چگونه کانادا در فرآیند رزروهای تعطیلات زمستانی سال ۲۰۲۳ در هزینه‌های خود صرفه جویی کند؟

Submitted on ی., 11/13/2022 - 14:48

چگونه کانادایی‌ها می‌توانند در فرآیند رزروهای تعطیلات زمستانی سال ۲۰۲۳ در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند؟

با توجه به لغو محدودیت‌های سفر در اوایل امسال، درهای بسیاری از مقاصد محبوب گردشگری در دوران تعطیلات مجددا به روی کانادایی‌ها باز خواهد شد. یک کارشناس حوزه سفر به کسانی که قصد رفتن به سفرهای زمستانی را دارند توصیه می‌کند از هم اکنون رزروهای خود را انجام دهند.

لورن کریستی، روزنامه‌نگار حوزه سفر در شبکه CTV گفته است:

«خبر خوب این است که گزینه‌های مختلفی از مقاصد گردشگری و همچنین نقاط مورد علاقه کانادایی‌ها مانند جمهوری دومینیکن، کوبا و مکزیک مجددا بر روی میز قرار گرفته‌اند». اما باید توجه داشت که این بدان معنا نیست که فرآیند رزرو تعطیلات زمستانی به آسانی انجام خواهد شد. بنابراین اولین نکته این است که اگر هتل یا مکان خاصی را در نظر دارید، هرچه سریع‌تر آن را رزرو کنید.»

سایت مسافرتی Expedia گزارش سفرهای هوایی سال ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده و در آن نشان داده است که بهترین روزها برای رزرو پروازهای داخلی و بین المللی چه زمانی است و افراد چند ماه زودتر باید پروازهای خود را رزرو کنند.

بر اساس این گزارش، اگر مردم پروازهای خود را در روزهای یکشنبه رزرو کنند، به طور متوسط ۱۵ درصد در هزینه پروازهای داخلی و ۱۰ درصد در هزینه پروازهای خارجی صرفه جویی خواهند کرد.

سایت Expedia می‌گوید که مردم باید حداقل از دو ماه قبل پروازهای داخلی خود را رزرو کنند. این کار به طور متوسط حدود ۴۰ درصد در هزینه‌های آن‌ها صرفه جویی خواهد کرد. در این گزارش آمده است که اگر رزرو پروازهای بین المللی از سه ماه قبل انجام شود، می‌تواند به طور متوسط حدود ۱۰ درصد در هزینه‌ها صرفه جویی کند.

احتمال لغو پروازهایی که قبل از ساعت ۳ بعدازظهر حرکت می‌کند بسیار کمتر است. این اطلاعات بر اساس داده‌های موجود از ابتدای سال تا به الان است. و نشان می‌دهد که احتمال لغو پروازهای بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر ۱۵ درصد بالاتر است.

این گزارش توضیح می‌دهد که کسانی که پروازهای روز جمعه را رزرو می‌کنند تا ۲۰ درصد برروی هزینه پروازهای داخلی صرفه جویی خواهند کرد. سایت Expedia می‌گوید که تاریخ پرواز خود را در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه انتخاب نکنید زیرا این روزها گران ترین بلیط‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

برای مسافران بین المللی، پنجشنبه بهترین روز شروع سفر است. و انتخاب این پروازها به طور متوسط ۱۰ درصد در هزینه‌ها صرفه جویی خواهد کرد. کسانی که در روز چهارشنبه به خارج از کشور عزیمت کنند به طور متوسط حدود پنج درصد پس انداز خواهند کرد.

افزایش نرخ تورم بسیاری از حوزه‌های مختلف سراسر کانادا از جمله غذا، سوخت و مسکن را تحت تاثیر قرار داده است. کریستی می‌گوید که با وجود هزینه‌های بالای زندگی، همچنان برای تعطیلات زمستانی تقاضا وجود دارد. او همچنین متوجه روند افزایشی تعداد افرادی شده است که اقامتگاه‌ها و خانه‌های مسافرتی را به جای هتل رزرو می‌کنند.

«این‌ها در واقع جوامع هدفمند هستند. یک نمونه عالی آن منطقه کیسیمی در فلوریدا می‌باشد. در این ناحیه حدود ۶۰ هزار واحد قابل اجاره با اهداف مسافرتی تعبیه شده است و آن‌ها دارای امکاناتی همچون آشپزخانه و باربیکیو هستند.»

کریستی ادامه می‌دهد:

«برخی از این خانه‌ها سه تا چهار خوابه هستند و به یک خانواده بزرگ اجازه می‌دهد که با قیمتی در حدود ۵۰۰ دلار در آنجا اقامت کنند.

برای کسانی که در خصوص بیماری کووید۱۹ نگرانی‌هایی دارند. و هنگام سفر به خارج از کشور معمولا بیمار می‌شوند، برخی از مقاصد گردشگری همچون پالم بیچ در فلوریدا، که بر افزایش پروتکل‌های بهداشتی و فعالیت‌‌های مربوط به فضای باز تمرکز داشته، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

علی رغم اینکه اغلب مکان‌ها سیاست‌های بهداشتی خود را کنار گذاشته‌اند. اما وی همچنان مردم را تشویق می‌کند تا محدودیت‌های مربوط به کووید۱۹ را بررسی کنند.

«ما می‌دانیم که محدودیت‌ها عمدتا برداشته شده‌اند. اما برای مثال یک مورد عجیب مانند باهاما وجود دارد، اگر واکسینه نشده‌اید، باید یک رپید تست آنتی ژنی را ۷۲ ساعت قبل از سفر انجام دهید.»

در مارس ۲۰۲۲، سازمان آمار کانادا گزارشی را منتشر کرد که در آن جزئیات مربوط به سفر نشان می‌داد که در کانادا و خارج از کشور هنوز هم نرخ مسافرت کمتر از نرخ سال ۲۰۱۹ است. کانادایی‌ها در مارس ۲۰۲۲ بیش از پنج برابر بیشتر از مارس ۲۰۲۱ به ایالات متحده سفر کرده‌اند اما این نرخ همچنان ۳۳.۴ درصد از چهار میلیون سفر انجام شده در مارس ۲۰۱۹ بوده است.

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز