وزارت اطلاعات ایران : دست کم یک میلیارد یورو ارز صادراتی به مصارف غیرمجاز رسیده

Submitted on س., 08/04/2020 - 13:20

وزارت اطلاعات تصریح کرده است که "با وجود گستردگی تخلفات و بررسی اسناد توقیفی، تحقیقات تکمیلی" در مورد این شبکه ادامه دارد و بعید نیست که "ارقام تخلفات ارزی این شبکه که در کل کشور فعالیت می کرده افزایش قابل ملاحظه ای" بیابد.  

وزارت اطلاعات در بیانیه خود "به تجار شریف و صادرکنندگان واقعی توصیه کرده که به هیچ عنوان از کارت های بازرگانی دیگران استفاده نکنند [...] تا متهم به تخلف ارزی نشوند." وزارت اطلاعات همچنین از این بازرگانان که جهت صادرات کالا ارز دولتی دریافت می کنند خواسته است که "در اسرع وقت" ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند.

حسن روحانی می گوید که ٢٧ میلیارد دلار از این ارزهای که جهت صادرات توسط تجار دریافت شده به کشور بازنگشته اند بی آنکه وی اسامی این "تجار" را اعلام کند. به گفتۀ یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق همه دریافت کنندگان ارزهای صادراتی وابستگان دولتی هستند و به همین خاطر اسامی متخلفان اعلام نمی شود. عدم بازگشت این ارزها که به گفتۀ سعید لیلاز بیشتر به "فرار سرمایه" شباهت دارد تنگناهای مالی دولت را تشدید کرده به طوری که در نتیجۀ آنها واردات برنج و چای از هند عملاً متوقف شده و دولت و مجلس در نظر دارند تدابیری جهت جیره بندی اقلام اساسی مواد غذایی در حمایت از دهک های پایین جامعه اتخاذ کنند.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز