قیمت املاک و مستغلات تورنتو حتی اگر فروش بسیار سریعتر از موجودی باشد، جهش می کند

Submitted on پ., 06/17/2021 - 01:22

املاک و مستغلات تورنتو نشانه هایی از رکود را نشان می‌دهد اما خریداران متوجه این موضوع نشده‌اند. داده‌های هیئت املاک منطقه‌ای تورنتو «TRREB» نشان می‌دهد که قیمت مسکن در ماه مه به یک رکورد جدید رسیده است. علی رغم کاهش در فروش مسکن، این موضوع با سرعت بخشیدن به رشد قیمت همراه بوده است. فروش منازل با سرعت بیشتری به سمت لیست‌های جدید با کاهش رشد قیمت همراه است. شاید باورش سخت باشد که در ماه گذشته قیمت مسکن به این شکل تغییر کرده است.

قیمت‌های فروش مجدد مسکن در تورنتو بیشتر همچنان به طرز دیوانه واری افزایش می‌یابد. معیار ترکیبی «TRREB»، معروف به یک خانه معمولی، در ماه مه به ۱،۰۴۵،۸۰۰ دلار رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۰۱ درصد (۲۰،۶۰۰ دلار) افزایش داشت. قیمت‌ها در حال حاضر ۱۷.۸۳ درصد (۱۵۸،۲۵۰ دلار) بالاتر از ماه مشابه سال گذشته است. هم افزایش ماه به ماه و هم افزایش سالانه در رشد شتاب گرفت. در حال حاضر نرخ سالانه بیشترین میزان مشاهده شده از ژوئن ۲۰۱۷ است.

شهر تورنتو در سال گذشته عقب مانده بود، اما ماه گذشته جهش بزرگی انجام داد. معیار کامپوزیت سیتی در ماه مه به ۱،۱۰۵،۹۰۰ دلار رسید که نسبت به ماه قبل ۴.۷۲ درصد (۴۹،۸۰۰ دلار) افزایش داشت. اکنون قیمت‌ها در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۹.۱۱ درصد (۹۲۳۳۶ دلار) افزایش یافته است. رشد سالانه تقریباً نیمی از میزان مشاهده شده در منطقه بزرگ است. با این حال، نرخ ماهانه دو برابر این بود که یک شتاب بزرگ است. یک خانه معمولی فقط در مدت یک ماه دوباره به نصف درآمد متوسط ​​سالانه خانوار افزایش می‌یابد.

شتاب رشد قیمت بدون دخالت خارجی به خودی خود سرد می‌شود. فروش منازل تنظیم شده فصلی در ماه مه به ۹،۷۸۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۸.۹۰ درصد کاهش داشته است. این کمک کرد تا فروش تعدیل نشده نسبت به لیست‌های جدید «SNLR» به ۶۴.۳۰ درصد برای ماه برسد. طی چند ماه گذشته، این شاخص به سرعت در حال سقوط است و بیش از ۱۲۰ درصد سقوط می‌کند. در سطح بالایی، اکنون بازار تقریباً دو برابر بیشتر از کمترین دوره سال گذشته عرضه شده است.

افزایش قیمت مسکن در تورنتو بیشتر انتظارات را برآورده می‌کند. با عرضه بهتر بازار، رشد قیمت نیز سریعتر در حال افزایش است. با این حساب، چنین عرضه سریع «SNLR» همیشه با کاهش رشد قیمت همراه بوده است. این اتفاق معمولاً حدود ۶ ماه پس از اوج اتفاق می‌افتد و ماه گذشته چهارمین ماه بود. حتی اگر رشد قیمت کند شود، هنوز فضای زیادی برای کاهش قیمت‌ها در بازار املاک و مستغلات تورنتو وجود دارد.

منبع: betterdwelling

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز