تورنتو از صدای خودروها در شب به تنگ آمد، رادار رهگیری نصب می‌کند

Submitted on جمعه, 10/08/2021 - 13:29
آیا شما هم از شنیدن صدای گاز و ترمز بلند خودروها در شب‌ها خسته شده‌اید؟ شهرداری تورنتو امیدوار است بتواند با نصب رادارهای سر و صدا، جلوی این صداها را بگیرد.
صداهای بلند در شب قدمتی به اندازه ساخت وسیله نقلیه دارند اما اخیرا این سر و صدا به قدری زیاد شده‌اند که بسیاری از مردم را در شب بیدار نگاه می‌دارند و صداهای اعتراضشان به شهرداری‌ها از جمله تورنتو رسیده است. پاریس و ادمونتون نیز پیشتر طرح‌هایی را در این زمینه بررسی کرده‌اند.

sina sotodehnia insurance بیمه سینا ستوده‌نیاChatr best sale discounted plan Toronto

 
تورنتو از صدای خودروها در شب به تنگ آمد، رادار رهگیری نصب می‌کند
شورای شهر تورنتو در جلسه ویژه این هفته خود به بررسی طرح نصب رادار سر و صدا در محله‌های مسکونی رای مثبت داد. با این فناوری نسبتا جدید، میکروفون‌های کالیبره شده در جهت‌های مشخصی به هم متصل می‌شوند تا زمانیکه سطح صدا از میزان خاصی بالاتر رفت یک مدار فرمانده، دوربین‌های مداربسته آن ناحیه را فعال کند تا دوربین‌ها بتوانند مشخصات وسیله نقلیه را با گرفتن عکسی از آن ثبت کرده و نتیجتا صاحب آن، به واسطه قانون "سر و صدای شهرداری" جریمه شود.

Han Dong Toronto Canada MP

مسابقه خودروها در شب، ترمزها و دور برگردان‌های پُر سر و صدا، اگزوزهایی که دستکاری شده‌اند تا صدای ماشین مسابقه بدهند از جمله مواردی هستند که "آنا بایلائو" معاون شهردار که این طرح را به شورای شهر تورنتو آورده از آنها گله می‌کند. وی می‌گوید:" شکایات به وضوح طی دو سال گذشته افزایش یافته از ۱۲,۹۹۷ مورد در سال ۲۰۱۸ به عدد عجیب ۱۸,۱۷۷ مورد در سال ۲۰۱۹ رسیده است. اکنون با این حجم زیاد شکایت شهرداری در حال بررسی مشکل است". طبق آئین نامه فعلی سر و صدا که در سال ۲۰۱۹ اجرایی شد، سر و صدای ترافیک به دو دسته تقسیم می‌شود: ماشین‌ها و کامیون‌ها اجازه ندارند "صدای قابل شنیدن داشته باشند" و هنوز هیچ محدودیت بلندی صدایی (با واحد دسی‌بل) برایشان تعیین نگشته؛ اما موتورسیکلت‌ها مجاز نیستند صدایی بیشتر از ۹۲ دسی‌بل در فاصله ۵۰ سانتی‌متری داشته باشند.
 

Car Home Low rate insurance بیمه

مشکلات چیستند؟
طرح‌هایی مشابه این طرح پیشتر در شهرهای ادمونتون کانادا و پاریس فرانسه نیز اجرا شده که به مشکلاتی برخورده‌اند. با وجود این مشکلات آنا می‌گوید که می‌خواهد ببیند آیا می‌توان این مشکلات را در تورنتو حل کرد یا خیر، و می‌افزاید: "مشخص نیست که آیا طرح‌های آنها چقدر با ما تفاوت دارد، شرایط آنها به چه میزان متفاوت است و اصولا قوانین ما و آنها مختلفند. ما نمی‌توانیم بر اساس موفقیت یا شکست یک طرح در یک نقطه دیگر دنیا آنرا بدون بررسی و مطالعه رد کنیم. من بدنبال این هستم که برای حل این مشکل آنرا به خوبی بررسی کنیم".
به گفته "جینی آدی"، مدیر مجوزها و استانداردهای شهرداری، با قانون کنونی افسران شهرداری نمی‌توانند برای وسایل نقلیه در حال حرکت جریمه صادر کنند و لزوما این مسئولیت پلیس است که پیش از صدور جریمه باید وضعیت را بررسی کند. او گفت: "به این سادگی‌ها نیست که یک دوربین بگذاریم و حل شود، تجربه ادمونتون نشان داد که دوربین این رادارهای صدا اغلب نمی‌تواند منبع تولید صدا را با یک عکس شناسایی و ثابت کنند". با این حال هم اکنون شهرداری تورنتو دوربین‌هایی را در سطح شهر نصب کرده و می‌گرداند که بدون حضور و بررسی پلیس میلیون‌ها دلار برایش درآمد داشته‌اند.
پروژه آزمایشی ادمونتون در تابستان گذشته با گرداندن ۴ رادار در ۹ مکان شهر آزمایش شد و نتایج کمتر از حد ایده‌آل بود بطوریکه شورای شهر در جلسه فوریه گذشته خود تصمیم گرفت که این طرح را اجرایی نکند. از جمله مشکلات کشف شده:

  • خرابی تجهیزات به دلیل خرابکاری‌ها و نیز جابجایی باعث افزایش هزینه‌ها شد
  • برخی از صداها یا سطوح سر و صدا، مانند آژیر وسایل نقلیه اضطراری به صورت دستی انجام شد که کار زیادی می‌برد.
  • در نهایت منبع سر و صدا قابل اثبات نبود و نمی‌شد خودروهای متخلف را با مدارک جمع‌آوری شده از این طرح با شرایط دادگاه محکوم کرد.

با این حال، شهرداری تورنتو امیدوار است بتواند با ۱۹۲,۰۰۰ دلار (بدون احتساب هزینه‌های کارکنان) این پروژه آزمایشی ۳ ماهه را به سرانجام برساند و گزارش آنرا در اوایل سال ۲۰۲۲ به شورای شهر ارائه کند. در صورت موفقیت این طرح از بهار سال آینده اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پروتکل علمی - پزشکی جهانی برای مقابله کلیه ویروس‌هایی مانند کرونا که انتقالشان از طریق بسته هوایی است:
۱- ماسک ان-۹۵ بزنید، کرونا از ماسک‌های معمولی رد می‌شود. ۲- فیلتر هوای قوی هپا بگذارید. ۳- تا جایی که می‌توانید از مردم حذر کنید. ۴- تغذیه خوب و سالم داشته باشید، مقادیر زیاد ویتامین C و D مصرف کنید. ۵- بسیار ورزش کنید. ۶- اگر توانستید حتما واکسن بزنید.
منبع
iranstar

بیشترین بازدید اخبار امروز