تهران ممکن است در بلاروس برای مسکو پهپاد تولید کند

Submitted on چ., 05/10/2023 - 17:09

بر پایه گزارشی که روز چهارشنبه در روزنامه ژروزالم پست، منتشر شد، کرملین برای «انتقال پهپاد از خاورمیانه تا روسیه» با مشکلات لجستیکی مواجه شده‌است، اما تولید پهپاد ایرانی در بلاروس، به مسکو امکان می‌دهد که در این راستا به مشکل برخورد نکند.

طبق اطلاعاتی که یک مرکز منتسب به «شورشیان بلاروس» منتشر کرده‌است، یک کارگروه از مهندسان ایرانی در حال بررسی کارخانه‌ای در «گومل» هستند تا آن‌را به مکانی برای تولید پهپادهای سری شاهد، تبدیل کنند. گفته می‌شود که سفر این کارگروه، توسط سرویس‌های اطلاعاتی روسیه سازماندهی شده‌است.

در این گزارش افزوده شد که برپا کردن یک کارخانه تولید پهپاد ایرانی در بلاروس، نخستین نمونه از تبدیل شدن این کشور به «مرکزی برای همکاری روسیه و ایران در زمینه پهپاد» نیست.

گفتنی است که در ماه اکتبر، مرکز ملی مقاومت اوکراین مدعی شد که مربیانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گومل دیده شدند که در حال آموزش سربازان روسی برای استفاده از پهپادهای ایرانی هستند.

کشورهای غربی، رژیم حاکم بر ایران را متهم می‌کنند که با فرستادن پهپاد به روسیه، به مسکو در تهاجم به اوکراین یاری می‌رساند.

جمهوری اسلامی باوجود کشف‌شدن لاشه چند پهپاد ایرانی در روسیه، اتهام پیش‌گفته را رد می‌کند و مدعی است که آن‌ها را پیش از آغاز جنگ در اوکراین، به روسیه  داده‌بود.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز