کیهان معترضان ایرانی را تروریست خواند و گفت آن‌ها به دفتر این روزنامه حمله کردند

Submitted on ی., 10/02/2022 - 11:29

در حالی که تظاهرات ضد‌حکومتی در اغلب شهر‌های ایران همچنان ادامه دارد، روزنامه کیهان، نزدیک به دفتر رهبری جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه دوم اکتبر/دهم مهرماه، از حمله معترضان به دفتر این روزنامه خبر داد. 

روزنامه کیهان که از افراطی‌ترین رسانه‌ها در ایران به شمار می‌رود در شماره روز یک‌شنبه خود معترضان ایرانی را «تروریست و اراذل اجاره‌ای» خواند و نوشت که آن‌ها روز شنبه شیشه‌های دفتر روزنامه را شکستند. 

بنا بر گزارش این روزنامه حامی رژیم جمهوری اسلامی، معترضان «ابتدا با پرتاب کوکتل مولوتف و استفاده از موانع بتنی به دنبال مسدود کردن خیابان بودند» و سپس با شعار‌هایی علیه کیهان و حسین شریعتمداری مدیرمسئول آن، تلاش داشتند وارد ساختمان روزنامه شوند. 

حسین شریعتمداری یک هفته پیش (چهارم مهر) اعتراضات مردمی ایران را «اغتشاشات» خوانده بود. مدیرمسئول کیهان در این مورد گفته بود: «فلان هنرپیشه سال‌ها از صداوسیما خورده است و الان وارونه عمل می‌کند، یا فلان ورزشکار از بغل همین مملکت میلیاردها به‌دست آورده و تنها یک خانه‌اش ده‌ها میلیارد می‌ارزد. باید خسارت‌هایی که در اغتشاشات به کشور زده شده، از اموال اینها گرفته شود.»

خبر حمله به روزنامه کیهان در حالی منتشر می شود که این روزنامه محافظه‌کار پیش از این معترضان ایرانی را «جنایتکار» خطاب کرده بود. 

کیهان همچنین در مورد کشته شدن مهسا امینی به دست نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی نوشته بود که برخی «نظام را به دروغ به شکنجه یک دختر جوان متهم می‌کنند».

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز