ویروس کرونا: شمار مبتلایان در ایران در حال افزایش است؛ در تهران یک مورد شناسایی شد

Submitted on پ., 02/20/2020 - 12:54

ساعاتی پس از تائید گزارش مقامات دولت ایران مبنی بر بستری شدن دو فرد مبتلا به ویروس کرونا، منابع دولتی مرگ این دو فرد را مورد تائید قرار دادند. پیش از این، مقامات ایران، تمامی گزارش‌های مربوط به ورود احتمالی ویروس کرونا به این کشور را تکذیب می‌کردند.

ایران: دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در قم درگذشتند

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران، روز پنج‌شنبه اول اسفند، اعلام کرد: بر اساس شواهد آزمایشگاهی، ابتلا سه نفر از بیماران بستری در قم و اراک به ویروس کرونا تائید شده و بیماران مذکور تحت مراقبت در بیمارستان قرار دارند.

به گفته این منبع، سه بیمار تابعیت ایرانی داشته، دو نفر در قم به این ویروس مبتلا شده و فرد مبتلا در اراک هم ساکن قم و پزشک می‌باشد.

به منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، وزارت آموزش و پرورش ایران اعلام کرد: تمامی مدارس قم روز شنبه آینده، سوم اسفند ماه، تعطیل خواهد بود. همچنین روز پنج‌شنبه اول اسفند هم تمامی مدارس، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های قم تعطیل بود.

شناسایی یک مورد مشکوک به ویروس کرونا در شهر تهران

خبرگزاری ایرنا، روز پنج‌شنبه اول اسفند، به نقل از شرکت مترو تهران اعلام کرد: فرد مشکوک به ویروس کرونا در ایستگاه مترو شوش در تهران شناسایی و به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته همین منبع، به علت پاکسازی، ایستگاه مترو شوش به مدت چند دقیقه تعطیل شده است.

همزمان با اعلام منابع رسمی در خصوص شناسایی موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا و مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به این ویروس، سازمان هواپیمایی کشوری ایران اعلام کرد: تمامی پروازهای مسافری به چین متوقف شده است و پروازهای غیرمسافری (باری)، کنترل شده و تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

در پی انتشار خبرهایی مبنی بر درخواست عراق برای بسته‌شدن مرزهای این کشور با ایران، وزارت بهداشت عراق این خبر را تکذیب کرد.

نگرانی از گسترش شیوع ویروس کرونا در ژاپن و کره جنوبی

در حالیکه مقامات چین، روز پنج‌شنبه اول اسفند، از کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا ابراز خرسندی کردند، مقامات ژاپن و کره جنوبی نسبت به گسترش این ویروس در کشورهای خود ابراز نگرانی کردند.

در ژاپن، دو نفر از ۳۷۰۰ مسافر کشتی تفریحی، که در قرنطینه به سر می‌بردند، جان خود را از دست دادند. تاکنون ۶۲۱ مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان مسافران کشتی تفریحی دایاموند پرنسس شناسایی شده است.

در کره جنوبی هم نخستین مورد مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به تائید رسید.

شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تاکنون بالغ بر ۲۱۱۸ مورد برآورد شده است. در مجموع، ۷۴ هزار و ۵۰۰ نفر تاکنون در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شدند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز