احمد وحیدی مجامع بین‌المللی مدافع حقوق بشر را حامی و مروج حمله به شاهچراغ معرفی کرد

Submitted on Mon, 08/14/2023 - 04:46

فرماندۀ پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران که به دلیل دست داشتن در قتل ده ها یهودی آرژانتینی تحت پیگرد جهانی است، در جای دیگری از سخنانش افزود : "سال گذشته نیز شاهد همین اتفاق در حرم مطهر [شاهچراغ] بودیم" ولی "تمام مجامع بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر سکوت کردند و همین سکوت و حمایت های آنها مروج این گونه اعمال تروریستی است."

در اظهاراتی جداگانه محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه در نشست علنی مجلس هدف از حملۀ دیشب به شاهچراغ را "ناامن‌سازی کشور و برهم زدن آرامش مردم و مختل‌سازی زندگی روزمره دانست" و آن را نیز به "دشمنان" نسبت داد. به گفتۀ قالیباف "پروژه ناامن‌سازی ایران "در هفته‌های اخیر شدت یافته" ولی "با هوشیاری نیروهای امنیتی خنثی شده است."

به گفتۀ مقامات ایران یکی از مهاجمان دیشب در شاهچراغ دستگیر شده و تحت بازجویی قرار گرفته است. "تسنیم"، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، با استناد به منابع خود فرد دستگیر شده را یک افغان معرفی کرده است. این خبرگزاری نوشته است : "شنیده های خبرگزاری تسنیم از منابع خود حاکی است که تروریست دستگیر شدۀ دیروز فردی به نام س.اسلم‌یار، تاجیک‌تبار و اهل ولایت بدخشان است."

در اظهاراتی جداگانه محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس گفته است که انگیزۀ فرد مهاجم انتقام گیری "پس از اعدام دو تروریست حادثۀ قبلی [در شاهچراغ] بوده است."

به گزارش منابع رسمی خبر در ایران، در حملۀ مسلحانه دیشب به حرم شاهچراغ یک نفر کشته و دست‌کم هشت تن دیگر زخمی شده اند.   

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز