اطمینان از نوشیدن آب کافی: در میان تمام نوشیدنی‌های شیرین که به عنوان یکی از علل اصلی اپیدمی چاقی شناسایی شده است، مقدار کالری آب صفر است . محققان اعلام کرده اند که نوشیدن یک لیوان کامل آب، 30 دقیقه قبل از مصرف وعده‌های غذایی، به شما در احساس سیری و میل کمتر به غذا خوردن کمک خواهد کرد. علاوه بر این، هیدراته ماندن به شما در احساس خستگی کمتر و در نتیجه انتخاب مواد غذایی سالم‌تر کمک خواهد کرد.

به عنوان یک پاداش اضافه، نوشیدن کافی آب در طول روز در پیشگیری از تشکیل یا عود سنگ کلیه نیز موثر است. برای کسانی که طعم و مزه آب را دوست ندارند، یک انتخاب وجود دارد و آن هم اضافه کردن چند قطره لیمو در آب است.

اجتناب از مصرف نان سفید: تحقیقات نشان داده است که کاهش مصرف نان سفید با افزایش موفقیت در کاهش وزن ارتباط دارد. نان سفید با پردازش بالا، سرشار از کربوهیدرات‌های تصفیه شده است که در بدن به سرعت به قند تبدیل می‌شوند و شاخص قند خون را بالا می‌برند. به علاوه بر خلاف نان گندم کامل، نان سفید حاوی مقادیر کم فیبر است و تقریبا خالی از ارزش غذایی محسوب می‌شود.

اضافه کردن 15 دقیقه ورزش هوازی به برنامه‌های زندگی روزمره: این یعنی اگر شما هیچ ورزشی تا کنون انجام نمی‌دادید، باید حداقل روزانه 15 دقیقه ورزش هوازی انجام دهید.

ساده‌ترین راه برای شروع، پیاده روی است بخصوص بعد از وعده‌های غذایی و یا چند ساعت قبل از خواب. پیاده روی و سایر ورزش‌های هوازی علاوه بر رها کردن شما از استرس و کاهش فرایندهای التهابی که خود منجر به بروز چاقی می‌شوند، آمادگی جسمانی قلبی عروقی و تراکم استخوان را افزایش می‌دهد.

اگر شما تا به حال ورزش‌های هوازی را انجام می‌دادید، می‌توانید به میزان این ورزش‌ها 15 دقیقه اضافه کنید و مزایای این میزان افزایش زمان را برای کاهش موفق‌تر وزن حس کنید.

به خاطر داشته باشید که از دست دادن تنها 5 تا 10 درصد از وزن بدن کاهش خطر قابل توجه خطر ابتلا به دیابت، اختلالات کلسترول شناخته شده به عنوان دیس لیپیدمی، فشار خون بالا، بیمار ی‌های قلبی و سکته مغزی را به همراه دارد.

Most viewed topics today