یک زن ساکن بریتیش کلمبیا از سقوط یک شهاب سنگ در اتاق خوابش خبر داد

Submitted on پ., 10/14/2021 - 01:20

یک زن ساکن بریتیش کلمبیا از سقوط یک شهاب سنگ در اتاق خوابش خبر داد

روث همیلتون ساعت‌ها در تختخواب‌اش در شهر گلدن خوابیده بود و با صدای پارس سگش از خواب بیدار شد که ناگهان سنگی سقف خانه‌اش را شکافت و درست روی بالشت او سقوط کرد.

وی با اشاره به انفجار و آوار به سر و صورتش گفت :من نمی‌دانستم چکار کنم بنابراین از تختم بیرون پریدم، چراغ‌ها را شروع کردم و به پلیس زنگ زدم.

اپراتور چند سوال از من کرد و من وقتی یکی از دو بالشتم را کنار زدم با یک شهاب سنگ برخورد کردم.

آن سنگ یک قطعه سنگ خاکستری و تقریبا اندازه یک خربزه بود که از فضا سقوط کرده و روی بالشت گلدار وی افتاده بود و فقط چند اینچ با جایی که او قبلاً سرش را گذاشته بود فاصله داشت.

وی با بیان اینکه از ترس مثل بید میلرزیده اظهار داشت: شما وقتی به تختخواب می‌روید فکر می‌کنید ایمن هستید ولی وقتی با یک شهاب سنگ مواجه می‌شوید ترسناک است.

البته روث اول نمی‌دانسته که این سنگ یک شهاب سنگ است و آن‌را برای تحقیق به پلیس تحویل داده و یک مامور که مشکوک به پرتاب نخاله از محل ساخت و ساز بزرگراه شماره 1 در همان حوالی و یا کوه راکی بود. اما کارگران که شاهد این حادثه بودند گفتند که مشاهده کرده‌اند یک شهاب سنگ یا یک ستاره در حال سقوط بوده است …

پیتر براون، پروفسور گروه فیزیک و نجوم دانشگاه نیز گفت: مطمئناً این سنگ یک شهاب سنگ است. همه چیز در مورد سقوط یک شهاب سنگ مطابقت دارد و این واقعیت که این گلوله آتشین در اصل درست در همان زمان رخ داده بوده است.

براون افزود: آنها امیدوارند نوع شهاب سنگ را در ماه آینده شناسایی کنند، اما او مظنون است که از کمربند اصلی سیارک‌های منظومه شمسی سقوط کرده است.

این محقق همچنین بیان کرد که این اولین بار نیست که شهاب سنگی به اتاق خواب کسی می‌افتد. این اتفاق در اندونزی در سال گذشته رخ داد.

او گفت که تیم او از هرکسی که حدود ساعت 11:30 بعد از ظهر از یک توپ آتشین در اطراف محل خانه روث فیلم ضبط شده یا امنیتی دارد تا سوم اکتبر برای آن‌ها ارسال کند.

همیلتون قصد دارد شهاب سنگ را برای تحقیق در اختیار براون و تیمش قرار دهد اما پس از اتمام کار محققان، شهاب سنگ را پیش خودش نگه می‌دارد.

پدیده حلقه آتش؛ اولین خورشیدگرفتگی حلقوی سال 2021 در کانادا بامداد پنج‌شنبه رخ می‌دهد

در روز اول فروردین ماه ۱۴۰۰ سیارکی بزرگ با شتاب زیاد از کناره زمین عبور خواهد کرد

منبع: سی‌بی‌سی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز