حمله متحدان القاعده به مواضع ارتش سوریه ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت

Submitted on ش., 08/26/2023 - 11:39

بنا بر اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه، دفتر مستندسازیِ مواردِ نقض حقوق بشر در جنگ داخلی سوریه مستقر در بریتانیا، اعضای گروه «انصار التوحید» که از متحدان القاعده است، حمله امروز را با انفجار عظیم یک بمب آغاز کرده و سپس به مواضع نیروهای دولتی یورش بردند.

بر این اساس، در این حمله ١١ سرباز ارتش سوریه کشته شده و ٢٠ سرباز دیگر نیز مجروح شده‌اند.

این حمله، چند روز پس از آن صورت گرفت که هواپیماهای جنگی روسیه و سوریه، طی چندین عملیات، آخرین پایگاه اصلی شورشیان در شمال غربی استان ادلب و بخش‌هایی از شهر حلب را هدف قرار داده و دست‌کم ۸ تن از جنگجویان را کشتند. 

توافق آتش بسی که در ماه مارس سال ٢٠٢٠ میان روسیه و ترکیه منعقد شده و قرار بود به حملات دمشق به استان ادلب که تحت حمایت روسیه انجام می‌شد پایان دهد، تا کنون مکرراً نقض و سبب جان باختن تعداد زیادی از غیرنظامیان شده است.

روسیه که یکی از حامیان اصلی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، است در سپتامبر ٢٠١٥ به جنگ داخلی این کشور پیوسته و به تغییر موازنه قدرت به نفع دولت سوریه کمک کرد.

این در حالی ست که ترکیه، حامی اصلی مخالفان مسلح دولت دمشق است.

درگیری ١٢ ساله سوریه که با اعتراضات ضد دولتی آغاز و سپس به یک جنگ داخلی تبدیل شد، جان پانصدهزار نفر را گرفته و نیمی از جمعیت ٢٣‬ میلیونی قبل از جنگ این کشور را آواره کرده است. بیش از ٥ میلیون سوری اکنون پناهنده هستند که بیشتر آنها در کشورهای همسایه به سر می‌برند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز