«طوفان هیزل» در ۱۰۱ سالگی درگذشت

Submitted on س., 01/31/2023 - 15:23

«طوفان هیزل» در ۱۰۱ سالگی درگذشت

هیزل مک‌کالیون، ملقب به Hurricane Hazel، شهردار سابق می‌سی‌ساگا در سن ۱۰۱ سالگی درگذشت.

به گزارش رسانه هدهد کانادا، داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، با انتشار بیانیه‌ای از درگذشت مک‌کالیون خبر داد.

فورد در این بیانیه آورده است: با قلبی آکنده از غم و اندوه، درگذشت دوست و مربی عزیزم، هیزل مک‌کالیون را به اطلاع می‌رسانم.

فورد دراین‌رابطه افزود: کسی نیست که هیزل را ملاقات کرده و از ابهتی که در شخصیتی او وجود داشت بی‌خبر باشد. من شخصاً خودم را خیلی خوش‌شانس می‌دانم که در این سال‌ها هیزل را دوست خطاب کرده‌ام. زمانی که به دنیای سیاست وارد شدم، از حکمت و راهنمایی‌های او بسیار آموختم. او فداکارانه راهنمای من بود.

هیزل مک‌کالیون از سال ۱۹۷۸ تا سال ۲۰۱۴ که بازنشسته شد، ۳۶ سال به‌عنوان شهردار هفتمین شهر بزرگ کانادا خدمت کرد.

او که به دلیل منش سیاسی صریح خود به «طوفان هیزل» شهرت داشت، در ۱۲ انتخابات شهرداری همچون طوفان به پیروزی می‌رسید و رقبای خود را همواره ناکام می‌گذاشت.

او این شهرداری را بدترین رویدادها از جمله خروج قطار می‌سی‌ساگا از ریل در سال ۱۹۷۹ که تنها چند ماه پس از آغاز کار او روی داد، تحویل گرفت.

هیزل مک‌کالیون که در زمان فعالیتش به‌عنوان شهردار، تمام وقتش را در هفت روز هفته در شهرداری صرف می‌کرد، به‌خاطر سخت‌گیری‌های مالیاتی‌اش در بین سازندگان مسکن، بدنام بود؛ چراکه آنها را وادار می‌کرد سهمشان را برای توسعه زیرساخت‌های شهر بپردازند.

این زن قدرتمند در عرصه بین‌المللی نیز هرگز از رویارویی با بازیگران بزرگ هراسی نداشت و زمانی که اکثر بزرگان سیاسی سکوت اختیار می‌کردند او دررابطه‌با مسائل بین‌المللی و حقوق بشر صحبت می‌کرد. او در سال ۱۹۸۳، یکی از اولین سیاستمداران کانادایی بود که صریحاً از تشکیل یک کشور فلسطینی حمایت کرد.

مک‌کالیون همچنین موفق به کسب برخی از بالاترین افتخارات کشوری شده از جمله اینکه مدال افتخار کانادا را دریافت کرد. و در سال ۲۰۱۶ نیز استان انتاریو ۱۴ فوریه را به مناسبت تولدش بنام «روز هیزل مک کالیون» نام‌گذاری کرد.

بااین‌حال، مک‌کالیون، خدمت به مردم را برای خودش بالاترین افتخار می‌دانست و به همین دلیل خودش را «شهردار مردم» می‌خواند، چیزی که همیشه بابت آن سخت مبارزه می‌کرد.

سینتیا لای، عضو شورای شهر تورنتو چند روز قبل از انتخابات درگذشت

واندا رابسون، خواهر ویولا دزموند، فعال مدنی کانادا، در ۹۵ سالگی در نوا اسکوشیا درگذشت

مل لاستمن، شهردار سابق تورنتو در ۸۸ سالگی درگذشت

منبع: سی‌تی‌وی

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز