واکنش آمریکا به رزمایش چین در نزدیکی تایوان: به دقت اوضاع زیر نظر قرار دارد

Submitted on ی., 04/09/2023 - 09:32

موسسه آمریکایی تایوان، که در فقدان روابط دیپلماتیک رسمی میان تایوان و ایالات متحده آمریکا، نقش سفارت این کشور را در جزیره تایوان برعهده دارد، با بیان اینکه واشنگتن، اقدامات پکن را به دقت زیر نظر دارد، اطمینان داد که کانال‌های ارتباطی میان واشنگتن و پکن همچنان باز است.

تاکنون، همزمان با رزمایش چین در نزدیکی سواحل تایوان، ۹ ناو جنگی و ۷۱ هواپیمای جنگنده در اطراف جزیره توسط وزارت دفاع تایوان شناسایی شده است.

مقامات نظامی محلی اعلام کردند: علاوه بر استقرار واحدهای مختلف نظامی، در سومین روز رزمایش نظامی چین، تمرینات آتش مستقیم در تنگه تایوان، انجام خواهد شد.

تایوان در واکنش به اقدامات چین یادآور شد: این رزمایش «ثبات و امنیت» منطقه آسیا و اقیانوسیه را تهدید می‌کند.

در پی دیدار رئیس‌جمهوری تایوان، از حامیان استقلال این جزیره از چین، با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پکن تهدید کرد به اینگونه اقدامات «قاطعانه» پاسخ خواهد داد.

چین، از نزدیکی دیپلماتیک مقامات چین و ایالات متحده آمریکا در سال‌های اخیر ابراز نارضایتی کرده است. واشنگتن، در عین حال، می‌گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که پکن از این اقدامات بعنوان دستاویزی برای واکنش‌های افراطی استفاده کند.

ایالات متحده آمریکا، با وجود فقدان روابط رسمی سیاسی، پشتیبانی نظامی قابل‌توجهی از تایوان به عمل آورده است.

به رغم اعلام نارضایتی پکن، رئیس‌جمهوری تایوان، روز شنبه ۸ آوریل، با مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، که در راس هیئتی از تایوان بازدید می‌کند، دیدار کرد.

جمهوری خلق چین، حاکمیت تایوان با ۲۳ میلیون جمعیت را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را بخشی از قلمرو سرزمینی خود برمی‌شمرد.    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز