واکسن آسترازنکا و اشتباه در ساخت آن

Submitted on ش., 11/28/2020 - 00:36

مدیرعامل شرکت آسترازنکا در روز پنج شنبه اعلام کرد که بر اساس شبهات موجود پیرامون تحقیق بر سر مقدار کارایی واکسنی که این شرکت تولید کرده، آزمایشات جدیدی درباره مقدار تاثیر واکسن آسترازنکا در سراسر جهان خواهد شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد اشتباه در تولید واکسن بیماری کرونا را پذیرفته‌اند. این امر می‌تواند نتیجه آزمایش‌های کنونی که مستقیما با مقدار تاثیر واکسن آسترازنکا ارتباط دارد را زیر سوال ببرد. این شرکت در آزمایشات این واکسن به بسیاری از داوطلبان دوزی کمتر از میزان پیش بینی شده تزریق کرد. بر خلاف انتظارها، افرادی که دوزی کمتر از حالت نرمال دریافت کردند بیشتر از دیگران در مقابل این بیماری ایمن شده بودند.

این شرکت اعلام کرده است که واکسن این شرکت بر اساس نتیجه میزان کارایی آن در هر دو گروه از شرکت کنندگان ۷۰ درصد بوده است. تعداد شرکت کنندگان این آزمایشات در تست جدید احتمالا کاهش یافته و سریع‌تر از آزمایش اولیه پیش خواهد رفت. اما نگرانی‌هایی در این زمینه مطرح شده که مرتبط با نتیجه این آزمایش است و باعث کاهش ارزش سهام شرکت داروسازی هستند.

مقامات این شرکت داروسازی اعلام کردند که انتظار ندارند ابهام‌هایی که در این باره مطرح شده باعث شود تا مقامات بریتانیا و اتحادیه اروپا اجازه استفاده از این واکسن را صادر نکنند. طبق گفته آن‌ها، کسب مجوز از مقام‌های بهداشتی ایالات متحده با توجه به این خطای رخ داده دشوار به نظر می‌رسد.

شرکت آسترازنکا همچنان امید دارد که بتواند قبل از پایان امسال مجوز استفاده از این واکسن را برای جلوگیری از بیماری کرونا در برخی کشورها به‌دست آورد.

منبع: یورونیوز

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز