طی ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۰، بیش از ۹۰۰ آلبرتایی در اثر مصرف مواد مخدر جان خود را از دست داده‌اند

Submitted on ی., 12/20/2020 - 00:36

داده‌های جدید منتشر شده توسط دولت آلبرتا در روز جمعه نشان می‌دهد که آلبرتا در حال رکوردشکنی مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر در کانادا در سال ۲۰۲۰ است.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، اطلاعات منتشر شده در یک وب سایت جدید دولتی نظارت بر سوء مصرف مواد مخدر همچنین نشان می‌دهد که شیوع بیماری همه گیر کووید۱۹ تا چه اندازه بر توانایی افراد در مدیریت اعتیاد تأثیر گذاشته است.

جیسون لوان، رئیس بهداشت روان و اعتیاد، روز پنجشنبه در این رابطه گفت: «مصرف مواد مخدر برای افرادی که از بیماری‌های روانی رنج می‌برند، فقط زندگی آن‌ها را دشوارتر می کند».

در ماه جولای، آلبرتا با ۱۴۲ مورد مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در کانادا رکورددار بود. ماه اکتبر، تعداد ماهانه مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در این استان به ۹۴ کاهش یافت. با این وجوذ هنوز از متوسط ​​قبل از ابتلا به بیماری همه گیر در ماه مارس در آلبرتا بیشتر است.

لوان با بیان اینکه مشاهده آمار مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر قلبش را به لرزه درآورده است بیان کرد: «حتی یک مرگ هم غم انگیز است و هر زندگی ارزشمند است. آن‌ها افرادی هستند که اعضای خانواده، همکاران و اعضای جامعه ما هستند. این وحشتناک است».

قبل از شیوع کووید۱۹، داده‌های دولت نشان می‌دهد که کنترل بحران مصرف مواد مخدر در کانادا در حال تضعیف شدن بوده است. در سال ۲۰۱۹، تعداد موارد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر رو به کاهش رفت و تعداد تماس‌های خدمات فوریت‌های پزشکی با مواد مخدر در حال کاهش بود.

در ماه مارس، این روند به شدت معکوس شد. در همان زمان، حضور در سایت‌های تحت نظارت مصرف در ادمونتون، کلگری، گراند پرری، لتبریج و رد دییر شروع به کاهش کرد.

دستورالعمل های بهداشت عمومی برای دور نگه داشتن افراد، تعداد افرادی را که می‌توانند در برنامه‌های بهبود اعتیاد در بیماران ثبت نام کنند نیز محدود می‌کند. بعداً مدیر ارشد بهداشت پزشکی آلبرتا قوانین منحصر به فرد همه گیر را برای این امکانات تصویب کرد.

در ابتدا، قوانین بهداشت عمومی مانع از برگزاری جلسات داخل ساختمان توسط گروه‌های حمایتی نظیر مواد مخدر ناشناس و مشروبات الکلی ناشناس شد. این جلسات اکنون با داشتن ماسک و فاصله فیزیکی مجاز است.

لوان گفت که خدمات اکنون سازگار بوده و به طور شبانه روزی جلسات مشاوره درمانی و مجازی را ارائه می‌دهند.

دولت متعهد شده ۱۴۰ میلیون دلار برای برنامه‌های بهداشت روان و اعتیاد در دوره چهار ساله خود شامل ۴۰ میلیون دلار برای مقابله با اعتیاد به مواد مخدر داشته باشد.

منبع: سی بی سی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز