زمان رویت طلای ۲۳۰۰ دلاری

Submitted on جمعه, 11/20/2020 - 01:23

به گزارش اقتصادنیوز، با بسته شدن بازار‌های جهانی روز چهارشنبه، قیمت هر اونس طلا 0.3 درصد سقوط کرد اما در نیمه دوم کانال 1800 باقی ماند. قیمت اونس فلز زرین از زمان گزارش موفقیت واکسن فایزر، در همین بازه در حال نوسان بوده است.

قیمت اونس طلا با 3 دلار کاهش بر روی 1867 دلار بسته شد. در حالی که این فلز گران‌بها در هفته گذشته 0.5 درصد، در ماه گذشته 1.9 درصد و در 3 ماه گذشته 3.3 درصد افت قیمت داشته است. گلدمن ساکس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات مالی جهان پیش‌بینی کرده است که قیمت فلز زرد در سال 2021 با 22 درصد افزایش به 2300 دلار خواهد رسید. 

گلدمن ساکس انتظار دارد که طلا در ماه‌ها‌ی آتی از محدوده معاملات تجاری خود خارج شود و در سال 2021 به سبب رکود اقتصادی، ویروس کرونا و افزایش تورم، صعودی چشمگیر داشته باشد. 

اونس طلا پس از رالی تابستانی خود که تا اوایل پاییز ادامه یافته بود، چند ماهی است که در حدود 1900 دلار در نوسان است. پیروزی بایدن و نا اطمینانی نسبت به انتخابات ایالات متحده، به یک افزایش کوتاه مدت دامن زد، اما امید به واکسن جدید کرونا، سرمایه گذاران را از پناهگاه‌های امن خارج و آن‌ها را به دارایی‌های خطرناک‌تر تشویق کرد. اکنون به گفته تحلیل‌گران در کوتاه مدت طلا کاتالیزور روشنی برای افزایش قیمت ندارد.

تحلیل‌گران گلدمن ساکس اظهار می‌کنند فلز گران‌بها با توجه به نگرانی‌های تورمی، آماده است تا در سال 2021 به بالاترین حد تاریخی خود صعود کند. گلدمن همچنین انتظار دارد تقاضا برای طلا در بازارهای نوظهور تقویت شود. به گفته این شرکت: از طرفی تقاضای طلای فیزیکی چین و هند، در حال حاضر نشانه‌هایی از عادی شدن را نشان می‌دهند و از طرف دیگر، احتمالا دولت بایدن موضع ملایم‌تری در قبال سیاست تجاری داشته باشد و این موضوع باید از  افزایش قیمت طلا حمایت کند.

منبع
eghtesadnews
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز