خریداران کانادایی خانه به دلیل تأثیر مضاعف تورم و افزایش نرخ بهره، نظر خود را تغییر می دهند

Submitted on چ., 03/30/2022 - 19:21

بر اساس نظرسنجی RBC که روز دوشنبه منتشر شد، تعداد کمتری از کانادایی ها مایل به خرید خانه در آینده نزدیک نسبت به دو سال گذشته در طول پاندمیک هستند. زیرا بسیاری از مردم نگران هستند که تورم بر توانایی آنها برای خرید خانه تأثیر بگذارد.

با گذشت بیش از دو سال از همه‌گیری، نگرش کانادایی‌ها نسبت به خرید خانه نیز در حال تغییر است. حدود ۲۳ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی سالانه ۲۷۵۳ کانادایی در ژانویه ۲۰۲۲ گفتند که قصد خرید خانه در دو سال آینده را دارند، در مقایسه با ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۱. نگرش در میان خریداران مسکن در سال جاری مشابه نگرش های ژانویه ۲۰۲۰ است، در آن زمانی۲۲ درصد تمایل خود را برای خرید خانه ابراز کردند.

آندریا متریک، مدیر ارشد بانک RBC، معتقد است که کانادایی ها به دلیل افزایش قیمت فعلی و رقابت شدید در بازار، از خرید خانه خودداری می کنند.

با نگاهی به وضعیت سراسر کشور، شاخص ترکیبی قیمت مسکن منتشر شده توسط وب سایت MLS در فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۲۹ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است که همچنین بزرگترین افزایش در طی حداقل ۱۶ سال می باشد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان (۴۸٪) نگران بودند که تورم بر توانایی آنها برای خرید خانه تأثیر بگذارد. از هر ۱۰ پاسخ دهنده، چهار نفر گفتند که احساس «بحران مالی» دارند، در حالی که ۴۲ درصد از بدتر شدن وضعیت مالی خود در سال آینده می ترسند.

متریک گفت: "بزرگترین فشار برای این خریداران مسکن، مقرون به صرفه بودن است." "آنها واقعاً از خود سؤالاتی درباره مقرون به صرفه بودن می پرسند: اول، توان خرید چه خانه ای را دارم؟ دوم، چه زمانی می توانم پول آن را بپردازم؟ سوم، از کجا می توانم مسکن مقرون به صرفه بگیرم؟"

متریک اضافه کرد، این مسائل مربوط به مقرون به صرفه بودن، به ویژه با خروج کانادایی ها از همه گیری، سطحی از عدم اطمینان را برای کسانی که به دنبال خرید خانه هستند ایجاد می کند و بنابراین بر نرخ بهره بازار تأثیر می گذارد.

فرانک کلایتون، محقق ارشد مسائل شهری و دارایی در دانشگاه رایرسون، موافق است که افرادی که می‌خواهند خانه بخرند، متوجه شده‌اند که قیمت خانه همیشه به طور مداوم افزایش نمی‌یابد، و اکنون آنها منتظر هستند تا بازار به بازار مقرون به صرفه تبدیل شود. .

او گفت: «در چند سال گذشته مردم فکر می کردند که اگر امروز خانه ای نخرم، ممکن است فردا نتوانم آن را بخرم و نتوانم خانه بخرم. اما من فکر می کنم اکنون افراد بیشتری این را می گویند که "از آنجایی که ما نمی توانیم پول خانه را بپردازیم، فقط صبر می کنیم."

تام استوری، نماینده املاک و مستغلات گفت که افزایش نرخ بهره همچنین دلیلی است که کانادایی ها اکنون می خواهند قبل از خرید خانه منتظر بمانند و ببینند.

او گفت: "این بزرگترین عامل روانی خواهد بود که باعث می شود مردم نظر خود را تغییر دهند." به خصوص وقتی تورم در حال افزایش است، بسیاری از مردم همیشه می گویند که بانک مرکزی برای مبارزه با تورم قطعا چند بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، این گزارش همچنین نشان داد که یک چهارم از پاسخ دهندگان معتقدند قیمت مسکن بر زندگی آنها تأثیر گذاشته است. از این تعداد، ۴۷ درصد گفتند که خرید خانه یا پس‌انداز برای خرید خانه، روابط آن‌ها را با خانواده‌شان تیره کرده است، در حالی که از هر ۱۰ نفر، سه نفر معتقدند که برای پس‌انداز کردن پول کافی برای خرید خانه، باید بیشتر با والدین خود زندگی کنند.

استوری گفت: "خرید خانه همیشه استرس زا بوده است. اما زمانی که قیمت ها پس از گذشت دو سال از همه گیری جهانی بالا رفت، فشار به طرز ویژه ای بالا بود."

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز