بالاخره ما نفهمیدیم که کی باید پای کیو بشوره؟

Submitted by jila on Mon, 02/05/2018 - 00:44
Youtube or facebook videos

از جمله مراسم شب زفاف این است که داماد، پس از ورود عروس به حجله پاهای او را بشوید، و همان آب را از یکطرف اتاق به طرف دیگر و یا به بیرون بپاشد، و در روایت آمده است که از این طریق انواع بلاها و فقر و پریشانی از زندگی آنان دور می گردد... .
در این زمینه توجه شما خوانندگان عزیز را به یک حدیث از رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) جلب می نمایم:
یا علی! اذا دخلت العروس بیتک فاخلع خفیها حین تجلس، و اغسل رجلیها وصب الماء من باب دارک الی اقصی دارک، فانک اذا فعلت ذالک اخرج الله من دارک سبعین الف لون من الفقر، و ادخل فیها سبعین الف لون من البرکه، و انزل علیک سبعین الف رحمه...
: رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) ضمن وصیت طولانی به امیرالمؤمنین در مورد شب زفاف و مراسم آن از جمله می فرمایند: یا علی! هنگامی که عروس به خانه ات وارد شد، و بر روی زمین نشست، کفشها و جوراب وی را از پاهایش بیرون نموده وآنها را بشوی، و آنگاه همان آب را از یکطرف خانه به طرف دیگر (به حیات) بپاش، و بدان که از این طریق خداوند، هفتاد هزار نوع فقر و پریشانی را از خانه ات دور نموده، و هفتاد هزار نوع برکات و رحمت برایتان نازل می کند، و عروس از انواع بیماری های جنون، جذام، برص... در این خانه در امان می ماند...(215).

-----------------------------------
با توجه به این حدیث معمول اینست که مرد برای عروسی که میآورد ارزش بگذارد و پایش را بشوید ولی این ویدئو برعکس این را میگوید.
شاید دلیل آن این روزها بی بها شدن زن ها و توجه مردان به بیرون از منزل باشد و از آن سو تلاش زنان برای جذب مردان به کانون خانواده است.
نگه داشتن روابط خانوادگی در جامعه ی بیمار کار آسانی نیست!

من به این حدیث و به این فیلم کاری ندارم و اصلا لزومی ندارد که زن پای شوهرش را بشوید و یا برعکس
مسئله عهدی است که بسته اند و مسئولیتی است که قرار است در طی این مسیر با هم طی کنند.آیا اگر زن و شوهر موفقی سالها زندگی عاشقانه ای داشته اند
و حتی یکبار پای یکدیگر را نشسته اند به خطا رفته اند؟
مسئله این است که این خانم توجه مردم را به حاشیه می برد.اگر مردی قرار است زندگی را رها کند و بد اخلاقی وبد اخمی داشته باشد،
شستن پای او نیز دردی را دوا نخواهد کرد.

از این طرز صحبت این خانم به عنوان یک زن محجبه بسیار بدم اومد و ایشان روابط مقدس زناشویی را خیلی زشت بیان می کنند.

من برای صدا و سیما واقعا متأسفم که از این افراد برای برنامه ها و مشکلات خانوادگی استفاده می کنه!
من به یاد نمیارم که در برنامه های عمومی و خانوادگی قبل از انقلاب خانمی اینقدر بی پرده راجع به مسائل خانوادگی صحبت کرده باشد.
ایشان کارشناس مسائل خانواده هستند یا متخصص روابط پرنو؟!!!
من بعد از دیدن این ویدئو جداً از خودم به عنوان یک زن بدم اومد.

شما فکر می کنید در طی این سال ها ، چی یاد مردم دادند؟ این ویدئو اولیش نیست و آخریش هم نخواهد بود.فکر می کنید برای چه اخلاق در ایران به زیر صفر رسیده؟!
از روی همین ویدئو می فهمید که آموزش کشور و حل مسائل خانوادگی به دست چه کسانی افتاده است.

باید از این پیرمرد که رمز عمر زیادش را همسر خوب می داند بپرسیم همسرش پایش را میشسته است؟!!!!

پیرترین مرد کانادا: راز طول عمر، داشتن همسر خوب است!
ساسکاچوان- ازموند آلکوک، راز طول عمر 108 ساله اش را یافتن همسر مناسب می داند. آلکوک که اهل Kerrobert ساسکاچوان می باشد، جمعه گذشته 108 ساله شد. به گفته مقامات بهداشتی و درمانی ساسکاچون، او پیرترین مرد کانادا می باشد. آلکوک که در خانه سالمندان زندگی می کند می گوید: من چند سال اول جوانی ام رفتار خوبی نداشتم. اما بعد یک همسر واقعا خوب را یافتم.

همسر آلکوک، هلن، 7 سال قبل پس از 72 سال زندگی مشترک با ازموند، درگذشت. مرد بیوه پس از مرگ همسرش چند سال به تنهایی در خانه شان زندگی کرد، اما در نهایت تصمیم گرفت به خانه سالمندان برود. جمعه گذشته، کارکنان خانه سالمندان برای پیرمرد 108 ساله جشن تولد گرفتند که اتفاقا شهردار نیز در آن شرکت کرد. شهردار وین ماک، 26 ژانویه را به احترام ازموند که خود را یکی از سرسخت ترین طرفداران تیم بیسبال Blue jays می خواند، روز Esmond Alcock Day نامگذاری کرد.

با اینکه پسر او، دیل آلکوک 78 ساله نتوانست از Port Coquitlam بریتیش کلمبیا خود را به جشن تولد برساند، ولی پدر و پسر به وسیله Facetime با همدیگر صحبت کردند. دیل در گفتگو باخبرنگاران گفت: هر روز با همدیگر Facetime می کنیم. او واقعا خوشحال و راضی است. آنها رفتاری عالی با پدرم دارند.

کارکنان خانه سالمندان غذای مورد علاقه ازموند را سرو کردند: استیک، هویج و میوه!

به گفته دیل، آلکوک 100 سال از عمرش را در شهر kerrobert (واقع در 200 کیلومتری جنوب غرب ساسکاتون) سپری کرده و قبل از بازنشسته شدن در سال 1975، به کشاورزی مشغول بود.

Most viewed topics today