راز لاغر شدن از نگاه زنی که ۴۰ کیلو وزن کم کرده است

Submitted by farahnaz on چ., 01/27/2021 - 20:12
انجمن‌ها

راز لاغر شدن از نگاه زنی که ۴۰ کیلو وزن کم کرده است
یک زن هندی که در مدت ۵ ماه ۴۰ کیلوگرم وزن کم کرده، در مصاحبه با روزنامه تایمز هند رمز موفقیت خود را فاش کرد.

به نقل از اسپوتنیک، خانم سانا شتی ۳۲ ساله می‌گوید وقتی پزشکان تشخیص دادند که میزان کلسترول و قند در خون وی بالا است، شوکه شد. این خانم که وزنش ۱۲۵ کیلوگرم بود، گفت: "دکتر به من گفت یا باید وزن کم کنم، یا باید خود را برای بیماری‌های مکرر آماده کنم. در این زمان تصمیم گرفتم که از شر اضافه وزن خلاص شوم."

طوری که زن هندی می‌گوید راز کاهش وزن این نیست که چه غذایی بخورید، بلکه در اندازه غذایی است که می‌خورید. وی توضیح داد: "برای کاهش وزن و رسیدن به سلامتی مطلوب، باید به میزان معتدل ​​غذا بخورید. کنترل اندازه غذا چیزی است که به من کمک کرده در مدت زمان کوتاهی به نتایج خوبی دست پیدا کنم." خانم شتی افزود که او هر غذا را "۳۲ بار" به طور کامل می‌جود که به گفته او "واقعاً به ایجاد تغییر در وزن کمک می‌کند."

این زن همچنین گزارش داد که بلافاصله خوردن قند، محصولات گندم و غذاهای غیرگیاهی را کنار گذاشت. علاوه بر این وی فعالیت بدنی خود را افزایش داده و حداقل ۱.۵ ساعت پی در پی راه رفتن در روز را یک قانون برای خود کرد و به تمرینات یوگا پرداخت.

خوردن آجیل برای کاهش وزن؟
مغزهای خوراکی یا آجیل سرشار از کالری و چربی‌های سالم هستند، بنابراین ممکن است به فکرتان نرسد که بتوانید با آنها وزنتان را کم کنید.

اما مغزهای خوراکی بر اساس یافته‌های یک بررسی پژوهشگران دانشگاه هاوارد در سال ۲۰۱۹ ممکن است واقعا به کاهش وزن شما کمک کنند. این پژوهشگران پاسخ‌های داده شده حدود ۱۴۵۰۰۰ مرد و زن میانسال و سالمند را به پرسشنامه‌هایی درباره عادات غذایی، فعالیت جسمی و تغییرات وزن تجزیه و تحلیل کردند.

نتایج نشان داد که در افرادی که عادتشان به اصلا نخوردن مغزهای خوراکی را عوض کرده و روزانه به طور میانگین دست کم نصف وعده (تقریبا نصف کف دست) از این مغزها مصرف کرده بودند، در مقایسه با افرادی که همچنان اصلا مغزهای خوراکی نخورده بودند، احتمال چاق شدن در طول یک دوره چهارساله ۱۶ درصد کمتر است.

جایگزین کردن گوشت قرمز، گوشت فراروی‌شده، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، دسر و چیپس سیب‌زمینی با نصف وعده مغزهای خوراکی نیز با کاستن از احتمال افزایش وزن همراهی داشت.

این پژوهشگران می‌گویند مغزهای خوراکی حاوی پروتئین و فیبر هستند که به ما کمک می‌کنند برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنیم و اشتیاق‌مان برای خوردن هله‌هوله‌ها کمتر شود. همچنین گرچه‌ مغزهای خوراکی کالری بالایی دارند، اما تا ۲۰ درصد از کالری این مغزها در روده جذب نمی‌شود و دفع می‌شود.

Most viewed topics today