وزیر نفت ایران خبر داد: تهاتر نفت با کالا و جذب سرمایه‌گذار در بازارهای بین المللی

Submitted on چ., 10/13/2021 - 00:41

وزیر نفت ایران خبر داد: تهاتر نفت با کالا و جذب سرمایه‌گذار در بازارهای بین المللی

جواد اوجی، وزیر نفت ایران، از پیش‌بینی راهکارهای متنوعی مانند تهاتر نفت با کالا و  مشارکت و سرمایه‌‌گذاری در بازار جهانی خبر داد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، وی در جمع خبرنگاران با اشاره به نشست‌اش با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی این خبر افزود: در این جلسه برنامه‌های وزارت نفت در حوزه‌های بالادستی و پایین‌دستی نفت و گاز، چالش‌های این وزارتخانه و سرمایه‌‌گذاری‌های مورد نیاز و پروژه‌های در دست اجرا تشریح شد.

اوجی تصریح کرد: در این نشست همچنین وضعیت فعلی صنعت نفت در حوزه نفت، گاز، پالایش و پخش و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشریح شد و سرمایه‌‌گذاری‌های موردنیاز در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کابینه سیزدهم تامین سرمایه‌‌گذاری در حوزه وزارت نفت را ضروری خواند و گفت: حمایت نمایندگان می‌تواند در تحقق این مهم اثرگذار باشد.

اوجی میادین مشترک را اولویت نخست حوزه نفت و گاز، فشارافزایی میادین گازی برای حفظ و نگه‌داشت تولید در بخش گاز و نفت دانست و بیان کرد: سرمایه‌‌گذاری‌ در بخش میان ‌محصولی صنایع پیشران پتروشیمی و پارک‌های زنجیره‌ای اهمیت دارند.

وی یادآور شد: من فکر می‌کنم با استفاده از تمامی پتانسیل‌های داخلی، ظرفیت‌های خارجی و تنوع قراردادها خبرهای خوبی در راه است.

ماه گذشته وزیر نفت ایران از طرح جذب سرمایه‌گذاری در نفت و گاز خبر داده و گفته بود ایران قصد دارد 145 میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی در صنعت سوخت فسیلی خود جذب کند.

وی در دیدار با مدیران شرکت سینوپک چین نیز گفته بود که قصد دارد طی چهار تا هشت سال آینده 145 میلیارد دلار در توسعه صنعت بالادستی و پایین‌دستی صنعت نفت سرمایه گذاری کند و بر همین اساس از حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این صنعت استقبال می کند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز