بانک مرکزی کانادا افزایش زودهنگام نرخ را اعلام کرد، تورم سالانه به 4.75 درصد خواهد رسید

Submitted on س., 11/02/2021 - 21:01

بانک مرکزی کانادا نرخ سیاستی معیار خود را در سطح فعلی حفظ کرد، اما همچنین نشان داد که یک افزایش نرخ در راه است.

بانک مرکزی آخرین تصمیم سیاستی خود را اتخاذ کرد تا نرخ بهره معیار را بدون تغییر در سطح 0.25 درصد نگه دارد که همان سطح نرخ بهره در طول پاندمیک می باشد.

بانک مرکزی در مارچ 2020 نرخ بهره را به شدت کاهش داد تا با کاهش هرچه بیشتر هزینه های استقراض و سرمایه گذاری، اقتصاد را تحریک کند.

بانک مرکزی در تازه ترین بیانیه خود ضمن حفظ نرخ سود بانکی به صراحت اعلام کرد که با بازگشت به حالت عادی و تورم بالاتر از حد انتظار، بانک مرکزی آمادگی دارد تا در اسرع وقت نرخ سود را افزایش دهد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، بانک مرکزی اعلام کرد: عامل اصلی افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت انرژی و تنگنای عرضه مرتبط با این همه‌گیری، اکنون قوی‌تر و بادوام‌تر از حد انتظار به نظر می‌رسد.

بانک کانادا با خروج تدریجی از برنامه به اصطلاح تسهیل کمی، این قصد را نشان داده است. در برنامه تسهیل کمی، بانک مرکزی هر هفته تا 5 میلیارد دلار اوراق قرضه دولتی می خرد تا هزینه وام را پایین نگه دارد. اکنون تعداد اوراق خریداری شده در این طرح به تدریج کاهش یافته و اعلام شد که خرید به پایان می رسد.

این نشانه آمادگی بانک مرکزی برای افزایش نرخ سود است. اقتصاددانان بر این باورند که ممکن است تا پایان سال آینده چهار برابر افزایش نرخ بهره وجود داشته باشد.

بانک مرکزی اکنون پیش بینی می کند که نرخ تورم سالانه در بقیه سال همچنان به افزایش خود ادامه می دهد و میانگین آن به 4.75 درصد می رسد.

نیروهایی که قیمت ها را بالا می برند، زنجیره تامین را مختل می کنند، هزینه های شرکت را بالا می برند و عرضه کالاهای مورد تقاضا را محدود می کنند.

همچنین رشد اقتصادی را تحت فشار قرار داده است که اخیراً با حذف محدودیت‌ها و افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده اقتصاد را تحت تأثیر قرار داده است.

بانک مرکزی کانادا پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی کانادا کاهش داد و نرخ رشد امسال را از 6.0 درصد به 5.1 درصد و نرخ رشد سال آینده را از 4.6 درصد به 4.3 درصد کاهش می دهد.
تورنتوپرشنز
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز